Reklama

Markíza oznámila, že nebude už ďalej šíriť programy cez DVB-T

Slovenský komerčný vysielateľ Markíza Slovakia, ktorý prevádzkuje televízne kanály Markíza, Dajto a Doma, oznámil, že od roku 2017 nebude šíriť svoje programy prostredníctvom DVB-T vysielačov. Rozhodol sa totiž, že neobnoví zmluvu so spoločnosťou Towercom, ktorá celoplošné DVB-T vysielače prevádzkuje.
Pokračovanie nižšie:


Markíza Slovakia, spol. s r.o. nebude po skončení roka 2016 pokračovať v šírení televíznych staníc skupiny Markíza prostredníctvom antén,“ uvádza televízia v tlačovej správe. „Televízia týmto svojim rozhodnutím nasleduje medzinárodné štandardy v televíznom vysielaní a pokračuje v trende skvalitňovania poskytovaných služieb divákom. V budúcnosti sa vysielanie bude orientovať na satelitný, káblový a IP TV príjem, ktoré umožňujú nielen sledovať televízne stanice v HD kvalite, ale zaisťuje aj prístup k Hbb TV, rôznym preview a archívnym záznamom a poskytuje aj množstvo ďalších služieb,“ uvádza ďalej v správe.

Diváci, ktorí prijímajú programy práve prostredníctvom antény, môžu tak od nového roka prísť o tri televízne kanály Skupiny Markíza. Stanice Markíza a Doma vysielajú v druhom celoplošnom multiplexe, Dajto je súčasťou prvého multiplexu. Všetky programy vysielajú voľne (FTA), diváci tak nemusia vôbec za terestriálny príjem týchto kanálov platiť. Kapacitu si platí samotný vysielateľ.

TIP: Stanice Markízy v DVB-T nemusia skončiť, môžu byť ale kódované

Spomeňme, že konkurenčná TV JOJ si už narozdiel od TV Markíza zabezpečila šírenie svojich programov prostredníctvom DVB-T vysielačov až do roku 2021.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. „V budúcnosti sa vysielanie bude orientovať na satelitný, káblový a IP TV príjem, ktoré umožňujú nielen sledovať televízne stanice v HD kvalite, ale zaisťuje aj prístup k Hbb TV, rôznym preview a archívnym záznamom a poskytuje aj množstvo ďalších služieb,”
    Toto je úplne scestná výhovorka. Kozmetika, ako Hbb TV a ďalšie funguje aj v DVB-T, k tomu je aj tak potrebný internet.
    Skôr si myslím, že Markíza vycúva pred prechodom na DVB-T2.

    1. Slovenské DVB-T v troskách-ľudia,kupujte satelity…

    2. Kupujte satelity? Skylink straca zakaznikov tempom zhruba 100 000 za rok kvoli svojim podrazackym praktikam, chamtivosti a zdieraniu. Kto by si uz len za toto platil kvoli trom tretotriednym telkam? Ani Freesat, Digi a Magio sat sa neoplatia len kvoli Mrdkize a spol., tie si ludia zriaduju z inych dovodov (napr. Digi kvoli sportovym kanalom). Zo sat. platforiem prichadza do uvahy (ako lacna nahrada za DVB-T) mozno este tak zakladny balik od Antiku.

    3. Presne tak. Na takychto hlupych vyhovorkach vidno, ze ich autori v Nekroze si jedno myslia a druhe hovoria. Spoliehaju sa na to, ze sme vsetci tupi ako kolik v rajcinovom zahone a nikto ten rozpor nepostrehne, ci su naopak oni taki blbi/lenivi/arogantni, ze nedokazu zbuchat aspon trochu konzistentne klamstvo? No aspon to zvysuje pravdepodobnost, ze im v skutocnosti nejde o to, co deklaruju, a teda ze cele to dopadne uplne inak, ako odchodom z DVB-T. Aj ked by tych mlandravych reklamnych nosicov ani nebola velka skoda.

  2. Podla mna caka na dvb-t2 a pojde v HD a bude sa musiet za balik platit.

  3. Oni stale nieco spekulovali. A nakoniec sa vratilo aj Dajto.

  4. Opravujem , tých 5 mil Euro bolo na “ omediach.com“ , za všetky programy Markízy spolu.

    1. Na tie Jakubcove ezotericke basorgy by z Kapitulskej (sidlo TV Lux, ak by niekto nevedel) mohli poslat poriadne nabrucaneho inkvizitora. Aj by som ochotne prispel na spanielsku cizmu, sirky a benzin. Hranicu mozu postavit z triesok, na ktore sa rozbila INTV po naraze na financne uskalie.

  5. Týmto si Markíza svojim spôsobom odpílila pod sebou konár, pretože ostane väčší priestor pre sebarealizáciu zvyšných televízií (RTVS, JOJ,…), nakoľko veľa domácností sleduje TV cez DVB-T. Bude to aj inšpirácia pre zadávateľov reklám, pretože reklama sa dostane k potencionálnemu zákazníkovi cez pozemné vysielanie, t.j. osloví väčší počet zákazníkov.
    Na druhej strane môže Markíza „testovať“ záujem o ich vysielanie. Teraz bude čakať tisíce a tisíce reakcií a prosieb, aby neukončili vysielanie cez DVB-T. A oni – ako veľký hrdina – opäť pustia signál terestriálne. A budú v polohe „geroja a záchrancu divákov“…

  6. komu bude chýbať? veď to sa nedá pozerať….a to nenarážam na obsah aj ked aj tam mám výhrady ale telka sa da aj vypnúť ale skôr na to že ma nebaví pozerať jeden film 3 hodiny kvôli reklamám ktoré nemajú konca…mali by si zobrať príklad napr. z českej PRIMI kde su tiez reklamy ale všetko má mieru…

    1. Ano, TV Prima i jiné české TV vysílají méně reklam oproti Vašim slovenským TV mohu to porovnat přes satelit kde slovenské TV sleduji. Nevím tedy jak na Slovensku ale u Nás v České republice je zákon, který nařizuje televizním stanicím, že smí vysílat reklamu pouze 12 minut do hodiny tj. ze 60-ti minut může reklama trvat max. 12 minut. Jestli to TV využije v jednou reklamním brejku celých 12 minut a nebo to rozdělí do 2 brejků např. 2×6 minut to je na nich. Tady se to hlídá a například teď TV Nova dostala pokutu 150 000,-Kč z důvodu že reklama trvala místo zákonem daných 12-ti minut celkem 13 min. a 23s. Takže u nás si na to TV dávají pozor. Jinak před tímto zákonem to u nás bylo také neúnosné 1 brejk 10minut a 2x nebo 3x do hodiny, takže tak.

    2. Dobry zakon. Aj u nas by bolo treba. Ale aj s ceskym Statnym zastupitelstvom (prokuraturou, aby nedoslo k nedorozumeniu) a ceskymi sudcami, inak by bol v nasej pravno-kulturno-politicko-spolocenskej klime len zdrapom hajzloveho papiera. Ako kopa inych nasich pravnych noriem.

  7. Sledovanosť TV Markíza klesá, tak aby začali šetriť, tak sa rozhodli pre takýto krok. Ale či si tým zvýšia čísla sledovanosti – je otázne…

    1. Urcite nezvysia, prave naopak. Oni akurat dufaju, ze klesnu len malo. Alebo to cele nemyslia vazne a len robia bububu na nenazrany Towercom. (Pozri vyradenie a opatovny navrat Dajto do DVB-T spred roka.)

  8. Starším a technologicky menej zdatným ľudom to bude určite chýbať. Diváci dvb-t sa zamerajú na konkurenciu a vykašlú sa na celú markízu aj na ich 10minútové reklamy,…

  9. Utekám si kúpiť satelit,kým ešte majú..pôjdu na dračku.No čistá špekulácia-mooožno sa objaví v platenej Plustelka cez anténu,majú 4 mesiace na vyjednávanie,ale skôr nie.

  10. Avis má veľkú príležitosť na šírenie Markíza group-bola by to voda na mlyn!

    1. Asi Ta sklamem, ale je velmi nepravdepodobne, ze by Mrdkiza presla k Avisu.

  11. Konečne sama reklama a hlúposti ja osobne ju nepozerám…

  12. R E G U L O V A Ť ! ! ! M O N O P O L ! ! !

    Towertrollovia fungujú ako monopol a ako monopol by mali byť riadne regulovaný. Alebo naspäť zbanániť pod banánovú republiku ! ! !

    1. To by tu ale musela byt ina vlada, nie ta, ktorej najsilnejsia strana Towerkomancom tento kseft pred par rokmi dohodila. Kapre si vlastny rybnik predsa nevypustia. Z tohto dovodu su u nas Protimonopolny urad, dalsie statne urady a aj prislusne zakony na smiech.

  13. Mne Markiza ani JOJ kanály vôbec nechýbajú, vždy si viem vybrať z verejnoprávnych programov RTVS a ČT bez reklamy. Nemusim sedieť pri 90 minútovom filme 130 – 140 min. a pozerať donekonečna opakované reklamné šoty a upútavky. Vďaka, ale Markízy a JOJKY nemusím.

  14. Hanba im… Že ľudia nepozerajú DVB-T TV to je klamstvo na východe je to možno 50% obyvateľstva. DVB-T nepozerá iba ten čo si nevie nastaviť anténu no v každej domácnosti je aspoň jeden TV bežiaci na tento štandard. Ja by som bol zvedavý či páni z Markízi mysleli aj na dôchodcov a ľudí ktorý nemajú na platenie TV (sociálne slabších) čo je neúrekom. Som len zvedavý do kedy im to vydrží len nech vypnú stanice a uvidia o koľko padne sledovanosť. Tu človek čaká kedy Towercom prejde na DVB-T2 už sa pripravuje na kúpu nového set-top-boxu s podporou HEVC a rozširovania o HD programy čo by dnes mal byť štandard a oni začnú vypínať programy namiesto rozširovania programovej ponuky. Potom sa píše že ľudia prestavajú pozerať TV no bohužiaľ bude to ešte horšie pretože každý si chce iba namastiť vrecká a na chudobu sa nepozerá. Hanba im…!

    1. SENZI TV tiež opustilo DVB-T,pre vysoké ceny za šírenie v DVB-T.

    2. Senzi TV bol odpad. Na tú voľnú pozíciu by sa hodila hudobná TV typu VH1. Joj sa Senzi zbavila a už nemali na Dvb-T šírenie. Od začiatku to bol odpad ako TV8. Ja som to z tunera aj vymazal.

    3. Signál cez anténu prijíma 33 % divákov

      Ak odídu z DVB-T, tak im riadne poklesne sledovanosť!!! Vysielanie zdarma cez anténu v UHF pásme z pozemných DVB-T vysielačov ako Kamzík, Zobor, Veľká Javorina, Kráľova hoľa, Dubník… prijíma 33 % divákov.

      http://www.satelitnatv.sk/2015/04/towercom-potvrdil-koniec-stanice-dajto-v-dvb-t-signal-cez-antenu-prijima-33-populacie-slovenska/

      P. S.: Nezabúdajte, že občania v tých prieskumoch (10 – 15 % DVB-T) zabúdajú uviesť, že síce na jeden televízor prijímajú signál zo satelitu alebo káblovky alebo IPTV. Ale to, že na 2., 3., 4. … televízor im ide signál z individuálnej alebo spoločnej TV antény, ktorá prijíma DVB-T signál z pozemných vysielačov, to už neuvedú, takže počítam, že DVB-T prijíma možno aj 40 – 50 % divákov… Niektorí o tom fakt ani nevedia…

  15. TV Narkózu od istého času nepozerám. Myslia si, že sú nejaká prémiová – platená TV. Je to, iba reklamný billboard s odpadom. Bude sranda, ak DVB-T obsadia nové TV a Narkóza bude žobrať, ale už bude obsadené všetko. Ani v káblovke Narkózu nepozerám. Radšej Joj cinema a iné. Do platenej Plustelky sa Narkóza nehodí. Tam pribudnú lepšie TV.

  16. Prechod do dvbt2 je povinny do 2020, nariadenie eu, horne kanaly sa budu uvolnovat pre lte. Predpoklad je, ze SD bude free a HD vramci plateneho – tak funguju napr. rakusaci.

  17. Markiza doplati na svoje rozhodnutie odist z Dvbt.Sledovanost Dvbt je cez 33% a stupa.Svojim rozhodnutim pomoze len Jojke aby sa stala komercnov jednotkov na trhu. Teraz budu 4 mesiace analizovat… vyckavat prepocitavat.Pred oslavov 20-rokoch terestrialneho vysielania Markizy posobi vyhlasenie o jeho ukonceni ako vysmech divakom terestrialu.

  18. Markíza oznámila odchod z DVB-T na Slovensku (Lukáš Polák pre ČRo 1)

    https://www.youtube.com/watch?v=qxj_YUnQ050

  19. Tak zase klesne sledovanosť v dvb-t. Ľudia si budú musieť kúpiť satelit.

    1. Mozno ide prave o to aby sa rozbehol stagnujuci trh s predajom sat.technologie.Trh je zaplneny treba ho rozhybat…..V madarsku cesku to robia tak ze pridaju volne stanice ako teraz napr.v Mindig tv.skupina TV2 pridava 3 volne stanice.Myslim ze situacia spred piatich rokov ked nabiahalo Dvbt sa nebude opakovat a hlavne nie kvoli odchodu Markizy. Dolezite pre Towercom je zvysit avizovane pokrytie navysit pocet stanic tak vo Volnej telke tak aj v Plustelke a pojde to aj bez Markizy nahrada sa urcite najde.

    2. Neviem kto by kvôli Markíze kupoval satelit. V Plustelke je JOJ Cinema, ak sú ľudia v dosahu Mux4 a majú box, alebo TV s podporou DVB-T2 a CI Modul. Radšej si zaplatia Plustelku. Od septembra tam pribudnú nové TV. Ja mám aj káblovku a Markízu nepozerám. TV Barrandov ich schová do vrecka aj Prima. Skôr by satelit kúpili kvôli českým TV, ak nemajú presah z DVB-T ako kvôli Markíze. 🙂

    3. A nahrada sa uz nasla.Do Dvbt vstupuje Prima Internatinal no a teraz bude zaujimave ako sa k situacii postavi Markiza ak sa vcas nezobudi v Dvbt skonci.

  20. Som rád , že podporujete DVB-T , sám som regionálny vysielateľ cez AVIS a neustále sa snažím propagovať DVB-T ako celok , aby viac a viac divákov si nainštalovalo anténu , hoci aj na druhý alebo tretí prijímač v domácnosti , ak ju už majú , sem tam si pozrú aj regionálku .

  21. Dobrý deň.Nech markiza nič nehovory.Že ma malo penazi.Ona je tak skorupovana že každe rano dava niekolko tisic- € Aby sa lunia na nu pozerali.Česi su viac bohadči a nerobiato.Žeby museli davať divakom peniaze.

  22. Som zvedavý , ako to dávajú do výdajov , je to opravnený výdaj ????Čo na to daňováci ???

  23. strategie.hnonline.sk/media/813114-markiza-antena-je-minulost-tak-ako-videokazety

    1. Cele mi to pride ako snaha dokopat Towerkomunistov k znizeniu nehoraznych cien. Mrdkiza si nemoze dovolit taky prepad sledovanosti, aky by ju cakal po odchode z terestrialu – prisli by o velky kusisko prijmov z reklamy. Ibazeby som sa mylil a sfetovany hipstersky topmanagedement v Zahorskej Bystrici to mysli smrtelne vazne a ocakava potlapkanie po pleci za „odvazny a revolucny“ krok. Asi tam nepoznaju nemecke porekadlo, ze potlapkanie po pleci je vzdialene len asi pol metra od kopanca do zadku …

      P.S.: Kto ste tam blizko, co tak zajst na zajtrajsi den otvorenych dveri a spravit mensi skandalik neprijemnymi otazkami na pracovnikov, rozsirovanim informacie medzi navstevnikmi o konci TV Nekroza, Do(paro)ma a Zdujsa v DVB-T a tak podobne? Nech sa ti samolubi navonani naondulovani pajaci trochu zapotia. Teda ak to niekomu stoji za namahu – musia sa predsa najst aj divaci, ktorym vadi sustavne prerusovanie oblubenych reklam filmami, ci? 🙂

  24. Markiza už nieje televizna stanica ,ale reklamna stanica prerušovana filmami.

  25. Z detstva pamatam ze sme chytali TV signal na drot a vydlicku a teraz??? Len platit vsade a aj tak len to iste dookola davaju!!!

    1. A koľko programov si na tú vidličku chytil? Ak si nebýval pri hraniciach, tak si bol rád, ak si chytil CELÉ DVA programy…. Dnes na tú vidličku chytíš tých programov minimálne toľko isto, ale často aj 5 x viac.

    2. 2.program Českoslvenskej televízie sa šíril výkonom 1000kW a bol zachytený aj vo Švédsku.

    3. Ano, za velmi priaznivych (a velmi zriedkavych) prijmovych podmienok sa dal chytit aj vo Svedsku ci Francuzsku. Ale z 99,9% ho bolo mozne (v prijatelnej kvalite, to zdoraznujem) chytat typicky tak do 50-150km od vysielaca, podla nadmorskej vysky vysielacieho AS, vyzarovacieho diagramu, terenu a anteny. (Ak bol sireny v pasme I alebo II, tak aj viac.)

Komentáre už nie sú povolené.