Reklama

Do konca októbra bude vysielať cez anténu zadarmo hudobný TV kanál

V pondelok 2. októbra bol vo štvrtom celoplošnom DVB-T2 multiplexe (MUX 4) zakódovaný systémami Irdeto a CryptuGuard dokumentárny kanál National Geographic (SD/MPEG-4), ktorý vysielal dočasne nekódovane (FTA) v rámci ochutnávky od 31. augusta 2023. Aktuálne majú preto k programu opäť prístup už iba klienti terestriálnej platformy Plustelka.
Pokračovanie nižšie:

Po zakódovaní kanálu NG však došlo k odkódovaniu ďalšej stanice, ktorá je štandardne súčasťou platenej ponuky Plustelky. Operátor Towercom tak pripravil spolu s vysielateľmi ochutnávku platenej stanice aj na mesiac október. Konkrétne ide o slovenský hudobný kanál Senzi, ktorý sa zameriava vo vysielaní najmä na ľudovú hudbu.

Ochutnávka stanice Senzi bude prebiehať od 2. do 31. októbra 2023. Po tomto termíne budú mať k programu prístup opäť už iba klienti platformy Plustelka s aktivovaným balíkom Plustelka Štandard.

Kompletný zoznam DVB-T, DVB-T2 a DAB+ vysielačov aj s ich presnou polohou na mape, môžete nájsť v sekcii Vysielače. Nechýba tam ani zoznam šírených programov s detailnými technickými parametrami. Vysielače sa zobrazia po kliknutí na vybraný multiplex.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Treba porozmýšľať o zaradení JOJ SVET do ponuky. Bolo by fajn.

    1. Terestriálne vysielače DVB-T/T2, FM, DAB+ sa nemôžu vypnúť ! ! !

      Terestriálne vysielače sú dôležité ako informačné zdroje aj z bezpečnostného hľadiska (varovné a výstražné správy) v prípade rôznych udalostí ako sú prírodné katastrofy napr. zemetrasenia, rôzne havárie v továrňach (únik nebezpečných látok napr. v minulosti vo VSŽ), dopravné alebo letecké nešťastia, výčiny počasia, vojny…

      Prostredníctvom terestriálnych FM vysielačov sú spúšťané sirény civilnej ochrany. Cez sieť VKV/FM vysielačov okruhu RTVS – Rádio Slovensko je v rámci RDS šírená služba EWS – spúšťanie sirén civilnej ochrany.

      Jeden príklad:

      Keď v roku 2018 havaroval pri Prešove vrtuľník a strhol veľmi vysoké napätie, tak celý severovýchod bol bez elektrickej energie cca 6 hodín (poobede, večer, v noci).

      Aj cca 3/4 Prešova bola bez elektrickej energie. Elektrina fungovala len v štvrtine Prešova – v juhovýchodnej časti, ktorá je napojená na rozvodňu Lemešany medzi PO a KE. Ostatné časti mesta Prešov sú napojené na rozvodňu nad sídliskom III pri tuneli Bikoš – a tá nefungovala. Na prešovskom sídlisku Sekčov bola dolná časť sídliska v okolí obchodných centier EPERIA a MAX (konečná trolejbusov č. 8 a 38) bez elektrickej energie, lebo je napojená na mesto, ale horná časť sídliska Sekčov na kopci Pod Šalgovíkom (konečná trolejbusu č. 4) mala elektrickú energiu, lebo je napojená na rozvodňu Lemešany. A vtedy išiel v telke futbal a tí, ktorí mali na sídlisku Sekčov na kopci Pod Šalgovíkom káblovky, IPTV cez internet nemohli sledovať futbal hoci mali elektrinu, lebo vypadli zosilňovacie stanice a rozvodne internetu a kábloviek v iných častiach mesta, ktoré boli bez prúdu. A tí, ktorí mali na sídlisku Sekčov na kopci Pod Šalgovíkom príjem cez anténu DVB-T/T2 mohli sledovať futbal cez individuálne antény alebo STA na panelákoch, lebo vysielač Šibená hora išiel na diesel agregát. Len cca 1 minútu po pretrhnutí vedenia bola tmavá obrazovka, kým na vysielači Šibená hora naštartoval diesel agregát a nabehol vysielač. Aj ďalšie vysielače ako Bardejov – Magura išli na záložné zdroje, detto mobilné BTS GSM a 4G vysielače išli na zálohu – batérie. Vysielač Dubník vysielal normálne, ten má 2 trasy 22 kV elektrického vedenia v smere od Prešova aj od Vranova nad Topľou a aj diesel agregát. A vtedy si veľa ľudí medzi sebou telefonovalo, či im ide telka, že či môžu sledovať futbal a tí, ktorí mali káblovky, IPTV a internet mali smolu a tí s anténami alebo STA-čkami na panelákoch mohli sledovať DVB-T/T2 a počúvať FM. Takže terestriálne vysielače sú potrebné – vysielače ktoré fungovali, narozdiel od kábloviek, IPTV a inernetu ! ! !

    2. no Ty ABCD diesel:
      Čo bráni káblovkám a ISP používať záložné zdroje ? Či už batériové alebo so spaľovacím motorom ?

Komentáre už nie sú povolené.