Reklama

Skylink už testuje novú technológiu. Do budúcna nechce využívať transpondér 11 797 MHz

Ako sme už informovali aj tento týždeň na našom portáli SatelitnáTV.sk, prevádzkovateľ satelitnej platformy Skylink postupne začína šíriť televízne programy, ktoré aktuálne vysielajú na transpondéri s frekvenciou 11 797 MHz, z nových parametrov. V priebehu posledných dvoch týždňov sa objavili na nových parametroch, na družici Astra 3B (23,5°E), už programy Rebel, Relax, Sport 2 HD, Sport 5, Golf Channel, KinoSvět, Mňam TV, Nickelodeon, E! Entertainment a Retro Music TV. Postupne budú pribúdať ďalšie. M7 Gorup chce totiž v budúcnosti prestať využívať na družici Astra 3B (23,5°E) transpondér s frekvenciou 11 797 MHz. „Frekvenciu 11 797 MHz s vysokou pravdepodobnosťou nebudeme dlhodobo využívať. Bližšie informácie zatiaľ nemôžem oznámiť,“ povedal pre portál SatelitnáTV.sk Jaromír Glisník, člen predstavenstva spoločnosti M7 Group, ktorá platformu Skylink vlastní.

Všetky programy tak operátor z frekvencie 11 797 MHz postupne prerozdeľuje na iné transpondéry. Zachovať chce pritom ale súčasnú kvalitu vysielania. Pomôcť mu má nová technológia, ktorú už v súčasnosti reálne testuje. Len pripomeňme, že nová technológia, do ktorej operátor investoval, prináša okrem iného vylepšenú ostrosť pri nižších bitových rýchlostiach a vďaka lepšiemu algoritmu znižuje kódový šum, zlepšuje prelínanie obrazu či zlepšuje predpovede pohybu aj pri nízkej bitovej rýchlosti „Technické testy, ktoré práve prebiehajú, majú za cieľ spoľahlivo overiť, že programy presunuté na novú frekvenciu negatívne neovplyvnia kvalitu vysielania. Nespoliehame sa na marketingové údaje výrobcu technológie, všetko dôkladne testujeme,“ dodal Glisník. „Nová technológia umožňuje oveľa efektívnejšiu distribúciu, je však potrebné vyladiť všetky parametre.

Všetky aktuálne testy programov na nových frekvenciách

NázovFrekvenciaPol.FECSRNorma/ModuláciaKódovanie
Golf Channel (MPEG4)11973 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
KinoSvet (MPEG4)11973 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
Mnam TV (MPEG4)11973 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
Sport 2 HD (MPEG4)12090 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
Sport 5 (MPEG4)12090 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
REBEL (MPEG4)12188 MHzH2/329900DVB-S2 / 8PSKFTA
RELAX (MPEG4)12188 MHzH2/329900DVB-S2 / 8PSKFTA
Nickelodeon CZ (MPEG4)12070 MHzH3/427500DVB-S / QPSK0624 (Irdeto),0D96 (Cryptoworks),0500 (Viaccess)
E! Entertainment CZ (MPEG4)11739 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0500 (Viaccess)
Retro Music TV (MPEG4)11739 MHzV2/329900DVB-S2 / 8PSK1817 (Nagravision),1818 (Nagravision),0D96 (Cryptoworks),0624 (Irdeto),0100 (Seca),0500 (Viaccess)
NázovV PIDSIDPCR PIDPMT PIDAudio
Golf Channel (TV/MPEG4)261014126261026002620 cze (Mpeg),2621 qaa (Mpeg)
KinoSvet (TV/MPEG4)271014127271027002720 cze (Mpeg)
Mnam TV (TV/MPEG4)281014128281028002820 cze (Mpeg)
Sport 2 HD (TV/MPEG4)71610792716171667162 cze (Mpeg),7163 slo (Mpeg)
Sport 5 (TV/MPEG4)71710793717171767172 cze (Mpeg)
REBEL (TV/MPEG4)05642106405642764164 cze (Mpeg),264 cze (Mpeg)
RELAX (TV/MPEG4)05652106505652765165 cze (Mpeg),265 ces (Mpeg)
Nickelodeon CZ (TV/MPEG4)421013148421042004220 cze (Mpeg),4221 eng (Mpeg)
E! Entertainment CZ (TV/MPEG4)0572612305722473262 cze (Mpeg),162 eng (Mpeg)
Retro Music TV (TV/MPEG4)0575612505752475165 cze (Mpeg)

Ďalšie zaujímavé správy:

Komentáre

  1. Este raz …mame tu skvele technologie ktore pocuvame min dve desatrocia.Z toho obrazu a co nam tu podsuvate neunavne stale kolom dokola by nam vedeli vyliezt z tej bedne krasne vily a vmrdt nas do nemoty…Teraz sa nam z cista jasna vynara fenomen hudby zatracovany LP platnami.ktore si uz nemozu dovolit kupit obycajny ludia..lebo najkvalitnejsia hudba podla odbornikov je na tychto nosicoch.Su to len marketingove odzuby ako nas osklbat….O desat rokov sa pride na to ze Beta nosice boli skvele…Je to svet postaveny na hlavu.Netreba zabudat na minulost a mat zmysel pre realitu.dakujem

    1. LP platne nemajú najkvalitnejší zvuk. Majú ŠPECIFICKÝ zvuk, čo sa niektorým audiofilom a retromaniakom páči. Ale lepší (vernejší) zvuk určite nemajú, navyše sa používaním opotrebovávajú a kvalita klesá, sú veľké v pomere ku kapacite, chcel by som vidieť implementáciu viacerých kanálov než stereo na platni, atď. To isté platí pre elektrónkové zosilňovače. Moderné polovodiče majú lepšie (lineárnejšie) charakteristiky, než najlepšie elektrónky. A to už ani nevravím o spotrebe – chcel by som vidieť portable elektroniku s elektrónkami. A LP platne sú dnes drahé preto, že sa vyrábajú v malých sériách, pre nič iné. Naštuduj si niečo o priamych a nepriamych výrobných nákladoch a budeš vedieť, prečo je to tak. Hint: pri LP platni sú nepriame náklady asi 98% všetkých nákladov a sú fixné, bez ohľadu na to, či sa vyrobí jedna platňa, alebo milión platní. Ale je rozdiel, či sa táto fixná položka rozpočíta na jednu, sto, tisíc alebo milión platní.
      A technologický pokrok nie je žiadny marketingový „odžub“, je to objektívny fakt. Sú isté výnimky, napríklad vývoj procesorov Intel za posledných asi 8 rokov, keď Intel úmyselne brzdil vývoj a každá „generácia“ procesorov Core i mala len nepatrne vyšší výkon oproti predchodcovi, zato vychádzali každý rok. Mohli si to dovoliť, lebo nemali konkurenciu – až nedávno prišlo AMD s procesormi Ryzen a (de facto) monopol Intelu skončil. Ale to je výnimka z pravidla, zvyčajne ten technický pokrok našťastie vidieť. Betamax nosiče (ani VHS) určite nesiahajú kvalitou ani po členky takým DVD. Takže nemáš pravdu. A nikto ťa neošklbáva tým, že uvádza na trh nové technológie – alebo ti drží niekto zbraň pri hlave a núti ťa kupovať? Tvoj komentár je len kverulácia človeka, ktorý je znepokojený tým, že nestíha sledovať vývoj. Ale to nestíha už skoro nikto, takže kľud. 🙂

    2. Re: dr. B. Nutty
      LP platne majú lepší zvuk, lebo pri CD „zvíťazil“ marketing nad zdravým rozumom. Vydavatelia zvuk CD prostredníctvom „loudness war“ zámerne degradujú už dlhé roky a až na výnimky sa to stále zhoršuje:
      diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby/36091
      Dnešná „obľuba“ LP je ešte ďalšie „víťazstvo“ marketingu na zdravým rozumom.

      A takto to funguje aj v iných oblastiach. Nadnárodné spoločnosti (korporácie) niečo zničia, aby potom zarobili na riešení vlastnej chyby. A často sa to prezentuje ako „nové technológie“. Spoliehajú sa na marketing a naivitu zákazníkov.

    3. Milan: loudness war sa, pokiaľ viem, týka rádií, nie nosičov – pri rádiách to má oveľa väčší komerčný prínos. Ale aj keby, to nič nehovorí o technických možnostiach média, rovnako sa to totiž dá praktizovať pri CD, ako aj pri LP platniach. A s tým, že korporácie zámerne niečo zničia to je trochu inak – oni ničia kvalitu nezámerne, v mene znižovania výrobných nákladov, prípadne obetujú všeobecnú kvalitu, aby peniaze vrazili do niekoľkých „vychytávok“, ktoré potom použijú ako marketingový „ťahák“. Môžu si to dovoliť, lebo väčšina ľudí sa v tom nevyzná a 1. ľahšie sa nachytajú na niekoľko málo výrobcom vyzdvihovaných „features“, než by si naštudovali odbornú recenziu a množstvo parametrov, ktorým ani nerozumejú a 2. často pozerajú v prvom rade na cenu a nie na pomer cena/úžitková hodnota. A nie vždy je to preto, že je zákazník blbý, mnohí len nemajú čas venovať sa tomu a ani žiadneho známeho poruke, ktorý sa v problematike vyzná a koho by sa opýtali. Podčiarknuté a sčítané: v korporáciách remeselná hrdosť vymrela, na všetko sa pozerá cez prizmu ziskov. No a malé firmy, vedené nadšencami, ktorí veci robia nie v prvom rade pre zisk, ale pretože k tomu majú vzťah, nemajú kapitál na výskum a vývoj dnes už často príliš zložitých technológií. Ale najhoršie je, že keď sa z takejto malej firmy stane veľká korporácia, začne sa VŽDY správať rovnako, ako ostatné korporácie – nebude mať na výber – pokiaľ bude chcieť prežiť, donúti ich k tomu správanie väčšiny zákazníkov a tlak konkurencie.

    4. Re: dr. B. Nutty
      Ak si prečítate ten článok, na ktorý som dal odkaz, tak pochopíte, že sa veľmi mýlite.
      Loudness war sa rozhodne týka CD nosičov a od roku 2010 (vtedy vyšiel ten článok) sa situácia ešte zhoršila. Väčšina nových nahrávok je výrazne zdegradovaná praktikami „loudness war“ a pri starých nahrávkach platí, že čím novší „remaster“, tým horší zvuk. A týka sa to predovšetkým veľkých spoločností „hudobného priemyslu“. Taká Forza vyslovene znehodnotila kultúrne dedičstvo Opusu a v poslednom období to „napráva“ vydávaním LP (Collegium Musicum…). To je priam ukážkový príklad toho, čo som napísal. Forza je už pred bankrotom, tak snáď sa nahrávky Opusu dostanú do rúk niekoho normálneho. Horšie to už byť nemôže.

      Základné príčiny sú tiež vysvetlené v článku. Vyplývajú z toho, že hudba (hudobný nosič) je pre hudobný priemysel len produkt, ako prací prášok, či antiperspirant. A tieto „priemyselné“ korporácie veria, že všemocný marketing predá každú s*ačku. Ak sa niečo nepredáva podľa plánov, tak sa investuje do marketingu, nie do kvality. Preto aj mnohé „nové technológie“ je potrebné brať s rezervou. Často je to len marketingová bublina.

      Loudness war sa nedá v rovnakej miere praktikovať na LP, technológia záznamu to neumožňuje. Pre LP sa väčšinou používa iný mastering, ako pre CD, ten pre LP má vyšší dynamický rozsah a menej orezané dynamické špičky.

    5. Milan: v poriadku, beriem. Ale keď sa vrátim k podstate, t. j. k otázke, či nové technológie predstavujú skutočne pokrok, alebo len marketingovú bublinu, tak dôležité je to, či CD umožňuje kvalitnejší záznam ako LP – pokiaľ by ten záznam nebol úmyselne degradovaný praktikami loudness war. Podľa mňa je dosiahnuteľná kvalita digitálneho záznamu na CD vyššia.

    6. Re: dr. B. Nutty
      Áno, to jednoznačne. Problémom je využitie technológií v praxi. Ako som už spomínal, návrat k LP je „víťazstvo“ marketingu nad zdravým rozumom.
      Ale sú aj malé vydavateľstvá a „menšinové“ žánre, kde sa dá kvalita stále nájsť. A budúcnosť vidím aj v predaji audio súborov s vysokým rozlíšením.
      Napr. české vydavateľstvo Animal Music a skvelý posledný album Beaty Hlavenkovej – Bethlehem, ktorý je okrem CD predávaný aj vo formáte WAV súborov s rozlíšením 24 bit. / 88,2 kHz. Dynamický rozsah nahrávok je na čisto klavírnu hudbu vynikajúci:
      http://dr.loudness-war.info/album/view/149978

    7. Nekomprimovaný WAV, 24-bit a 88,2 kHz? Celkom zriedkavé, skôr sa stretávam s 24-bit a 96/192 kHz FLAC. Každopádne je fajn, že ešte existujú nadšenci, ktorí veci robia pre svoje potešenie, nie výlučne pre zisk.

    8. Re: dr. B. Nutty
      Flac väčšinou vzniká konverziou a prevzorkovaním z „master“ súboru, ktorý je maximálne v „CD kvalite“, teda 16 bit. / 44,1 kHz. V tomto prípade je ale pôvodný „master“ súbor vo vysokom rozlíšení.
      Toto nie sú „nadšenci“, ale práve naopak, toto sú skutoční profesionáli čo sa týka hudby a jej nahrávania.
      Vo „veľkom“ hudobnom priemysle sú dnes profesionáli na marketing a predaj. Hudba je pre nich len produkt, rovnako ako prací prášok, či čokoľvek iné.

    9. Profesionál môže byť zároveň aj nadšenec, pokiaľ mu je práca zároveň koníčkom a potešením, nie iba prostriedkom na zarábanie. Takto som to myslel, nie ako synonymum pre amatéra.

  2. Spolocnosti ktore si nas omotavaju a namotavaju nase mysle su najviac ziskove…je to jedna katastrofa ktora sa da tazko zastavit.Je mi luto co nas bude cakat o dalsie desatrocia.Su to dalsie marketingove tahy ako ohlupit ludi…Je to smutne sa pozerat na clanky o pokroku ktory nam podsuvaju reklamny magovia.Nevieme si priputat ludi ,tak radsej tu klameme a zavadzame.Je to hamba .dakujem

    1. Zamieňaš si príčinu s následkom. Ľudia nie sú blbí kvôli tomu, že im mozgy masíruje marketing, ale naopak, marketing využíva (zneužíva) inherentnú ľudskú blbosť. A vysvetli mi dve veci: kto a ako TU klame (myslel si tým, že TU v tomto článku, alebo…?) a čo myslíš tým „pripútať si ľudí“? Lebo mne z toho pojmu a z tvojho štýlu tak nejako vychádza, že tým myslíš nejakú ideologickú manipuláciu. A to už potom radšej ten kapitalistický marketing, ten aspoň môžem slobodne odmietnuť. Bez hrozby gulagu.

  3. Z hovna bič neupletieš. Slováci boli vždy skromný národ. To až kapitalizmus a podpora automobilového priemyslu a jemu podobných urobili z rolníkov a remeselníkov otrokov spotrebnej trhovej ekonomiky /elektroniky/.

    1. Takže podľa teba bol lepší socializmus, alebo feudalizmus? A choď sa spýtať roľníkov a remeselníkov, či im je tak sveta žiť, že sú na tom lepšie, ako robotník v automobilke… Prečo sa asi hrnú do toho neľudského priemyslu, keď im bolo pri hrdlačení na poli lepšie? Čo myslíš?

  4. ja som zo slizolinom skončil ,skončilo mi serpo pred mesiacom a aj ked posielali slizolini ponuky nie dakujem.ja uže u inastrancov.

  5. No človek čakal, že uvolnovaním 11797 preklopia niektoré programy do hádé/Amc, Film+/ a oni ľaľa ho, chcú to vypnúť, lebo nejaká technológia urobí zázrak.Lenže je asi lepšie dať milióny na re klamy ako zvyšovať kvalitu.

    1. Takto ale useria nejaky ten milion mesacne. Stale je tu ale moznot pridania novych HD. Staci im ked prejdu z home TP frek. 12 070 MHz z DVB-S na DVB-S2 a hned maju cca 20 Mb navyse.

  6. Dúfam že keď už spustia tú svoju novú technológiu , tak navýšia dátový tok pri HD programoch , lebo mám pocit že naše takzvané HD , nie je ani HD ale SD , HD sa dá porovnávať na Francúzskych FTA kanáloch z 19,2,E , tam je parádny obraz. Viď ,RT France HD, LCI HD , LCP HD/Public Senat HD ,TV 5 Monde FBS HD a C News HD , neviete aké bit rate majú tieto stanice ? , obraz je tam dosť ostrý. dá sa to niekde overiť?. P.S skôr pozerám , zahraničné TV stanice ako tie naše. A porovnám obsah , a HD kvalitu na jednotlivých FTA programoch. cca už ich mám okolo 490 za sedem rokov , z toho 12 družíc.

    1. Obávam sa, že dátový tok Skylink nenavýši, ide im hlavne o zníženie nákladov (uvoľnia jeden z transpondérov a nebudú zaň platiť). A tie francúzske kanály, ktoré si menoval, vysielajú prevažne spravodajstvo a publicistiku natočenú v zásade v aktuálnom čase na HD kamery, zatiaľ čo naše programy vysielajú aj veľa starších programov, ktoré boli natočené ešte v SD, potom je nepodstatné, že samotný prenosový kanál je v HD – upscalovaný obraz nikdy nebude mať kvalitu natívneho HD. Takže možno aj to je za tým, že sa Ti zdá byť ich kvalita nižšia. Keď si ale zoberieme len programy, ktoré sú natočené natívne v HD (šport, správy…) povedzme na takej RTVS (Astra 3B, ale aj DVB-T), tak ich kvalita je podľa mňa dobrá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.