Towercom bude prevádzkovať aj miestne vysielače, kúpil operátora AVIS

Telekomunikačný operátor Towercom, ktorý aktuálne prevádzkuje všetky štyri celoplošné DVB-T/T2 multiplexy, kúpil svojho menšieho konkurenta, operátora AVIS. AVIS prevádzkuje už niekoľko rokov po celej krajine miestne multiplexy v ktorý šíri lokálne televízie ako aj české programy Šlágr a TV Noe. Okrem toho má v prevádzke aj dva DAB+ vysielače – v Nitre a v Banskej Bystrici.

Po kúpe spoločnosti AVIS nemá Towercom v podstate v oblasti terestriálneho vysielania a DAB+ na Slovensku už žiadneho väčšieho konkurenta. AVIS bol totiž práve po spoločnosti Towercom druhým najväčším prevádzkovateľom DVB-T vysielačov u nás. Aktuálne ma aktívnych približne 30 DVB-T vysielačov po celej krajine a na niekoľko ďalších, ktoré nevyužíva, vlastní potrebné povolenia.

Podľa obchodného registra získal Towercom v spoločnosti AVIS väčšinový podiel – 67%, zvyšných 33% si ponechal bývalý vlastník – Branislav Kašuba.

Po zmene v spoločnosti AVIS je teraz otázne či zostanú v multiplexoch šírené doterajšie lokálne televízie. Towercom totiž už včera informoval médiá, že chce využiť lokálne vysielače pre šírenie platených programov, ktoré sa stanú súčasťou terestriálnej platformy Plustelka.

Moho by Vás ešte zaujímať

Komentáre

  • V Bratislave na komíne AVIS vysielal hlavne do polí za BA. Už tam nemá nič poriadne v ponuke. Ako zhasla IN TV už som nebehal s anténou a nehľadaľ signál na K 32.

    Odpovedať
  • Mám obavu o DAB vysielanie programov SRo zo Zobora. RTVS platí na základe v novembri uzavretej zmluvy sa šírenie a testy svojich programov v DAB iba za vysielače v BA, BB, KE, ZA. Nitra medzi nimi nie je. A keď Towercom nebude mať za Zobor zaplatené od RTVS, môže ho kľudne vypnúť. Vďaka Avisu sme od roku 2016 mohli v meste Nitra počúvať konečne Rádio Devín. Všetky okolité FM vysielače končia so signálom na hranici mesta. Toľkokrát som písal do rozhlasu, bol tam osobne aj na radu pre rozhlasové a televízne vysielanie, že 80 000 lokalita nemá možnosť príjmu tretieho programu SRo. Navštívil som osobne aj vtedajšieho riaditeľa Rádia Devín Silvestra Lavríka, ale odpoveď stále rovnaká. Nie sú už voľné frekvencie. Pritom súkromné rádia si každý rok v Nitre nejakú voľnú frekvenciu skoordinovali. Keď by sme opäť prišli o terestrické (aj keď iba v DAB) vysielanie Devínu, zostáva nám posledná možnosť, tak ako predtým: iba internet, alebo satelit..

    Odpovedať
  • V Nitre je kopec volných aj keď nízkovýkonných frekvencií pre FM pásmo. Mesto je v doline a 50W vysielač končí hneď za mestom. No na samotné mesto stačí v pohode. Okrajové časti a vyvýšené majú už príjem z okolitých silných vysielačov Kamzík či Sitno.
    Okrem Devína tam chýba aj rádio _FM.

    Odpovedať
  • re:xixo
    Prevádzka a budovanie takejto siete nie je lacné. Šláger a Noe tú sieť určite neuživí. Nikto väčší sa do nej nehrnul.

    Odpovedať
  • „Towercom, ktorý aktuálne prevádzkuje všetky štyri celoplošné DVB-T/T2 vysielače“ – to je čo za nezmysel? Máme nejaké celoplošné vysielače (a tobôž 4)?
    Opravte si to na „prevádzkuje všetky štyri celoplošné DVB-T/T2 multiplexy“ alebo „prevádzkuje všetky vysielače šíriace celoplošné DVB-T/T2 multiplexy“.

    Odpovedať
  • Je dobré sa zamyslieť nad tým, prečo sa privatizovali Rádiokomunikácie, keď sa po pár rokoch dostávame opäť k monopolu. Tentoraz súkromnému. Pozemné vysielanie sa prevádzkuje za cenu vysokých poplatkov jednotlivých televíznych spoločností firme Towercom. Časť z týchto poplatkov sme zaplatili všetci vo forme koncesií a bohužiaľ v budúcnosti ešte aj zaplatíme. Tieto peniaze sa potom dostanú vo forme nájomnej zmluvy RTVS na verejnoprávny multiplex do firmy Towercom. Celé pozemné vysielanie stojí a padá na týchto peniazoch od RTVS (Towercom inkasuje aj za prenájom satelitnej kapacity). Ak si niekto myslí, že 15 000 abonentov, ktorí platia Plustelku po 36 EUR ročne (15000×36=540 000 EUR) dokáže ufinancovať chod jedného multiplexu, tak to môže porovnať s cenou, ktorú platí RTVS – 11 miliónov. Áno, áno – RTVS má 60 vysielačov a vyše 95% pokrytie obyvateľstva a Plus telka ich má 13 s pokrytím možno 80%. Avšak akékoľvek rozširovanie Plustelky (kúpa AVISU za avizovaný vyše milión EUR), či prípadné zvyšovanie výkonov vysielačov v 4 multiplexe je pri 15 000 abonentoch zjavne dotované zo zdrojov, ktoré Towercom získava od divákov voľného vysielania. Na toto sme nepotrebovali súkromnú firmu. To sme mohli mať Rádiokomunikácie, ktoré by vysielaciu kapacitu boli predávali za adekvátnu cenu. Mali by sme v pozemnom vysielaní viac voľne vysielaných televízií, ktoré by konkurovali iným platformám tak, ako je to dnes v Česku. My sa však po privatizácii televíznych vysielačov blížime k modelu, kedy bude v terestriálnom vysielaní po roku 2021 (kedy končí zmluva TV JOJ) možno 5-6 televízií zdarma. Toto riešenie nie je v prospech diváka. Môžeme si podiskutovať v koho prospech je tento stav, ale to je asi tak všetko.

    Odpovedať
    • Pravdu máš. Toto sa tu riešilo už dávnejšie. A v koho prospech sa to stalo? Nechcem odštartovať flamewar, ale v prospech Ja&Ty. A v réžii Smeru.

      Odpovedať
      • Spýtaj sa Dzurindu , prečo daroval Slovenské telekomunikácie Nemcovi ( Deutshe Telekom ) a prečo mu k telekomunikáciam pribalil Slovenské vysielače s Eurotelom.

        Odpovedať
        • Čo má SMER s odpredajom Slovenských telekomunikácii ?
          NAštuduj, kto odpredal Slovák Strategické podniky.
          Nebol to tvoj kámoš Dzurinda a Miklóšom ?

          Odpovedať
        • Čo veta, to hlúposť na druhú. Tak po prvé, Dzurindova vláda nič nedarovala Nemcom, ale predala. Aj to len polovicu. Druhú polovicu predal Nemcom tvoj milovaný Fico. Za pochybných okolností. A už dávno predtým sa z odštepného závodu Telekomu Rádiokomunikácie stala TBDS a. s., ktorú ovládla Ja&Ty, u ktorých na jachte napríklad vegetoval Ficov minister financií Počiatek. Takže vysielače Nemcom nikto nepredal a už vôbec nedaroval. A Eurotel patril Telekomu, takže bol normálnou súčasťou obchodu a nebol „pribalený“, ak tým myslíš „darovaný“. No a po akvizícii majetku dalších podružných spoločností, súvisiacich s vysielaním TV a rádiového signálu, RRT a pod., sa TBDS premenovala na Towercom. Popri tom sa ešte v súvislosti s prechodom na DVB-T vynorili škandály, keď Ficova vláda priklepla Towercomu monopol práve na DVB-T, proti čomu bol B. Máčaj a aj preto ho odvolali (a aj kvôli MPEG-4, pozri príspevok pod nickom „m“ nižšie). Takže toto má Ficov Smer spoločné s predajom Slovak Telekomu (vtedy sa už nevolal Slovenské telekomunikácie), keď sa už pýtaš, lebo my sa tu bavíme o vysielaní pozemnej TV, nie o telefonovaní, mobiloch IPTV, Magiu a nete, čo je na rozdiel od DVB-T hlavným obsahom podnikania Telekomu, takže tu pletieš jablká s hruškami. A Dzurinda s Miklošom nie sú moji kamoši, ani ich nikde nekriticky neobhajujem, tak ako ty svoj smerácky idol.

          Odpovedať
          • Prvotné a NO.1 bolo zamiesené za Dzurindu.
            Dzurinda zosúkromníčil Terestriál. Darmo si štát nechal tuším 50 %, keď zlatú akciu ( absolutné rozhodovacie právo ) dal Nemcovi.

            Čiže zbytočne tu rozvádzaš to, čo bolo už po ( s krížikom po funuse ) !

          • Transformácia Rádiokomunikácií na TBDS, a. s., následná akvizícia súvisiacich aktív a premenovanie na Towercom prebehlo v rokoch 2007 až 2008. Podľa teba bol vtedy pri moci Dzurinda? A netáraj tu zas o nejakom zamiesení a Telekome, keď ten nemá s vysielaním DVB-T nič. Alebo to bol Dzurinda, kto prihral kšeft s DVB-T žralokom z Ja&Ty? Okrem toho na „zosúkromníčení“ terestriálneho vysielania (a ani toho Telekomu, keď ho tu stále od veci spomínaš) nie je nič zlé, ide o to, či sa to spraví férovou súťažou, alebo pokútne a korupčne, ako to spravila Ficova vláda. Ale podľa teba za to môže Dzurinda. Nedaj sa vysmiať, keď ešte po 12 rokoch používaš túto otrepanú mantru… Z tých 12 rokov je takmer 11 pri moci Fico, ale za všetko zlé môže ešte stále Dzurinda? 😀 Ten má za ušami iné špinavosti, ale ten reflex ficovoličov pri každej ktitike Fica, „lebo Dzurinda!“ je už dávno trápny. *facepalm*

          • V roku 2000 boli Slovenské telekomunikácie predané nemeckej spoločnosti Deutsche Telekom.
            Daroval za SMIEŠNY PENIAZ Dzurinda Nemcovi. Pribalené boli aj Slovenské rádiotelekomunikácie s TV vysielačmi !
            V tej dobe bol Fico vo vládnej strane SDĽ. Nesúhlasil s privatizáciou a aj preto vystúpil z SDĽ a zakladá SMER.
            Dnes vyvlastňovať Towercom je riadna idiotina. Skús VSŽ ( USstell ) zobrať kovbojovi.
            Tento blog nie je o politike, preto THE END.

          • Znovu len trepeš tie isté nezmysly, ktoré som ti už vyššie vyvrátil. Aké daroval? Aký smiešny peniaz? Tak daroval, alebo predal, keď za smiešny peniaz? Vieš vôbec povedať sumu? A ako to, že potom Fico predal druhú polovicu Telekomu, keď ich Dzurinda predtým „daroval“ a keď Fico bol tak veľmi proti privatizácii?! Ty si vôbec neuvedomuješ, ako si šliapeš na jazyk? A aké „Slovenské rádiotelekomunikácie“?! Veď ani nevieš opísať správny názov z predošlých príspevkov! A ešte mi potom vysvetli, akým zázrakom sa vysielače dostali od Nemcov k J&T, keď ich Dzurinda podľa teba pribalil k Telekomu! Čakám na konkrétne odpovede, lebo doteraz si len dookola verklíkoval tie isté otrepané ficovské klamstvá.

          • Deutshe Telekom neplatil žiaden zisk podiel dividendy štátu za jeho podiel.
            Opýtaj sa svojho miláška Dzurindu, akú parafol kúpno predajnú zmluvu pri danej zlodejine, že Nemec nemusel štátu platiť jeho podiel zo zisku.

            PS: najväčší Slovenský tunel má meno Mochovce. Tvoj milášik ho má na svedomí, tak ako TV vysielače.

          • Zas len táraniny od veci, hlúpe mantry nekriticky prebraté od Fica, neodpovedal si na jedinú otázku a opakuješ dookola tie isté lži, ktoré som ti už vyvrátil a ešte pridávaš ďalšie. Žiadne fakty, len faktoidy, ešte k tomu nesúvisiace s témou. Keď nevieš držať krok v diskusii, tak by si sa nemal zapájať, iba sa strápňuješ. To odbočovanie od témy, keď nevieš reagovať na fakty, je do očí bijúce. A len dodám, že Mochovce (ako súvisia s témou o vysielačoch?) sa najviac predražili za Ficových vlád, a vôbec, ak je to Dzurindov tunel, čo robil Fico, ktorý bol odvtedy 11 rokov pri moci, že to nezastavil, prečo nikto nestal pred súdom, keď ešte aj generálny prokurátor je jeho človek a bývalý spolužiak? Odpovieš aspoň na túto otázku? Ďalej, Telekom po predaji Nemcom nevyplácal dividendy ani sebe, nie len štátu – ako krásne sa dá klamať tým, že sa povie len polovica pravdy, že? 🙂 A opäť, aký má toto súvis s témou? A na rozdiel od teba nemám žiadneho „milášika“ medzi politikmi, takže tým tvojím pokusom o iróniu si iba dávaš vlastný gól. A vôbec, skús aspoň jednu vetu napísať štylisticky správne.

        • V prvej vláde Dzurindu bola aj SDĽ s Ficom. 🙂 Fica by sa bolo treba spýtať prečo verejnoprávne Muxy nedali priamo pod RTVS aj fm pre rozhlas a prípravu muxov dab+ pod rozhlas. RTVS by neplatila drahé poplatky a bola by konkurencia. Ja by som verejnoprávnu sieť Muxov znárodnil vo verejnom záujme.

          Odpovedať
  • Hlavne na Slovensku sa malo štartovať hneď s MPEG 4. Samotné TV si presadili či vylobovali najstarší formát MPEG 2.
    O miesto prišiel aj p. Vavro z tel úradu.
    Hneď by ušetrili miesto v muxoch resp. by menej platili za dátový tok.
    Momentálne je Towercom už len dcérou a má rovnakého majiteľa ako České Rádiokomunikácie. K predaju došlo myslím minulý rok.

    Odpovedať
    • O miesto neprišiel Roman Vavro, on je tam hovorca dodnes… O miesto prišiel predseda Branislav Máčaj, ktorý presadzoval MPEG-4 a ktorého odvolali…

      Odpovedať
    • Markíza a Jojka lobbovali za MPEG2, aby obmedzili konkurenciu na DVB-T. Potom vytvorili ešte svoje odnože Plus, Wau, Dajto, Doma, Foor a obsadili tým celý MUX. Markíza sa nakoniec sama vyšachovala v DVB-T a je v MUXe s najnižším pokrytím.

      Odpovedať
  • Ako ďalej regionálky ????
    Zatiaľ vysielame, nič sa nemení , platime a diváci nás majú možnosť sledovať , aspoň do apríla. Potom uvidíme , samozrejme rátame so všetkým . Fungovali sme pred DVB-T , budeme teda aj naďalej , možno sa pospájame / ako bola TV Raja , TV Patriot / , možno vznikne nový TV LOTOS , možno budeme iba na internete, no verím , že budeme .
    Na vzniknutú situáciu budeme reagovať až vtedy , keď nám výpovedajú zmluvy.

    Odpovedať
    • Keď vám vypovedajú zmluvy už bude neskoro reagovať. Aj regionálky navzájom sú konkurencia. Na nete sa stratíte ako IN TV. Vyzerá to na IP TV a káblovky. Tam majú regionálky šancu prežiť. Veľa šťastia prajem.

      Odpovedať
  • Vďaka, vyčkajme. Možno no nebude až také zlé. Zatiaľ vysielame v pohode. Slovensko je jeden veľký región, sme tak malá krajina a je tu tak veľa vysielateľov , že možno je treba aj trochu učesať . Miestne muxy mimo Avisu sú taktiež prázdne, ako sa naplňa zákon o minimálnom obsadení ??? Podarí sa ešte koordinovať nové frekvencie, keď neustále stlačajú pásmo ??? Počul som , že už všetko pod 42 kanal ide mobilným operátorom. Ako to všetko dopadne ???? Možno je čas pospájať viacero malých staníc do jednej pozície a tam zmenšiť reprízovanie programu , možno ísť na preskočku, alebo v určitých časoch a pod. Otázne ja napr. či je treba LUX/NOE/LOGOS , veď by mohla byť jedná cirkevná. Podobne Východoslovenská / TV Východ/ TV Region/ TV Senior/TV Tatry. Možno aj to je cesta, či je treba toľko staníc. Príkladom môže byť regionálni televize . cz .
    Už v minulosti som apeloval na Skylink , aby vyčlenil jednú pozíciu u seba pre regionálky a ja osobne som mu navrhol, že pospájam obsah z východného Slovenska , min 8-10 televízií , no nemôže za to pýtať 15 000 Euro mesačne bez DPH , lebo to je obrovský peniaz, ktorý regionálky ani nemajú a ani nedajú.

    Ja počkám , január do konca dá odpoveď.

    Odpovedať
      • pre dr. B. Nutty: Nie ! ! ! Brumty myslel už plánovanú 3. digitálnu dividendu: 42 – 48. kanál UHF:

        1. DD: kanály 61 – 69 UHF
        2. DD: kanály 49 – 60 UHF
        3. DD: kanály 42 – 48 UHF
        a tak to zožerú celé…

        Odpovedať
        • Uf, a to je už také aktuálne? Dáko som tomu nevenoval pozornosť, už sú konkrétne dátumy? :-O
          Mimochodom, tým zužovaním pásma úplne znemožnia zlučovanie antén a tým aj diaľkový príjem… Resp. predražia a urobia nepraktickým.

          Odpovedať
          • Proste oni chcú docieliť, aby ľudia platili predržené služby mobilným operátorom.. napr. akj tomu nenžratému, čo každý mesiac vyzváňa pri dverách a núka predržené služby…

  • Už iba poznámka :

    Mám na Ukrajine podpísané zmluvy o spolupráci s TV Tisa- satelit , TV Sirius-satelit a M21- terestriál . Asi sa tam vyberiem po ich sviatkoch na kus reči , popozerať čo je u nich nové a ak Vás budú zaujímať informácie , rád napíšem na foŕum.

    Brumty

    Odpovedať

Pridaj komentár

Komentáre nesúvisiace s článkom, obsahujúce urážky, odkazy, nadávky či politické príspevky budú zmazané. Meno a email sú povinné údaje.