Reklama

TA3 nevysiela voľne na satelite už takmer rok, onedlho nebude ani v DVB-T

Slovenská spravodajská televízia TA3 nevysiela voľne (FTA) prostredníctvom družice Astra 3B (23,5°E) už takmer rok. Vysielateľ ukončil nekódované šírenie signálu do takmer celej Európy v decembri 2019. Teraz je na rade DVB-T. Podľa informácií portálu živé.sk sa rozhodla televízia ukončiť voľné šírenie aj cez terestriálne vysielanie. Dôvodom sú financie. Informáciu o vyradení voľne šírenej TA3 z druhého celoplošného DVB-T multiplexu nám potvrdil aj operátor Towercom, ktorý prevádzkuje všetky celoplošné multiplexy, ako aj platformu Plustelka. „Po 31.10.2020 nebude televízia dostupná voľne cez anténu,“ povedala pre portál SatelitnáTV.sk Miroslava Letková, marketingová riaditeľka z Towercomu.

Ukončenie voľného vysielania TA3 bolo len otázkou času. Televízia platí totiž za voľné šírenie v DVB-T nemalé poplatky. Dôvodom však môže byť aj to, že TA3 je už platenou televíziou a od operátorov si pýta poplatky za každého jedného predplatiteľa. TA3 však v terestriálnom vysielaní nemusí skončiť, objaviť sa môže ešte v platenej Plustelke. Všetko bude záležať na dohode medzi Towercomom a samotnou televíziou. Podobne tomu bolo napr. aj v prípade staníc komerčnej TV Markíza.

TA3 je prvá spravodajská televízia, ktorá na slovenskom trhu pôsobí od septembra 2001. Na orbitálnej pozícii 23,5°E bola k dispozícii voľne od roku 2005 do 2019, v DVB-T od 2013 do 2020.

Koniec voľného vysielania v DVB-T/T2 nie je žiadnou výnimkou ani v zahraničí, hlavne ak ide o HD verzie staníc. Vysielatelia totiž postupne prechádzajú na platený model, kedy pýtajú od operátorov peniaze a nemusia si platiť distribúciu z vlastného vrecka. Podobne je tomu napr. v Rakúsku, kde v DVB-T/T2 nie sú šírené už takmer žiadne programy voľne. V susednej Českej Republike je zatiaľ situácia s voľne šírenými stanicami v DVB-T/T2 priaznivejšia, aj tam však už v októbri odštartovala terestriálna platforma Anténa+, ktorá ponúka HD verzie najsledovanejších vysielateľov Nova a Prima za poplatok. Je teda otázne, dokedy budú vysielatelia aj v ČR šíriť svoje programy v DVB-T2 voľne.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. No je to facka pre tých čo využívajú na príjem anténu.TA3 je výrazné spestrenie voľnej ponuky DVB-T,uvidíme či prejde do platenej ponuky Plustelka.Ak nie Towercom bude mať problém s odlivom abonentov.

  2. Je načase dať Towercomu popapuli …. Prečo sa tomu nevenuje protimonopolny úrad?
    Celé DVB-T poslali svojimi vysokými cenami do sr*čiek.

    1. Toto nie je o Towercome. Treba sa stazovat v TA3. Keby velmi chceli maju moznosti dost.
      1. Mozu prejst na MPEG-4. usetria 50%
      2. Mozu prejst na HEVC, usetria 70%
      3. Moze prejst na AVIS, usetria viac ako 70%

    2. Keby prešli na AVIS, tak by mali sedovanosť „nula celá, nula, nič”.

  3. Aspoň nebudem vidieť tie i d i o c k é tlačovky,toho i d i o c k é h o premiera čo máte.

    1. Buďte rádi za toho co máte. My máme v ČR taky jednoho od Vás a to je teprve dílo!

    2. Tí dvaja, ktorí tu boli pred Matelkom, boli každopádne oveľa horší. Teda niežeby by to terajšie čudo bola nejaká výhra, ale aspoň nedotiahol mafiu do vlády a aj sebe do postele. A keď niekto napíše slovo „idiotský“ ako „idiocký“, tiež by sa mal pre istotu nad sebou zamyslieť.

    3. kolufid
      dnes je to tam samý mafoš.
      média pod mafošmi-mafošská táto krajina

    4. Monika, aspoň píš správne: idiot – idiotské, idiotského. Premiéra Matoviča máme všetci, nie len oni. Apropo, tlačovky si môžeš vypnúť aj sama.

  4. pre monika7771-čo to tu píšete za blbosti mali by ste sa ospravedlniť slovenskému premiérovy nikto vás nenúti pozerať TA-3.

    1. Veď istý „liberál“ v inej diskusii tvrdil, že TA3 sú tendečné proSNS a proSMER, tak čo je potom pravda? Osoba, ktorá z vlastnej vôle vstúpi do „politiky“, musí strpieť kritiku, platí to i tomto premiérovY. Predtým tiež každého z jeho predchodcov kritizovali, to bolo OK.

    2. vôbec ste to nepochopili – slováci sa vrhli na káblovky,satelity,optiku lebo chceli mať čo njviac českých programov a DVBT preto skapalo lebo tam je minimálny ziskalebo strata pre slovenské komerčné stanice.
      Je to pre nich proste nezaujímavé.Viac ich zaujíma satelit,káble a OTT tam si vedia vyrokovať s operátormi platenie za to že ich majú v ponuke.Jednoducho za hlúposť sa platí -ešte odíde Joj grupa a bude to tak ako má byť, táto spoločnosť ide do krachu toto je len predobraz budúcnosti sprostákova ktoré dopadne ako ukrajina

    3. Nick „barto“ to asi vystihol najlepšie. Plus 100 bodov.
      „Ad liberál“: správne, politik musí strpieť kritiku. Ale je pravda, že TA3 robila v prípade SNS a JUDr. Kapitána výraznú nadprácu. Dávali mu vysoko nadštandardný priestor v porovnaní s inými politikmi, prakticky ho dostali do parlamentu tým, že ho najprv dostali do širšieho povedomia verejnosti, akoby to bol relevantný politik (vtedy ešte nebol). A následne robili rozsiahle spravodajské vstupy o každej bezvýznamnej blbosti, ktorej sa zúčastnil, zľahčovali jeho prešľapy, atď. Žiadna TV v tom čase nič podobné nerobila, až neskôr sa niečo podobné začalo v Řezníkovej ŘTVS – tiež správy o každom Dankovom prde, s prepáčením. V minulosti sa podobné nechutné praktiky robili v Markíze vtedy, keď Pali Rusko kandidoval do NR SR so stranou ANO a časy mečiarovskej STV za Darma a Kubiša, to je ešte hlbšia žumpa… Takže jedna vec je kritika, druhá je nadpráca v niekoho prospech, keď sa už pýtaš, čo je pravda.

  5. Riesenim je Avis v HD. Prave tam ukoncili vysielanie VslTv a SslTv. Posilnilo by to miestne muxy.

    1. Nie, AVIS nie je riešením, ale ďalšou prekážkou, ktorá by divákov odrezala od príjmu.

    2. Towertroll teda dobačoval… prázdne free muxy… mali by im dať nobelovú cenu…

  6. Podla mna šlapli vedla už vidím inzerentov ako sa budú hrnút platit si inzerciu v TA3.Nasledujú model Markízy ale nepochopili že to je iný level.

    1. ich zaujíma satelit,káble, a OTT tam si vedia vyrokovať s operátormi platenie za to že ich majú v ponuke.
      DVBT skapína a inzerenti TA3 toto všetko vedia.

  7. TA3 to povedala nahlas: DVB-T DRAHÉ,NERENTABILNÉ.
    To isté platí o projekte DAB+

    1. Towertroll je likvidátorom DVB-T / T2 v Banánovej republike

    2. S tou časťou o DAB+ nesúhlasím. Množstvo FM vysielačov má tiež Towercom – tam je to rentabilné?

  8. Dnesnym dnom skoncili reklamy na akvaparky, posilnovne, welness hotely, divadla a restauracie. Je to klinec do DVB-T, platit vysielace + reziu s odvodami sa neda, vsetko ma svoj koniec. Ani 810 euro zial uz tento segment nezachrani, dozivame.

    1. Zrušiť M O N O P O L ! ! ! !

      Je potrebné zrušiť MONOPOL na celoplošné šírenie signálu, aby sa vytvoril konkurenčný trh, tak ako v ČR, kde je viacero prevádzkovateľov pre celoplošné šírenie FM, DAB+ a DVB-T / T2 a nie MONOPOL ! ! ! Potom aj ceny za šírenie signálu budú vyzerať inak a zvýšia sa aj počty staníc vo free FM, DAB+ a DVB-T / T2.

    2. Keď nejaká TV odíde z FTA vysielania, tak nech láskavo výrazne obmedzí reklamu. Asi na úroveň RTVS alebo Joj Cinema, tam je to znesiteľné. Potom to bude fér. Ale drankať prachy od divákov a zároveň z druhej strany brať aj za reklamu a pritom ešte ušetrí na nákladoch za šírenie signálu, to je drzosť á la Mrdkíza.

    3. Úlon Kolufid
      zvykajte si na kapáč – demokraciu v prvom rade je zisk divák je len zdroj príjmov.

  9. RTVS ma obmedzenie reklamneho casu zo zakona, ostatne maju max.20% na reklamu z celkoveho vysielacieho casu. Pocas jednej hodiny teda mozu mat 12 min, a novy zakon to este upravuje na zhustenie do Prime time. No napriklad predat dnes reklamny cas na regionalnej urovni je uz takmer nemozne,nikomu nic netreba, alebo regionalni zadavatelia si to uznemozu dovolit, je to komplet bieda.

    1. Brumty: a upútavky idú nad rámec tých 12min/hod.? Či sú zahrnuté v tom?

  10. Cemu sa divite Jsme na Slovensku

    Máme internet a je prečo hodím CT 24 a Prima ccn nus a ide live a je to aji na mobilu

  11. Čo sa vám nezdá?
    Nie tak dávno ste mohli pozerať aj druhý program RTVS a bolo dobre .
    Znova príde čas kedy tomu bude len máte bonuso v STV 3.
    To už mali urobiť keď zakodovali program cez satelitné vysielanie.

    Rakúske programy okrem ORF 1+2 a ATV 1+2 je všetko v kóde za cenu do 40€, mesačne

    České programy pomaličky pripravujú tiežy na platenú službu.len otázkou času kedy tak urobia.
    Praha už testuje v anténa plus za 125 korún / mesačne

    1. A vrátime sa k svieteniu fakľami a jazdiť budeme na koňoch. A na to údajné plošné spoplatnenie DVB-T2 v ČR sa teším – je dosť možné, že televízie si riadne natlčú huby. Česi nie sú také otrocké povahy, ako tunajší diváci TV Narkózy. A kde si nabral tých 40€ mesačne v Rakúsku??

    2. @ Major Terazky 16.10.2020 o 16:37 :

      Netrep somariny, já su Moravák z Moravy a platím nemalé peníze za kabel takže asi tak. Na co nynější celé české DVB-T s kopou absolutně nesledovatelného hoje aj když je zatím zdarma?!

      Na český komerční odpad co je v DVB-T se nedíváme ani v HD v kabelu a pozemák máme pouze kvůli slovenským stanicím a ještě si navíc ke kabelu platím 2x Digital SK od Skylinku za 2x 3,99 Euro prože Plustelka je předražená jen kvůli stanicím od Markízy, navíc bych si musel koupit novou televize nebo settopboxy pro DVB-T2 oproti k tomu pokud bych chtěl Plustelku. Plustelku jsem měli ale co přešla na DVB-T2 jsem s ní skončili.

      To že jsou Češi v vychcaní ještě automaticky neznamená že jsou takoví aj Moraváci a Slezané.

      Jinak rakouské DVB-T2 je na tom rozhodně hůře než to slovenské. Víš vůbec co je v rakouském DVB-T2?

  12. Moravak no ja viem co je v rakuskom dvb-t, tv mi nacita vsetky rakuske muxy ale su kodovane volne mi ide len orf a atv 2,myslim, a to som dost daleko od hranic ale ceske muxy nechytam v analogu mi sla trochu ct na 25 alebo 26 kanale ked nesla stv 2 zo sitna vtedy v pondelky isty cas vysielali az poobede celu nedelnu noc plus pondelok do neakej 13h,okolo roku 98 az 2001 neviem uz presne

  13. V Maďarsku kanály Hír TV a ATV kódujú vysielanie už niekoľko rokov, ako na satelite, tak i v DVB-T2 (predtým DVB-T).

  14. @Brumty:

    Limit 12 minút majú komerčné televízie, RTVS to má inak. Upútavky sa do tohto limitu nezapočítavajú. Napr. Markíza počas TN to má minimálne medzi 19:00 a 20:00 dosť na hrane (2. reklamný break po 19:40 má bezmála 8 minút). JOJka bežne tento hodinový limit 12 minút prekračuje. Tam sú už potom pokuty od RVR v tisíckach eur.

  15. Tv joj tiez opusti volnu ponuku lebo ak ano tak zhodim antenu zo strechy.

  16. JOJ group ma asi zmluvu este na dva roky, potom odijde. Cakame na 5G , uvidime ako potom, mozno skonci vsetko tam a hotovo.

    1. No, len takto zmýšľajúci zabúdajú dodať aj B, že sa za to bude platiť…

  17. AT stanice sú neprístupné v DVB-T len pre AT nerezidentov. Kto platí AT koncesionársky poplatok, tak ich dostane bez ďalšieho pravidelného poplatku. Autor článku mohol a mal vedieť, takto je tento benchmark tendenčný.

  18. Ja viem prečo sa rozhodli aby si ich ľudia keď ich chcú pozerať zaplatili počas pandemie majú veľkú sledovanosť tak si myslia že odídeme z dvb t veď ľudia teraz isto si zaplatia lebo su na nás trochu viac zavysli TA3 nie je sprostá !!!

  19. pre Zdenek vieme čo je v rakúskej televizii ked naladíš rakúske tv stanice tak okolo 100.stanic je zakodovaných a volné sú iba ORF1 ORF2 a ATV2.

Komentáre už nie sú povolené.