Televízna sieť Discovery Networks v regióne strednej a východnej Európy, Blízkeho východu a Afriky (CEEMEA) oznámila, že 1. apríla spúšťa nový kanál ID Xtra. V Českej republike bude kanál ponúkať ako prvá digitálna televízia O2 TV, ktorej prevádzkovateľom je operátor O2. K dispozícii bude všetkým predplatiteľom s balíčkami Filmy a Filmy Plus už v noci z 31. marca na 1. apríla. Podľa informácií portálu SatelitnáTV.sk so slovenskými operátormi aktuálne ešte prebiehajú rokovania. Nemožno teda ešte povedať u akého slovenského operátora sa kanál od svojho štartu objaví.
Nový kanál bude od začiatku dostupný v niekoľkých hlavných jazykoch na niekoľkých dôležitých trhoch regiónu: v Rusku, Maďarsku, Bulharsku, Macedónsku, Čiernej Hore a na Ukrajine. V ďalších krajinách regiónu CEEMEA bude kanál spustený v priebehu roka.
Kanál ID Xtra, určený predovšetkým pre ženy, bude prinášať programy plné záhad a napätia. Ponúkne neprekonateľným spôsobom rozprávané príbehy zo života, spracované v modernom formáte. Atraktívna programová ponuka prinesie napätie a drámy obyčajných ľudí, ktorí sa vydali nesprávnou cestou.
Pokračovanie nižšie:
Paul Welling, senior viceprezident zodpovedný za televízne kanály Discovery Networks CEEMEA hovorí: „Záhady a napätie sú jedným z najrýchlejšie rastúcich žánrov na platených televíznych kanáloch. Discovery sa v tejto kategórii radí na predné pozície. Podľa rozsiahlych prieskumov a našich skúseností zo západných trhov je tento typ obsahu atraktívny primárne pre ženské publikum a púta divákov k obrazovke po dlhšiu dobu než iná programová ponuka – až na 50 minút. Skutočné príbehy rozprávané z pohľadu obete, útočníka alebo vyšetrovateľa prikovajú divákov do kresiel v očakávaní, čo bude nasledovať.“
Nový kanál je zameraný na zvedavého diváka a stavia na globálnych úspechoch Discovery v tomto žánri. Od spustenia nového konceptu v USA v roku 2012 postupne program ID posilnil z 50. miesta v rebríčku kanálov pre ženy vo veku 25 – 54 rokov na 7. miesto a vykazuje najdlhšiu nepretržitú dobu sledovanosti zo všetkých káblových i vysielaných televíznych kanálov. V Poľsku zaznamenal kanál ID po spustení v septembri 2012 nárast trhového podielu o 338% a stal sa najsledovanejším kanálom v žánri záhad a napätia a celkovo druhým najrýchlejšie rastúcim kanálom v Poľsku u žien vo veku 16-49 rokov.