Stanice Markízy v DVB-T nemusia skončiť, môžu byť ale kódované

Ešte v auguste informovala Skupina Markíza, že jej tri televízne programy Markíza, Doma a Dajto nebudú šírené od januára 2017 cez terestriálne vysielače. Komerčný vysielateľ sa totiž rozhodol, že už neobnoví zmluvu ohľadom voľného šírenia svojich programov so spoločnosťou Towercom, ktorá celoplošné vysielače prevádzkuje.

Televízia týmto svojim rozhodnutím nasleduje medzinárodné štandardy v televíznom vysielaní a pokračuje v trende skvalitňovania poskytovaných služieb divákom. V budúcnosti sa vysielanie bude orientovať na satelitný, káblový a IP TV príjem, ktoré umožňujú nielen sledovať televízne stanice v HD kvalite, ale zaisťuje aj prístup k Hbb TV, rôznym preview a archívnym záznamom a poskytuje aj množstvo ďalších služieb,“ uviedla Markíza ešte v auguste vo vyhlásení pre médiá.

Samotné vyhlásenie vtedy zaskočilo nielen divákov, ktorí prijímajú signál cez anténu, ale aj Towercom, keďže komerčný vysielateľ o svojom rozhodnutí vôbec operátora dopredu neinformoval a ten sa to tak dozvedel najskôr z médií. Aj keď už Towercom má aktuálne oficiálne vyjadrenie od Markízy, ešte stále to však nemusí znamenať definitívny koniec jej programov v DVB-T. Rokovania údajne stále prebiehajú a do úvahy pripadá ešte aj ďalšia možnosť šírenia. „Ak sa nedohodneme na nových podmienkach, končí vysielanie skupiny Markíza v rámci celoplošného free to air vysielania. Ale to neznamená, že končia v DVB-T, rokujeme o zaradení do platenej ponuky Plustelky vo forme retransmisie,“ prezradil pre náš portál SatelitnáTV.sk Michal Šuran, marketingový manažér spoločnosti Towercom.

Ak sa teda Markíza rozhodne, že už nebude ďalej šíriť svoje programy pre divákov voľne (FTA), Towercom má záujem o ich zaradenie aspoň do svojej platformy Plustelka. Všetky stanice by ale boli následne kódované systémami Irdeto. Či by sa však stali súčasťou neplatenej ponuky ako ČT1 či ČT2, alebo plateného balíka Plustelka Štandard spolu s dokumentárnymi a športovými kanálmi, nie je v tejto chvíli jasné. Všetko by záviselo od toho aké podmienky by si komerčný vysielateľ určil.

Stanice Markíza a Doma vysielajú aktuálne v druhom celoplošnom multiplexe, Dajto je súčasťou prvého multiplexu. Všetky tri programy vysielajú voľne (FTA), diváci tak nemusia vôbec za terestriálny príjem týchto kanálov platiť. Kapacitu v multiplexoch si platí samotný vysielateľ.

Spomeňme, že konkurenčná TV JOJ si už narozdiel od TV Markíza zabezpečila šírenie svojich programov prostredníctvom DVB-T vysielačov až do roku 2021.

Moho by Vás ešte zaujímať

Komentáre

  • Ja viem co tie spiny z towerkomu sleduju, neminaju sa im zasoby ich cam modulov a ich traposnych set top boxov, tak sa po vzore stanice senzi rozhodli, ze presunu tv stanice markizu, dajto a domu do baliku kodovanych stanic stvrteho multiplexu. Ci im to vsak vide tak ako planuju v towerkome netusim. Ale na 99 percent budu v zakladnej ponuke plustelky spolu s ct1 a ct2 a senzi. Takto towerkom vysiera s nami ctenymi platitelmi koncesionarskych poplatkov. A mozno sa len markiza a jej vedenie zas pokusaju vyjednat si lacnejsie licencne podmienky pre sirenie v jednom z multiplexov v dvbt norme. Kedze chce mat prachov stale viac a viac a uz jej nestacia viacakoslusne prijmy z reklam a inych propagacnych moznosti. Tak to pani sa moze stat iba u nas na Slovensku. Ach zijeme v otrasnej dobe ked nas neuprosny kapitalizmus pohlcuje az po krk vsade kam nase oci a usi siahaju a my s tym nist neurobime ako obvykle :-(.

    • · Edit

      Z vacsej casti mas pravdu, len to zvalovanie viny na neuprosny kapitalizmus je usmevne. To je nieco podobne, ako zvalovat vinu na internet, ked Ta osmeknu v nejakom eshope. Inak, za neuprosneho socializmu boli len 2 programy a vysielali zvacsa tiez odpad, sice ineho druhu, ale odpad. Len reklamy bolo menej (kupte si, kupte si, kupte si banaaany, dobreeee suuu, sladkeeee suuu … :-)))

      • B je správna odpoveď !
        Markíza šetrí, kde sa dá. Slovenský mediálny trh, nie je tak veľký , aby kráľovsky uživil toľko súkromných TV. Momentálne JOJ má prim.
        Skončili zlaté časy politických donorov, ako bolo za neberte nám Markízu. Ktorý riaditeľ súkromnej TV sa stal ministrom ?
        PS: nebavíme sa o jednej TV , ale o retransmisii troch až štiroch1 TV a to už niečo stojí.

        • · Edit

          1) Su tu len 2 velke (v tunajsich podmienkach) TV skupiny a trh ich spokojne zivi uz 14 rokov. 2) O akych politickych donoroch to stale tocis? Neviem o tom, ze by Narkoza brala nejake dotacie, ci ine prijmy od statu/politikov/stran nad ramec legalnych zalezitosti, ako je napr. volebna kampan, tak ako to robia aj ine TV. Ak mi nieco uniklo, pouc ma. 3) To, ze nemenovany politik Palko Sovietsko zneuzival Markizu na propagaciu svojej partaje dost malo (fakticky vobec) (ne)suvisi s dnesnym dianim okolo tejto TV. To robia politici bezne, u nas vacsinou s RTVS, dalej napr. pred poslednymi volbami I. Kmotrik potlacil svojho kona (SNS) cez svoju TA3, v CR Babis tiez skupil rozne media a vzapati mal kolosalny uspech vo volbach atd … Avsak komercne telky to robia ako drobnu „fusku“ popri svojom hlavnom biznise, a tym je zarabanie na reklame. Ani TA3, ani dalsie TV sa nikdy nechystali odist ci skrachovat kvoli tomu, ze by ich zmena politickej situacie odrezala od nejakych vybajenych „donorov“, pretoze gro ich prijmov lezi inde. Takze sa dopustas logickeho klamu non sequitur, t.j. davas do pricinneho vztahu nesuvisiace. 4) Skupina Markiza ma v DVB-T 3 programy, nie 4. Celkovy datovy tok plus-minus nejakych 10,4 Mbps, od coho sa odvija cena za retransmisiu, takze pocet programov nie je az taky dolezity – zavazi aj kompresny format, rozlisenie, format a pocet zvukovych stop atd. Okrem toho, ked sa tu v diskusiach riesi odchod Markizy z DVB-T, vzdy sa spomina cela skupina, takze nechapem Tvoju objavnu poznamku.

    • Towertrolovia boli, sú a budú hrobármi DVB-T/T2 v banánovej republike ! ! ! A bude to tak stále, na večné časy, pokiaľ nevznikne v banánovej republike poriadna rhegulácia a konkurencieschopný trh v šírení vysielania a pokiaľ nezmiznú tie monopólne nenažraté ceny likvidačné pre média…

    • Moj nazor je ze pre Towercom by bola Markiza vhodnejsia keby ostala tam kde je.V Plustelke zaberie priestor a pocet divakov sa nenavysi. Predaju modulov a STB by skor pomohla avizovana Prima ktora by pre Plustelku mala zaruceny prinos kedze mimo CT1a 2 je priam idealna pre divaka Dvbt Senzi by mohlo prilakat starsiu generaciu kedze podla ohlasov chyba.Akciove STB a moduly nejak v predajniach nevidiet asi aj predajcovia maju obavu ako sa to vyvinie.Plustelka by mala zaplnit Mux aby bol kazdemu jasny obsah ktory bud zaujme alebo nie.Tahanie casu a nejasna vizia obsahu Muxu vyhovuje jedine tak konkurencii ale nie divakom Dvbt.

      • Rozdiel to je značný ! ! ! Keď teraz majú od Angeliky cca 12 melónov ročne, ako keď potom budú musieť oni platiť Angelike…

  • Ako toto je už maximálne trápne najskôr to mala byť voľná telka a už zrazu začínajú byť stanice tiež platené. Už aby sa ani ten posledný žobrák nemohol pozrieť na ten sprostý televízor bez toho aby neplatil. Sú presne taký istý ako aj skylink aj ten mal byť zadarmo len si nakúpte karty. Áno a k dnešnému dňu každý rok len zdražie a zdražie. Toto je už choré všetko!!!!

    • Trošku píšeš od veci.
      Keby, oni mali platiť Angelike 12 melónov, tak toto sa nestane.
      Za tie prachy by tam mohli dať HBO a HBO 2 do Plustelky a to do neplatenej časti, teda za tých tvojich 12melónov čo nedajú Markíze !
      Určite záujem Towercomu je ten, aby Markíza ostala voľne šírená.

  • Ďakuj Markíze, ona nechce vysielať do vzduchu zadarmo. Lebo už im nestačia len reklamy.

    • · Edit

      Ak ten cely cirkus nie su len ritualne tance a skupina Narkoza to mysli vazne, tak na to skaredo doplati. Hned po vydani prvych prieskumov sledovanosti.

      • „Hned po vydani prvych prieskumov sledovanosti“ – vies kolko percent peoplemetrov fici cez dvb-t ??? markiza ma tento udaj k dispozicii, myslim si ze aj to zavazilo k odchodu z tejto platformy

      • @dr. Nutty…neviem, ale ja pochybujem o celom vyskume sledovanosti, pretoze nejakych 1000 ludi ma peoplemeter, co je dost mala statisticka vzorka, a to sa extrapoluje na celu spolocnost.
        nezaznamenal som, mozno iba som nedaval pozor :-), ze ked vyradili na chvilu dajto z dvb-t, ze by im klesla sledovanost a pritom vieme, ze DVB-T nesleduje len tych 10% ludi ako sa tvrdi….
        ci uz to bude tak, ci onak, v nasej domacnosti veru markiza ani jej dalsie programy chybat nebudu. rad si priplatim za kvalitu, ale to nebude tento pripad…

        • To nie je malá štatistická vzorka. Cca 1000 ľudí je dostatočná vzorka na predikciu výsledkov volieb, tak nechápem prečo by nemala byť dostatočná na zistenie sledovanosti….

          • kludne sa mozeme bavit o volbach, to je vyborny priklad… ako kotleba podla volebnych prieskumov by sa do parlamentu ani zdaleka nedostal a nakoniec mal tusim 8%, alebo presny opak KDH – v prieskumoch boli za vodou, realita ina…

          • · Edit

            petox: zvolil si zly priklad. 1) 2 tyzdne pred volbami bolo u nas zakazane publikovat prieskumy. Lenze tie sa nadalej robili a publikovali na zahranicnych serveroch, na ktore nase moratorium nemalo dosah – a z nich bolo zrejme, ze v tychto poslednych 2 tyzdnoch Kotlebove preferencie vysprintovali nahor, objavil sa aj prepad Siete. Akurat z nasich medii sa o tom kvoli (hlupemu a zbytocnemu) moratoriu nikto nedozvedel. 2) KDH je tiez zly priklad, pretoze sa dlhodobo potacali okolo 5%, nakoniec mali 4,9nieco – to nie je vyznamny rozdiel. 3) V predvolebnych prieskumoch cast respondentov odmietne odpovedat, podiel tychto respondentov byva vyssi u niektorych stran, nez u inych, cim sa logicky do vzorky nedostane skutocne percentualne zastupenie volicov – a mame tu skreslenie. Dalsie skreslenia sposobuju prelietavi a nerozhodni volici, atd. Ale peoplemetre ukazuju skutocnost, lebo su priamo napojene na tuner. Takze peoplemetre by sa dali prirovnat k exit pollu, ktory byva dost presny (a v poslednych volbach do NR SR bol az pozoruhodne presny), pricom sa tiez robil tusim na cca. 1300-1400 respondentoch. Takze suhlasim s prispevkom od buko1, ze vzorka 1000 ludi je dostatocna – pokial sa dodrzi jej dosledna reprezentativnost, t.j. zastupenie vsetkych vekovych, socialnych, vzdelanostnych atd. skupin v takom pomere, aky je v sledovanej populacii (a na to sa vzdy kladie doraz).

        • peoplemetre majú len poslušní diváci sledujúci odpady typu hnoj a narkoza.Aky by tak nebolo, ten merač by im zobrali, že nie sú vhodná vzorka na výskum.

        • · Edit

          O sposobe merania sledovanosti peoplemetrami mam len dost povrchne vedomosti a ziadne prakticke skusenosti, ani netusim, ci to zahrna kazdy druh prijmu (DVB-T, sat, IPTV, kablovka, MMDS/MVDS …). Ale jedna vec na vysledkoch merani je zaujimava: sledovanost inych, nez slovenskych TV je relativne nizka, co velmi nenahrava teorii o nizkom podieli DVB-T divakov. Mozno len prilis sudim podla seba, ale pri tej rozsiahlej ponuke programov prijimanych cez satelit, kabel a IPTV by som ocakaval sledovanost zahranicnych TV az niekde okolo 50% (najma CZ/CZ dab. a este aj HU na juhu .sk – aj ked tam to ide aj v terestriali vdaka cezhranicnemu presahu). A preco by sa vratila do DVB-T TV Dajto po dvoch mesiacoch, keby podiel divakov terestrialu bol taky zanedbatelny?

          • · Edit

            Pokial by peoplemetrove prieskumy zahrnali aj sat. prijem, IPTV, kablovky atd., tak ano, 10% sa mi zda malo. Ale ako vravim, mozno len sudim podla seba a v skutocnosti sa divaci radsej pozeraju na nase mydlove opery, nez by prepli na zahranicny program v cestine.

  • Nerozumiem tomu celkom veď keď sa s nimi nakoniec TWC dohodne a bude ich šíriť v plustelke, tak predsa príde o tých 5-6 melónov, ktoré že vraj platí markíza za šírenie a naopak ešte z tých 5,9 mesačne za plustelku bude musieť odviesť markíze jej podiel. Mne to dáva ekonomický zmysel len pokiaľ by sa TWC domnieval, že Markíza bude tým 30% sledujúcim DVB-T chýbať až tak, že si predplatia plustelku -čo sa nikdy nestane

  • Mnohi nemaju problem denne dat 6 eur na cigaerty + neviem kolko za pivo a chlast ale platit za nejaku tv sluzbu, to uz nie.

    • Vačšina ovčanov žije v banánovej republike z 200 – 400 evri mesačne (niektorí aj menej) a nemajú už ani začo žrať a začo platiť za predražené bývanie… To je asi to Malé Švajčiarsko, čo sľuboval Boxer LenOn Veľký Mufti a 10-násobné platy toho p.čiglistu a Sociálne rany istoty toho pobirmovaného mongoloidného a spol…

    • · Edit

      Pretoze ked odo mna niekto chce prachy, musel by za ne poskytovat kvalitnejsi obsah, nezahnuseny megatonami reklam. To je jeden dovod. Druhy je, ze MUX4 ma slabe pokrytie, ktore sa prechodom do DVB-T2 este zhorsilo. A hajd uviedol dalsi: pre dochodcov s 300-400 eurovymi dochodkami ci slobodnu matku s 2 detmi je aj 6 eur vela. A zdaleka nie kazdy z nich chlasce a fajci.

  • tak toto nech távrkom neskúša ani zo srandy,že odpadové narkózacké propagandistické kanály prepchaté reklamov do plustelky !?!?!?!?!
    stále čakám že ten voľný bitrate dajú na HD do športových kanálov,snáď si nemyslia že budem donekonečna platiť za tie mazaniny ako z VHS-ky,preboha je rok 2016 !!!!

  • Držím palce Markíze aby sa jej podarilo vypadnúť z DVBT aj so svojimi reklamnými kanálmi,najlepšie nech vypadne zo Slovenska úplne.

  • Najlepším „ľudiomerom“ (píplometrom), by bolo keby sa platila nejaká maličká sumička zvlášť za každú staničku v spoplatnenej „TV“ (+telke alebo v bársakej inej). A ešte by sa mala tá sumička znížiť o nejaký koeficient podielu času: (reklama + upútavky / celkový čas vysielania), lebo tú reklamu v podstate z časti platia i diváci, sledujúci i nesledujúci. A toto by si platili, čo to chcú pozerať. A nedať to do jedného koša všetko, kde sa zmieša balast s niečim, čo má akú-takú úroveň.
    Ale každý má svoje obľúbené stanice a je jeho vec, čo pozerá. Mne by ‘M a ‘J osobne nechýbali, ani teraz mi nechýbajô.

    • · Edit

      To vobec nie je zly napad. Ked ma Slizlink program, kde si zakaznik moze namixovat programy podla svojho vyberu za fixnu cenu, tak to asi nebude ani technicky problem.

  • Pokial by bolo referendum za odchod Markizy z DVBT budem hlasovat za. Nemienim sledovat program „vsunuty do reklamy“ a este platit za to.

  • Hmmm, dnesna komercna doba je uplne na hlavu… vid isty nemenovany dennik S** a Piano … na stranke sama reklama, premiove clanky su len po zaplateni Piana a este maju tu drzost upozornit vas ze pouzivate nastroj na blokovanie reklamy. Bud jedno alebo druhe! Takto to bude fungovat dovtedy, dokym to my zakaznici budeme podporovat, takze zbytocne sa rozculovat… treba KONAT!

  • ani omylom,platit za narkozacke odpady to su už oni v tej narkoze uplne na hlavu aby sme im platili v dvbt čo ma byt zadara v sd

  • Ako je šef TV Angeliky Rakušan tak ide dole vodou ,nič poriadne nedavaju a donekonečna opakuju stale to iste hovadiny , každu chvilu reklama 5 min pred koncom zas reklama , aj Televiznich novinach reklama , mame šefa z Rakuska treba ho ziviť ako keby na slovensku nebolo schopniych ludi riadiť telku , ja teraz pozeravam RTVS ziadna reklama aj sa zlepšilo vysielanie

  • Budem veľmi sklamaný, ak avizované rozširovanie ponuky Plustelky v septembri 2016 bude senzi a markizácke programy v januári. Potom reči okolo pred tým bola zavádzacia reklama. V MinDig TV u susedov je 20 platených staníc, za 17500 HUF na 12 mesiacov. 17500:306:12=4,77 eur/mesiac. Síce si musíte zaplatiť 6, alebo 12 mesiacov, ponuka je pestrá. Dúfam, že Towercom to má lepšie premyslené a rozšírenie ponuky bude príjemným prekvapením.

  • Noro.Mindig tv ma 12 stanic volne a 48 kodovane v 5-tich muxoch v H.264/MPEG4 AVC.Je to celkom solidna ponuka v Dvbt ktoru by sme uvitali aj my.Ponuka stanic ich pocet ma vysoku uroven takze take trapenie ako je u nas j v Madarsku je pojem neznamy.

  • Od prvého dňa tvrdím , že Markíza pôjde do Plustelky . Je to hotová vec už dávno. Otázne je, či ľudia budú pozerať voľné programy + ČT , alebo budú ochotní si priplatiť.
    Paneláky budú naďalej plné parabol , niekde je už po jednej na balkóne aj málo. Na kopcovitom vidieku takmer terestrial anténu ani nevidieť.
    Nakoniec celé pásmo zoberú operátori a bude pokoj.
    Už dávno tvrdil p. Luterán , “ Podporme satelity dotáciou a vykašlime sa na terestriál , sme na Slovensku „

  • “ Televízia týmto svojim rozhodnutím nasleduje medzinárodné štandardy v televíznom vysielaní a pokračuje v trende skvalitňovania poskytovaných služieb divákom. “
    Smiešne vyjadrenie !
    Medzinárodný štandard je ODÍSŤ z DVB-T ?
    Skvalitňovanie poskytovanie služby divákom je ODÍSŤ z DVB-T ?
    Markizácky pokus o humor, alebo trápny vtip ?
    DVB-T dnes na Slovensku má opodstatnenie a aj mnoho rodín ho využíva.
    Je to jediná možnosť, ako sa pozerať na TV bez poplatkov a upisovania.
    Nad 30% domácnosti si obnovilo terestriálny TV príjem. Väčšinou , ako doplnok k nejakej platenej službe na ďalšiu TV do ďalšej izby, ale už bez poplatkov.
    Tých , tuším 13 % čo spomínajú guru z Markízi ( sledovanie DVB-T na Slovensku ) sú domácnosti čo nijakú inú TV službu nevlastnia. K šťastiu im stačí to , čo je na DVB-T.

    • Pri ukončení terestriálného šírenia v Banánovej republike bude musieť Angelika oznámiť Rade pre nevysielanie ukončenie šírenia v Banánovej republike a je otázne, že či im Rada pre nevysielanie predĺži licenciu na nevysielanie na území Banánovej republiky.

    • Suhlasim dobre zhrnutie.Divakov by bolo aj viac keby sa nesirili spravy ktore zneistuju divakov niekomu asi vadi ze Dvbt divakom vyhovuje sice s mensim poctom stanic ale postacujucich pre nenarocneho divaka.Plustelka dobra sluzba v T2 si uz pyta rozsirenie poctu stanic priestor je vytvoreny a vianoce sa blizia.

      • Plustelka,ak chce prežiť-sa bude musieť zamerať na zlepšenie pokrytia signálom mux4.S výnimkou Kamzíka 50kW,je to naháňanie vrabcov na streche.

        • Zlepšenie pokrytia ÁNO, ALE zvyšovanie výkonov a/alebo počtu vysielačov nepomôže – je to na dlhú debatu a ešte dlhšiu robotu. Sieť vysielačov bola navrhovaná v 50tych rokoch 20stor. pre spoje (tlf RRtrasy) a jeden TV program vo VHF na vysokých kótach v riedkoobývaných oblastiach. Kto vie, aké by bolo pokrytie, ak by z DVB-T neodskočil Orange ? ( Ženeva06 počítala aj s kótami Orange)

  • Taktiež súhlasím , komu stačia voľné programy, ten ostáva na T, kto má na priplatenie a taktiež čas pozerať viac , nech si priplatí.
    Postupne zmiznú z osád paraboly , ešte ich predajú do šrotu a potom na starú dobrú anténu a tzv. staré STB/ T , budú pozerať aj naďalej.

  • Je to obycajna svinarna!!! Stat od ludi taha koncesionarske poplatky a v roku
    2017 si to ludia pozru len ak maju nieco platene. Napr. Skylink a podobne.
    Svinarna cista nic viac a zdieranie na platy markizakov nenazranych

    • · Edit

      o com tocis? koncesionarske poplatky sluzia primarne na chod a vysielanie rtvs (co si stale mozes pozriet zdarma). so SUKROMNOU stanicou tie tvoje poplatky nijako nesuvisia.

Tento článok už nie je možné komentovať