Až dva týždne po tom, čo televízia Markíza oznámila, že začína platiť zákaz pretáčania reklám v TV archíve, k tomuto kroku pristúpili aj väčšie TV služby ako Skylink Live TV, Magio TV či DIGI TV.
Pokračovanie nižšie:
„Z rozhodnutia skupiny Markíza, vlastníka vybraných TV staníc, už nebude možné pretáčať reklamy pri sledovaní programov zo záznamu, Zmena sa týka 5 TV staníc skupiny Markíza a všetkých už odvysielaných programov týchto staníc, po dobu 3 dní spätne,“ informuje svojich zákazníkov TV služieb s archívom Slovak Telekom.
„Skupina TV Markíza zavádza obmedzenie pretáčania reklám na všetkých svojich staniciach. Na základe tohto kroku je spoločnosť DIGI Slovakia povinná zablokovať možnosť pretáčania reklám pri vybraných programoch v TV archíve. Obmedzenie sa týka TV staníc Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik,“ informuje svojich klientov DIGI Slovakia.
Ako to funguje
Pre relácie z archívu alebo nahrávky cez aplikáciu operátora: Pri sledovaní relácií, ktoré už boli odvysielané naživo a sú dostupné v archíve, alebo tých, ktoré ste si nahrali a uložili pomocou aplikácie vášho operátora, budete musieť pozerať prvé 3 minúty reklamného bloku.
Pre živé vysielanie s časovým posunom: Ak sledujete reláciu od jej začiatku, kým ešte prebieha jej živé vysielanie (tzv. „časový posun“ v rámci živého vysielania), celý reklamný blok bude nepreskočiteľný.
Pre orientáciu, kde sa nachádzajú reklamy začali operátori označovať reklamné bloky na TV staniciach Markíza, Doma, Dajto, Markíza Klasik a Markíza Krimi žltou farbou. Počas našich testov to platilo pre služby Skylink Live TV, Magio TV či DIGI TV. Užívatelia tak majú prehľad, kde sa reklamy nachádzajú. V prípade, že chcú reklamy pretočiť sa im na obrazovke zobrazuje hláška, že reklamný blok nie je možné pretočiť.
Tieto pravidlá platia v službách skupiny Slovak Telekom (Magio TV a DIGI TV) pre programy sledované zo záznamu počas prvých 72 hodín od odvysielania programu. Pri programoch starších ako 3 dni nie sú pre pretáčanie vpred žiadne obmedzenia. Pri testovaní archívu služby Skylink Live TV platilo aktuálne toto obmedzenie aj pri starších programoch ako tri dni. Teda v celom archíve.
Dôležitá výnimka
Toto blokovanie sa netýka nahrávok, ktoré si vytvoríte sami na svoje vlastné pamäťové zariadenie. Platí to pre nahrávky cez PVR (Personal Video Recorder) alebo pri použití funkcie TimeShift, kde sa záznam ukladá na pamäťové zariadenie pripojené k vášmu prijímaču (napríklad satelitnému alebo terestriálnemu). Tieto nahrávky zostávajú nedotknuté blokovaním reklám.
A ANTIK viete ako to má aktuálne ? Tam to ide pretáčať alebo tiež už nie ? Kedy sa k tomu pridajú?
Ja som to cez ANTIK ráno skúšal, ale ešte fungovalo pretáčanie vpred. Tak neviem ako to bude ďalej.
Nesledujem Narkózu takže mi je to ukradnuté
Teraz sú to 3 minúty a keď si na to ľudia zvyknú tak dajú 10 minút? My si doma začíname znova nahrávať cez satelit a prehrávať spätne a vyberať si programy kde toto nanútenie reklamy nehrozí.
Prvé 3 minúty sú veru iba začiatok a takto to bude mať časom každá komerčná televízia v ČR aj v našom mini Bielorusku.
V našej Ficílii. 😀
Najlepšie na tom je, že DIGI a Telekom nemajú vždy archív v cene. Takže ak si niekto platí za archív zvlášť, je to už riadna pecka.
V Telekome za balík XL, kde je aj Nova Sport 6 pýtajú mesačne 28.18€, ak chceš archív, tak základný Basic stojí mesačne 3.06€ (15 TV staníc 7 dní dozadu v HD aj SD kvalite). Premium archív stojí mesačne 5.12€ (115 TV staníc 7 dní dozadu v HD aj SD kvalite).
Takže v Telekome najvyšší balík s archívom na väčšinu staníc bez viazanosti vychádza mesačne na 33.30€. No nekúp to 😀
Na STVR :1 sledujem Duel a na :2 o cca 22:00 pondelkový festivalový film, sledujem šport a dokumenty. Na hudbu mám 360 Tune Box, Rebel a Óčko Star. Na filmy a seriály mám HBO, Canal+, Max, Apple TV+. ČT sledujem len okrajovo a na Markízu či JOJku mi to nejako nevydá… dávno ich mám na konci zoznamu aby pri prepínaní neprekážali.
Mam nelegalnu sluzbu TV a tam sa to pretacat da. Takze mi je jedno ci to bude zakazane.
Nebude to dlho trvať a klasické tv stanice vymiznú z trhu nikto nie je zvedavý na reklamu a pri dnešných možnostiach streamu málo kto sleduje filmy alebo seriáli na našich staniciach kde je reklama prerušovaná filmom alebo seriálom alebo relaciou
Súhlasím. Platiť za sledovanie reklamy v lineárnej TV môže len idiot. Z lineárnej TV už len stanice STV alebo len šport a správy. Jednoznačne vedie stream: Netflix, Sky….atď
Re: Sanchéz
Kto je len trochu šikovnejší, ten si vyberie z lineárneho vysielania to, čo ho zaujíma, a vytvorí si vlastný archív. Pamäťové médiá sú dnes lacnou záležitosťou.
Kto je nešikovný, ten platí. Za stream, za archív…
Celý Netflix je propaganda (reklama), ktorá ťa „formátuje“, hoci si to ani neuvedomuješ. A ešte im za to platíš 🙂
Všetko je dnes reklama alebo propagácia niečoho, úplne všetko okolo nás. Pre mňa ja zásadná atraktivita, sviežosť a kreativita obsahu a v tomto je klasická telka ako studňa na pokraji vyschnutia. Silné limity ponúkaného obsahu a ten typ programov je formátovaný na nenáročného televízneho diváka. Najviac mi vadia tie mantinely ponúkaného obsahu. To čo sa dnes objaví v telke, má svoje silné intelektuálne aj kvalitatívne limity a je dôležité dodať, že do telky dnes putuje už iba zlomok vytvoreného obsahu. Zvyčajne ten najmenej náročný pre dav ešte sediaci pred tou lineárkou.
Re: šmrnd
Televízie, tak ako celý mediálny „priestor“, ponúkajú obsah rozmanitej úrovne a kvality.
Každý nájde len to, čo hľadá 🙂
Schválne uveď, aký intelektuálsky skvost si našiel na „nelineárke“, ktorý žiadna televízia neponúka?
Ak je dnešná telka rozmanitosť, tak VOD a streaming je asi tak rozmanitosť x milión. Závisí od požiadaviek, očakávaní, nastavenosti diváka, kto si s čím vystačí v konečnom dôsledku. Mne pripomína broadcast telka dnes tú suchú zanedbanú studňu, pri ktorej zostaneš smädný po viacerých stránkach. Nedokáže a ani nechce uspokojiť širokospektrálne diváctvo, nevie hrať na viacerých husliach. Nefunguje na tej báze. Mono verzus multi.
Chápem to že zakázali pretáčať reklamy z reklamy majú peniaze aby ste nemali proprém nikto .viem že ľudia majú proprém z reklamy. zahraničné televízie začo nemajú reklamy toľko veľa lebo majú viac sledovanosti chápte to konečne
Čo to? Nejak som sa stratil v tvojom príspevku.
Hió ty si nejaký polepetko
Niekde majú presne toľko reklamy, inde možno o čosi menej, je to danosťami toho-ktorého trhu, jeho veľkosti, počtu hráčov, zadávateľov reklamy a celý rad menších faktorov. Na môj vkus diváci u nás odchádzajú od klasickej telky príliš pomaly. Ale komu sedí obsah aký tu vygenerujú bulvárne telky a okrem lineáru iné nepozná alebo nezvládne, tak nech sa pri nich kľudne baví. Niečo mi hovorí že tá vrstva nebude rozhorčená pre tie nepreskočiteľné reklamy. Vníma ju ako každodenný štandard na gauči pred lineárkou. Patrí to k veci na ktorú si už zvykla.
Niekde je tu technický proprém, nechce mi prejsť žiadna reakcia v tomto vlákne. 😀
A potom sa televízie čudujú, že ľudia prechádzajú na streamovacie služby a tv ako také nepoužívajú. Je otázka času , kedy už v domácnostiach nebudú tv a stanice sa budú môct ísť pásť
No veď tie Markízy a spol. sa na toto pripravujú – o tom sú všetky tie služby typu Voyo a Play. A mimochodom, ono to potrvá ešte veľmi dlho, kým sa stane, čo hovoríš. Lebo veľká časť divákov je konzervatívna, nevie / nechce narábať s modernejšími technológiami, ako je klasický diaľkový ovládač a hlavne nemá vkus. 🙂
Ľudia prechádzajú na streamové služby… tak mladá generácia určite, ale starší nie. Keď som chodil do roboty, tak som mal základný balík a televízor som takmer nepozeral, lebo som nato nemal čas.
Montevideo- ver mi , že aj starší už sledujú stream . Sledovanie nekonečných reklamných blokov môže len človek mimo reality.
reklamu nesledujem z princípu – nezaujíma ma a nikto mi ju nútiť pozerať nebude – hneď prepnem na iný program a súhlasím na satelite si pre-točím a pre-skočím kedykoľvek aj nadalej
A pretáčať reklamy je príjemné trávenie času? Čosi podobné som robil vo veľkom naposledy na VHS kazetách pri nahrávkach z analógových kanálov. Lebo nič iné vtedy nebolo. Nahrávať digitálne vysielanie dneska? Ja som okrem nejakých ojedinelých nočných živých prenosov – na ktorých upload som nasledujúci deň nechcel čakať – asi nič extra na DVR nenahrával, považoval som to za úplne zbytočné. Na tých lineárnych kanáloch nič také nie je čo by stálo za to nahrávať/pretáčať a čo by som si nevedel zaobstarať v originále, nie cez nejakú telku a jej program, s logom, piktogrammi, avízami na program na obrazovke a s reklamami. V takej podobe to je o ničom, na zahodenie. Pripadá mi také prekonané púšťať obsah cez nejakú TV nahrávku a pretáčať nežiadúce segmenty. Archivácia programu sa mi zdá dneska taktiež zbytočná pri tak veľkom množstve obsahu.
Re: šmrnc
To je preto, že si to robil ešte v časoch VHS 🙂
V dnešných digitálnych prijímačoch (prehrávačoch) sa dajú časové úseky v nahrávke PRESKAKOVAŤ. V niektorých aj s náhľadom. Je to len pár „ťuknutí“ na diaľkovom ovládači a zaberie len to len pár sekúnd.
A áno, je to pre mňa rýchlejšie a príjemnejšie trávenie času, ako stále niečo vyhľadávať na internete a sťahovať.
Magio Televízia by mala pnúknuť nejakú zľavu na takto obmedzované stanice!
@Montevideo ja mám archív v cene balíka za 8,90€ u Skylinku a na Jojke sa pretáčať reklama dá na Digi archív nepotrebujem a Markízu hlavnú nesledujem ak niečo chcem pozerať tak bez reklám mám na to Max.
Kvoli dlhim reklamam som uz stanice Markiza a Joj prestal pozerat sledujem len Amc a Filmplus a este History kvoli Majstrom zalozne mam ho rad.
@Rej presne tak, AMC a FILM+ zatiaľ počas filmu reklamy nie sú ja to tomu nechápem, človek za to platí a ešte sú tam aj reklamy?
Napríklad kedysi neboli reklamy na platených kanáloch tak sa to dalo pozerať žiaľ dnes aj tie kanály dávajú reklamy.
Ja mám asi ine AMC ,lebo idú reklamy počas filmu,najmä ráno.
Tak to je keď velebia kanály ktoré vlastne ani nesledujú. Alebo sledovali naposledy ako ja, niekedy v roku 2016, 2 roky po zmene z MGM. 🙂
Najlepšie filmové stanice sú HBO a Cinemax – žiadne reklamy ani po skončení filmu. AMC či Film + … veď je to v podstate akoby je na a tá istá stanica. Nepáči sa mi, že záver filmu utnú jednoduchým koniec a záverečné titulky neodvysielajú podobne ako Markíza a JOJ.
Lineárne HBO cez satelit je kvalita aj čo sa zvuku týka.
To môžem potvrdiť HBO je super aspoň nie sú reklamy. Čo je aj dobre len škoda že tu nie sú aj kanály ako je HBO FAMILY,HBO PLUS, HBO HITS.