Reklama

Pokrytie prvého multiplexu už dosahuje 90 percent obyvateľov Slovenska

Operátor Towercom už ukončil plánované rozširovanie pokrytia prvého celoplošného multiplexu. Vo štvrtok 8. decembra spustil posledný z plánovaných vysielačov Kráľovský Chlmec – Malý vrch. Prvý multiplex aktuálne dosahuje tak pokrytie viac ako 90 % obyvateľov Slovenska a celkovo ho šíri už 24 DVB-T vysielačov po celej krajine.

Od konca septembra 2016 bolo postupne spustených až desať nových vysielačov, ktoré šíria programy prvého multiplexu. Ide konkrétne o vysielače Rožňava – Dievčia skala (57. kanál), Trenčín – Nad Oborou (55. kanál), Snina – Magurica (57. kanál), Stará Ľubovňa – Kolník (41. kanál), Čadca – Husárik (35. kanál), Námestovo – Magurka (44. kanál), Detva – Javor (49. kanál), Považská Bystrica – Žiar (35. kanál), Bralova Skala – Bralova Skala (44. kanál) a Kráľovský Chlmec – Malý vrch (57. kanál).

Súčasťou prvého multiplexu sú programy WAU, Dajto, TV8, Test (bývalá pozícia po SENZI), TV LUX, Infokanál a Senzi. Všetky okrem Senzi vysielajú nekódovane a v kompresnom formáte MPEG-2. Hudobná televízia Senzi je súčasťou Plustelky a preto je program kódovaný systémom Irdeto, navyše už využíva novší formát MPEG-4.

Kompletný zoznam vysielačov nájdete na stránke satelitnatv.sk/vysielace/dvb-t/.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Škoda,že mux4 má špatné pokrytie-dieru po Dajto v mux1,Markíze a Doma v mux2-by mohli zalátať stanicami z Plustelky mux4.

    1. Nevie niekto,či dôjde k zlepšeniu pokrytia signálom Plustelky-4mux,po odchode skupiny Markíza?

    2. A čo má s MUX4 spoločné Markíza?

      MUX 4 vysiela na úplne iných frekvenciách ako MUX2 a MUX1, kde dnes vysielajú programy Markízy. Naviac aj po odchode Markízy sa na frekvenciách NIČ nezmení – v MUX 2 a MUX 1 zostanú naďalej vysielať zvyšné stanice skupiny JoJ ( a ďalšie). Okrem toho MUX4 má natvrdo pridelené frekvencie a kóty, odkiaľ vysiela, takže zmeny pokrytia nie je taká jednoduchá,. ako si naivní laici predstavujú.

    3. @driver:

      Asi nebudú látať nič…. Markíza, Doma a Dajto zostanú tam kde sú, len sa pripojí kódovanie. A Plustelka bude mať zrazu o 3 programy viac s max. pokrytím….

  2. Do klamlivej reklamy Markízy, že DVB-T končí , by mal zasiahnuť Towercom obrovskou reklamou po rozšírení , aby naopak sa ešte DVB-T viac rozšírilo a Markíza utrela hubu.

    Z princípu som od 1.12 prestal sledovať Markízu , aj keď mám tri systémy v byte , prešiel som na RTVS , už mám toho zavádzania a ohlupovania dosť , tak teda ….mínus jeden divák pre Markízu.

    1. Ja som len zvedavý na tie 3 programy FTA ako náhradu za TV Angelika a spol, že koho tam dostanú za tie ceny… Som strašne zvedavý a neviem sa dočať 1. 1. 2017 ! ! !

    2. Viacerí prestali sledovať TV Angeliku od nervov: Kredhenc, Dolná Horná, to čo uvádza Sokol – všetko sa to prepadlo na sledovanosti a to ešte ani neodišli z DVB-T ! ! !: mediaboom.sk/nezaradene/markiza-na-dne-prepadlo-uz-aj-dobre-vediet-hviezdna-party-vybuchla-joj-vyhrala-dalsi-den-po-sebe/

    3. Ja tak isto, vždy si viem vybrať z verejnoprávnych programov RTVS a ČT bez reklamy a donekonečna sa opakujúcich upútaviek. Som maximálne spokojný, veď na súkromných TV sa už fakt nedá čo pozerať.

  3. Brumty, nie si sám. Súhlasím s veľkou kampaňou pre DVB-T. Aj RTVS by sa mohla zapojiť a spustiť teraz tretí a štvrtý kanál. Hneď by si zvýšila podiel na trhu. Pochodili by len dobre. Divák tiež. Všetkým, ktorý sú za DVB-T držím palce. Nič nekončí, len prichádza nový začiatok.

    1. @noro- ojóóóój ,STV nedokáže niekoľko rokov obnoviť ani STV3,nieto ešte spustiť STV4-údajne nieto love €€€! Navyše RTVS vyhlásila,že bude pozorne sledovať situáciu v DVB-T po odchode skupiny Markíza a do budúcna vyhodnotí situáciu-či zostane v DVB-T…..toto je výsledok sedemročného DVB-T na Slovensku.

    2. Pozrite si z archívu TV.JOJ ZO 7.12.2016 velkenoviny.joj.sk/archiv/2016-12-07-noviny-tv-joj kde sa vyjadruju zástupcovia medií JOJ- STV a TA3 k situácii ktora vznikla vyhlásením TV.Markiza.Všetky televízie sa jednotne zhodli že v Dvbt zostávaju keďže si vážia všetkých svojich divákov.Z tohoto vyhlásenia sa dá jasne dedukovať postoj týchto médií k Dvbt.Možno po tomto verejnom prehlásení tychto médií aj TV.Markiza prehodnotí svoj umysel odchodu a pozrie sa reálnejším pohľadom smerom k svojim divákom.

    3. Už je rozhodnuté-nič sa nebude prehodnocovať.Zmluvy s operátormi sú uzavreté-niektorý neuzavreli.

    4. Ja si počkám na 1.1.2017 nejako tomu neviem stále uveriť že všetky médiá mimo TV. Markiza sa cítia celonárodné pre všetkych divákov na Slovensku a pre našu jednotku na trhu je najpodstajnejší len zisk…Zajačie umysli tohto média nechce nik nasledovať kto číta komentáre aj na iných portáloch dozvedá sa aké maju postoje k tejto téme diváci. ktoré každý rozumne uvažujuci manažér by mal brať vážne.Ak by sa aj udial scenár odchodu je viac než jasné že TV. Markíza má možnosť vrátiť sa spať. ak sa však medzitým nezaplní uvolnený lukratívny priestor po jej odchode.

    5. Lenže tu ide aj o to, že profesionálne anténne montážne firmy montovali zákazníkom finančne náročné rozvody spoločných antén pre DVB-T (obytné domy, paneláky, hotely, budovy…) s tým, že tam budú mať aj TV Markíza, Doma a Dajto. A teraz to môžu zákazníci vo veľkom začať reklamovať. Na montáže a technológiu (skupinové stanice, rozvody, komponenty…) sú 2 resp. 3 roky záruky. Takže tu nejde len o to, či si len tak odídu. Prípadne sa na montáže STA dávali aj dotácie… No som strašne zvedavý ako tento celý cirkus dopadne… Ak to diváci – zákazníci, ktorý do toho vrazili tisícky eur začnú vo veľkom reklamovať… Lebo profesionálne rozvody, komponenty, merania, montáže, servis… nestoja málo, kto sa v tom pohybuje, tak vie, že sú to finančne náročné položky.

    6. Z: S takymito reklamaciami nikto nepochodi. Montazne firmy zodpovedaju za technicku funkcnost anteny a rozvodov, ale nie za pocet stanic, obsah atd. vysielany v DVB-T. Ani v zmluvach na montaz STA nenajdes nic take, ako garanciu prijmu konkretnych TV programov.

    7. mínus 2 , ja im ukážem haj..om nenažraným ,nech ťahajú preč aj z ich reklamami!

  4. Pokiaľ sa oni rozhýbu bude už pozde väčšina je na Markíze závislá a dokonca aj na 2 a 3 TV v domácnosti.

  5. Ja mám sat prijímač kombo ale využívam aj terestriál hlavne keď si niečo nahrávam a ešte aj v kuchyni.Tak Dvb- t držím palce nech sa rozrastá na slovensku.A Markíza nech pukne od zlosti!

  6. Uplatniť si náhradu škody od tv Markíza.Investoval som do antény nemalý obnos a uvidíme čo bude.Ja som s DVB T spokojný a aj keď bola búrka tak žiadne výpadky.Markíza nech ide do r……

    1. detto, ja mám na DVB T krásny obraz ,čistejší ako hd na Trnavskej káblovke UPC 🙂

  7. Markíza možno časom zistí, že jej klesla sledovanosť, ale možno už bude priestor v mux-och zaplnený. A keď sa tam aj náhodou dostane, tak vo veľkom štýle oznámia, že sa tam vracajú preto, lebo diváci boli na pokraji smrti bez ich Markízy, preto sa rozhodli „akože vrátiť“. Ale pravda bude možno úplne iná… sledovanosť a peniaze z reklám budú pre nich veľká motivácia… pažravosť je pažravosť

    1. Oni vedia, že im klesne sledovanosť. Pokles sledovanosti im vynahradí úspora na šírení signálu… Proste 8 miliónov € čo stratia na poklese sledovanosti získajú ušetrením 8 miliónov čo platili za šírenie programov v DVB-T.

    2. počítaš šušne, prvotná ponuka CME pre vyjednávanie s operátormi bola 2€/mes/abo, teda 1mil zakáblovaných domácností za rok je 24mil €

    3. No neviem, mari sa mi, ze tie 2 eura mali byt pre Mrkvyzu aj Ojojojku dohromady. Cize pre Mrkvyzu 12 mil. rocne. Dalsia vec je, kolko operatorov prijme taketo vydieracske podmienky. Ci to nakoniec nebude iba zlomok z tych 12 melonov. A pre buko1: podla vsetkeho ich sirenie signalu cez DVB-T stalo 7 mil. rocne, oni sami odhaduju straty poklesom sledovanosti na 8 mil., cize su 1 melon v minuse. A hlavne je to len odhad a straty mozu byt oproti odhadu skor vyssie. Zavisi to od toho, ako pokles sledovanosti vyhodnotia inzerenti a kolki sa im obratia chrbtom. Ak by boli presli na MPEG-4 namiesto opustenia terestrialu, mohli byt 3,5 mil. v pluse.

      Inak, coraz zretelnejsie vidno vsetky suvislosti a kontury spinavej hry, ktoru rozohrala Mrdkiza: spoliehajuc sa na svoju popularitu prehodia svoje naklady na divakov, zvysia ceny za reklamu a mozno vylobuju aj jej vyssi podiel vo vysielani, zatazia kablovych operatorov vyssimi poplatkami a ak tito zvysia ceny pre koncovych zakaznikov, zakaznici budu motivovani neodstupovat od zmluv, lebo nebudu mat bezplatnu alternativu v podobe DVB-T, ktore bude ochudobnene a teda neatraktivne. Straty z poklesu sledovanosti zaplataju poplatkami od kablovych/IPTV operatorov, cize ich znovu zaplatia divaci. To je aj dovod, preco radsej nepresli v DVB-T do MPEG-4 a nezostali tam. Z tych istych dovodov nechcu byt ani zadarmo vo Volnej telke cez satelit. A cely tento podraz voci divakom prikryju ako prirodzenie figovym listom bachorkami o „vyssej kvalite a technologickom pokroku“ spolu s tancekmi s izbovou antenou a starostom z dediny idiotov. Mam ale silny pocit, ze to so svojou chamtivostou prepiskli a doplatia na to.

    4. No Markíza rozohrala nepeknu hru pre každého zainteresovaného či operátorov poskytovaných služíeb a divaka ktorého poriadne vytočila svojím prístupom k nemu.Vyjadrenie šéfov médií JOJ STV a TA3 velmi pomohlo keďže panika ktoru sposobila Markiza nadobudla nechutný rozmer hlavne u staršej ganarácie.Kto vymyslel tento hlupy scénar odchodu z Dvbt v takejto podobe nedomyslel dosledky ktoré nastanu.Ucelovo vypadá aj reklamovanie na prechod ku Skylinku v reklamnych uputavkách..a čo ostatné sat.služby?V čase predvianočnom poblázniť ludi je od lídra televízií na SK hlupe a a nechutné.Výhovorky na svet.trendy nekvalitný príjem a pod.je podraz a nesvedčí o technickej zrelosti v tomto obore.Možno v buducnosti prídu aJ tieto trendy,ten čas ešte nenastal a je zatial nereálny a nedohladný.

    5. Diváci ju už teraz prestali sledovať od zlosti, ešte ani neodišli z DVB-T a prepadli sa…

      Markíza na dne…:

      mediaboom.sk/nezaradene/markiza-na-dne-prepadlo-uz-aj-dobre-vediet-hviezdna-party-vybuchla-joj-vyhrala-dalsi-den-po-sebe/

      * * *

    6. Každy reálne mysliaci divák prišiel k záveru .že za všetkým týmto nechutným divadlom je len zisk.Kvalita signalu prezentovaná p.M.nevyšla starosta z HD to nenapravil a vizia svetovych trendov stroskotala na celej čiare.Je zaujímavé že v žiadnom okolitom štáte táto vykonštruovaná vízia nenašla podporu.V samotnom Rakusku pri podobnej penetrácii divákov Dvbt neodišla žiadna komerčná stanica a nechystá sa na odchod,ani po prechode na T2. žeby svetové trendy obišli všetky Europske štáty?p.generálny by mal všade urobiť prednašku veď zaostávaju za svetovym trendom…či to platí len pre Slovensko?

    7. pre L14 : Prosím Ťa, čo chceš od baleťáka z Kessel Buntes, ten sa tak vyzná do techniky, vysielania a trendoch…

  8. Ak platila Markíza veľa Towercomu , mohla prejsť k Avisu , veď už má takmer celé Slovensko zaplnené vysielačmi , verím , že aj na dobrej cene by sa boli dohodli .

    Resp. ešte stále to môžu urobiť , Avis sa iba poteší a zaplní muxy.

    Ak v Markíze nemajú kontakt na Avis , rád im ho pošlem.

    1. Markize nejde o usetrenie na vysielani v DVB-T. Oni chcu vytrieskat peniaze od operatorov (citaj ludi). Ak by vysielali v DVB-T volne, nemohli by sa profilovat ako plateny kanal a tazsie by u nich pochodili. Markiza je od noveho roka plateny kanal a to je dobre. Aspon nebude oblbovat tolko Slovakov. Cena v 1. muxe nie je (resp. nebola pred jeho rozsirenim) taka likvidacna ako v 2. muxe.

    2. V tomto článku a diskusii sa píše, že ročne platili za šírenie signálu 3 staníc 8,2 milióna evri:

      domov.sme.sk/c/20409305/televzia-cez-antenu-dvbt-nekonci-markiza-naozaj-odchadza-preco.html

      domov.sme.sk/diskusie/3048421/1/Markiza-z-DVBT-naozaj-odchadza-ale-televizia-cez-antenu-nekonci.html

  9. Bolo by dobré zistiť prieskumom , koľko divákov ešte používa na sledovanie cez DVB-T staré STB v SD , ak by to už bolo malé percento , tak odporúčiť všetkým , teda aj regionálkam prejsť už do HD , aby sa zlepšila kvalita DVB-T.

    Zároveň odporúčiť všetkým podporiť DVB-T aj vysielaním reklám v nevyužitých minútach na reklamu , zlepšiť PROMO v printoch a všade, kde je to možné .

    1. Hajd toto zbožné želanie je len želaním konkurencie keby nemali strach z Dvbt nevznikol by tento nevídaný cirkus.Sme tu a hlavne TV.Markiza na smiech celej Europe, vyhlásenia o nekvalite signálu a o celosvetovych trendoch a pod.uverí možno len laik.Ciel je len jeden vyžmykať fin. prostriedky z divaka a služieb s ktorymi má zmluvu.Cielená je bohužial tá najzranitelnejšia skupina divákov ktorá nemá prostriedky .a je tým pádom nepekne a nachutne vydieraná.Trend ktorym sa vybrala TV.Markiza si neosvojili média ako STV TA3 a JOJ ktoré spoločne deklarovali že ostávaju v Dvbt pre všetkych bez rozdielu a tak ukázali TV.Markiza svoj postoj za kým stoja.Markiza svojim odchodom len predvedie svoju pravu tvár smerom k svojim verným divákom..

    2. Mňa fasciinuje na tom všetkom len to, že kde sme sa to dostali, že sa spoplatňujú reklamné a teleshopingové kanály.

  10. čt ma na DVB-T 6 stanic a stv 2 stanice na stv 1 všetko opakuju z minuleho dna a na stv 2 ide celu noc monoskop ???????????????? pisal som cez nemenovany slovensky dennik panovy generalnemu rtvs čo tak zriadit stv 3 šport ako piše v članku vyššie nie su asi many kde sa hrabeme na čechov

  11. re:tono
    Aspoň si daj námahu pred napísaním príspevku s preštudovaním programov RTVS. A potom píš o reprízovaní programov z Jednotky na Dvojke.
    Veď tie okruhy už od nástupu Rybníčka majú každý svoj formát. To je už dobrých 15 rokov.
    RTVS je momentálne najpozeranejšia TV na Slovensku.
    Radšej mať dva programy ako ich mať napr. štyri a nemať tam čo vysielať.
    STV3 vďaka drahým športovým právam bola nákladnejšia ako Jednotka.
    V dnešnej dobe už ani nemá zmysel. Všetky lukratívne prenosy poskupoval Slovak telekom pre svoje Digi sporty.

    Keď nový kanál tak detský+dokumentárny a večer kultúra napr.koncerty , divadlo , balet a pod…

  12. pre L14 alebo niekto kto sa vyznáte v anténach:

    Ako môže mať táto anténa VIVANCO TVA 502 v pasívnom stave až 28 dB zisk?:

    ventilatory.heureka.sk/vivanco-tva-502/

    Lebo najväčší zisk v pasívnom stave, ktorý som videl pri anténach je 18 dB / 20 dB. Viete niekto ako je tam v pasívnom stave dosiahnutý zisk až 28 dB? A máte niekto skúsenosti s tou anténou?

  13. pre.Z.Najvačší zisk antény ktoru som použil pri Dvbt bola anténa Ikusi s max.ziskom 17,5 Db.Vačší zisk sa dá dosiahnuť len s použitím aktivneho dipolu čo sa však nedoporučuje vzhladom k sietiam LTE a silným miestnym príjmom. Typ antény VIVANCO TVA 502 može mať so sym.členom max. výkon 16-17 Db.Podobná anténa Triax má zisk 15,5 Db. Tých 28 Db by mohol byť predozadný pomer antény ktorý je však u každej antény iný a nemá suvis zo ziskom.Predozadný pomer-reflektor služi k vylučeniu, odrazov, šumov a rušenia.

    1. Doplním.Videl som stránku všimni si že všetky antény maju v popise udaný predozadný pomer v dB len táto zázračná anténa nie.Asi toľko k tejto super anténe…

    2. Skutočne dobrá anténa je Kathrein Olympia 180, a tá má maximálne 18dB. Vygúglite si ju, a hneď Vám bude jasné, že čísla pri tých španielsko-taliansko-plasto-triplex šmejdoch sú len obchodnícky o..b – reálne tak 12dB. Tým však nepopieram, že podľa miestnej situácie je niekde vhodnejšia kratšia anténa. Akurát triplex-ka ne vertikál nie je to, čím sa tvári byť, radšej rovnako dlhú „Colorku“ alebo LPA.

  14. Mňa ešte fascinuje jedna vec: Mobilní operátori zožrali časť pásma DVB-T (K61 – K69), ktoré ponúkalo služby zadarmo, tak nech láskavo aj mobilní operátori na tomto pásme ponúkajú služby zadarmo, napr. pomalší internet (na bežné čítanie webov). A nie že tam ponúkajú služby za predražené nenažraté ceny, ktoré si bežní ľudia nemôžu dovoliť. Pritom už rozprávajú o ďalšej časti pásma DVB-T (K49 – K60) II. dividenda (dokonca aj o III. dividende), ktoré by chceli zožrať. Nechápem prečo nezasiahne regulačný úrad!!!

  15. towercom klame ked tvdi že 90 % uzemia slovenska pokryva 1. multiplex nie je to pravda????

Komentáre už nie sú povolené.