Reklama

V ČR odštartovala televízia Naživo, dostupná je voľne v DVB-T2

V susednej Českej republike odštartoval koncom minulého týždňa nový celoplošný televízny program s názvom Naživo, ktorý sa zameriava 24 hodín denne na kultúru. Vo vysielaní prináša napr. divadelné predstavenia či koncerty a medzi jednotlivými programami je vysielaná Naživo slow TV.

Televízia Naživo vznikla na základne aktuálnej situácie z dôvodu veľkých obmedzení pre koronavírus. Jednou zo zasiahnutých oblastí je aj kultúra. „Preto sme sa rozhodli, že nebudeme čakať, až sa situácia zmení. Musíme začať rozvíjať nové možnosti, aby česká kultúra toto ťažké obdobie prežila,“ uvádza televízia na svojej webovej stránke. „Televízia Naživo je impulzom zvnútra. Od umelcov pre umelcov. Pre divákov. A pre kultúru.

Televízia Naživo je aktuálne dostupná pre všetkých divákov v Českej republike prostredníctvom DVB-T2 vysielačov multiplexu 23 (MUX 23), ktorého signál pokrýva viac ako 99 % obyvateľov Českej republiky. Okrem toho môžu tento DVB-T2 multiplex prijímať aj diváci v blízkosti hraníc na Slovensku. Vysielanie televízie je dostupné voľne (FTA), pre príjem tak nie je potrebné dekódovacie zariadenie.

Všetky televízne stanice v českých celoplošných multiplexoch sú šírené v novom kodeku HEVC. Kompletný zoznam staníc, aj so zoznamom vysielačov, môžete nájsť v sekcii Vysielače.

Mohlo by vás ešte zaujímať


Komentáre

  1. Uzasne, tam sa da, no na Slovensku je to nemozne. Tu je treba volne DVB-T zlikvidovat.

    1. Zle to začalo od začiatku.Predajom towerhome,bolo by to treba znárodniť lebo naozaj v dvbt ostane iba rtvs a lux .

    2. @ m m :

      Až na to že České radiokomunikace a Towercom mají toho samého majitele a to tuším někde z Austrálie.

  2. DVB-T na Slovensku je utrpenie. Čudujem sa, že to niekto ešte využíva.

  3. @ Brumty + Max32 :

    Za to že na Slovensku takové jaké je môžete poděkovat tem Slovákom co byli totálně ujetí z českých komerčních hovadin od Novy, Primy a Barrandova. Většina Slovákům si kvůli českým stanicím ve velkém dávala Skylink. Hlavně z tohoto důvodu šlo slovenské DVB-T do kelu. Markíza s Jojkou to moc dobře věděla a proto Markíza odešla z DVB-T když věděla kolik Slováků má Skylink. Nakonec další většina Slováků po nějaké době po odchodu Markízy z neplaceného DVB-T přešla na placené služby SAT, kabel a nebo nakonec na Plustelku co tam byly stanice Markízy zařazeny. Včil to nakonec tak udělá aj Jojka když vidí že to prošlo Markíze. Češi nají opravdu komerčních stanic jak natent.vaných ale sledovatelné jsou jen tak asi tři a nic víc když tam většinou vysílají jen samý odpad. Osobně za mě raději stanice od Jojky s Markízou než hnoj hlavně od Novy, Barrandova a nakonec od Primy. Na té Primě je sledovatelný aspoň ten Prima Max ale stejně je v dabingu v hnusné české hatlanině z Prahy a Čech která má k češtině opravdu velmi daleko.

    1. Prdlajs
      Dvbt na slovensku bolo už pred satelitom katasftrofa boli tu skôr ako dorazil cslink,skylink a neuobilo sa nič tak si každý dal radšej kabelovku vtedy

    2. Presne slovenske dvb-t bolo od začiatku o ničom a ako to kupil tovercon tak to už ide len dolu vodou.

    3. @ Juraj Červenák :

      A ještě musím dodat že se začátkem roku 1994 udělala z ČT1 po bývalém prvním programu ČST nově ČT2 a ta mě šla jen do konce ledna nebo tak nějak protož e pak tam byla od února 1994 nově Nova TV. ČT1 byla začátkem roku na kanálech ČT2 a kde byl původně druhý program ČST. Závěr byl takový že od února 1994 jsem měl z českých pouze ČT1 s NOVA TV a ČT2 byla z Kojálu spuštěna až skoro za dva roky po tom co se z poslední ČT udělala NOVA. Takže vy na Slovensku jste měli po celou dobu oba programy STV a někde aj Markízu oproti České republice kde byla jen ČT 1 s NOVA TV a ČT2 byla jen někde než se nově udělalo nové pokrytí stanice ČT2. ČT 2 byla totiž po původním třetím okruhu po sovětské televize z dob socialistického Československa a po revoluci to byla OK3 (obě tyto stanice jsem vůbec nikdy nemohl přijímat) kde se přebírali programy z německé RTL a podobně.

    4. Na Slovensku od 1993 vysielala STV 1 na bývalom okruhu F1 a STV 2 na okruhu S 1 (2. programu ČST). A v 1996 začala TV Markíza vysielať na 3. okruhu po OK 3 / TA 3. Ale chýbali v pokrytí napr. výkonný 1000 kW 52. kanál Žilina – Krížava, ktorý však získala neskôr TV JOJ.

    5. @zdenek
      presne ste to popísal ale to si drvivá väčšina slovákov nechce priznať.V honbe za čo najväčším počtom kanálov a hlavne že chceli mať české stanice ktoré terestriál neponúkal tak si sami smrtelne zranili terestriálne vysielanie odchodom na satelit a kábel.Komerčné stanice majú dávno spočítané kde sa vyplatí šíriť ich stanice a podľa toho sa aj správajú (Markíza,TA3, a za rok po vypršaní zmluvy aj JOJ)Toto je pravda ktorá sa ťažko číta ale je to tak.
      V mediálnom priestore kde je zisk na prvom mieste to inak ani dopadnúť nemohlo dupľom keď sú diváci zaťažení na intelektuálne výšiny programov ala FARMA

  4. Skoda ho. V minulosti, cca.pred 25 rokmi bol problem skoordinovat analogovu frekvenciu. Nadej napravy sme vydeli v digitali. Dnes ho mame a je na zaplakanie. Nedokazeme ho naplnit dobrym obsahom, resp.ho nedokazeme platit , naco nam potom bude T2 ???

  5. @ Juraj Červenák .

    Kde jste došel na to že DVB-T bylo ještě před satelitem? Před satelitem Nebylo DVB-T ale jedině analog a v něm šli na Slovensku jen dvě nebo tři stanice zrovna tak jako v České republice. Na Slovensku to bylo STV1 s STV2 a navíc Markíza nebo Jojka, v České republice bylo ČT1 s ČT2, Nova jen někde Prima TV. Já jsem do zapnutí DVB-T mohl přijímat jen ČT1, ČT2, Nova, STV1, STV2 a JOJ. A právě proto jsem měli taky analogový kabel z kabelovky když na Moravu ze Slezskem došlo DVB-T až za dlouhou dobu po Čechách.

  6. Towercom nech sa spamátá. Nech začne pridávať stanice, ak nechce skončiť.

    1. osobne by som dvbt na slovensku zrušil a ponechal tv iba na satelite,iptv,otta

    2. Towercom nie je vysielateľ.
      Kto chce voľne na Slovensku vysielať tak aj vysiela.
      Kto chce byť v platenej ponuke tak tam je ako napr.Markíza a jej klony či z menších Senzi či menšie stanice pod Joj .
      Viac plnoformátových staníc na Slovensku nemáme.
      Máme podobný model v DVB-T ako v Rakúsku či Maďarsku.

  7. @ Janka Lc :

    Towercom už dávnou není ve slovenském vlastnictví zrovna tak jako nejsou v České republice ČRa v českém vlastnictví.

    Profil Towercomu:
    Akcionár
    100% vlastníkom akcií spoločnosti Towercom, a.s., je spoločnosť ST Networks Holdings, S.a.r.l., ktorej vlastníkom je skupina Macquarie European Infrastructure Funds 4, patriaca medzi významných správcov svetových aktív. Macquarie je globálnym lídrom v oblasti správy infraštruktúry.

    Profil ČRa:
    100% vlastníkem akcií Českých Radiokomunikací je společnost Communication Investments Europe Sarl, která je vlastněna skupinou Macquarie European Infrastructure Funds III, jež patří mezi významné správce světových aktiv. Macquarie je globálním lídrem v oblasti správy infrastruktury.

    Tady jednoznačný důkaz toho že 100% vlastníkem Towercomu a ČRA je jedna a ta samá zahraniční společnost!!!

    1. Zrušiť M O N O P O L ! ! ! !

      Je potrebné zrušiť MONOPOL na celoplošné šírenie signálu, aby sa vytvoril konkurenčný trh, tak ako v ČR, kde je viacero prevádzkovateľov pre celoplošné šírenie FM, DAB+ a DVB-T / T2 a nie MONOPOL ! ! ! Potom aj ceny za šírenie signálu budú vyzerať inak a zvýšia sa aj počty staníc vo free FM, DAB+ a DVB-T / T2.

    2. @xxxxx
      monopol – nemonopol
      ktorá TV bude platiť šíriteľovi signálu keď vedia že sa dá aj tak, že šíriteľ platí im za to že ich TV kanál vysiela divákovi?
      Už si konečne zvyknite že sa máte zakrývať takou perinou na akú máte a nie snívať že za 4,64 €/mes za koncesie kde je polovičný počet obyv. mať v DVBT programov ako v ČR.

    3. Koncesionárske poplatky nemajú nič spoločného so šírením súkromných TV v DVB-T / T2.

    4. to je jasné že koncesie nemajú nič so šírením SÚKROMNÝCH TV.Lenže xxxxx tu na viacerých diskusiách vyčítal že nemáme v RTVS toľko kanálov ako ČT a to sú verejnoprávne TV ktoré s koncesiami predsa len súvisia.

  8. Ako môžu dať stanice tv keď sú tu len dve joj Markíza čo tam majú dať jedine markízy a to asi ťažko keď nechce asi tak

  9. Zdenku ďakujem za vysvetlenie.Veď to że ten terestrial bol dobrý lebo cez avis Horná slatinka LC k26 som v kuchyni mala stále zapnutý televízor Hronku alebo Stredoslovenskú tv ale už aj ten vysielač nie je funkčný.Bola to taká kulisa pri varení vżdy sa našlo niečo zaujímavé na počutie ale aj na pozeranie.Všetko dobré sa zlikviduje.

    1. @ Janka Lc :

      Není zač, inak přes satelit na 51,5°E jdou volně přijímat aj na parabolu 60 cm s velkou rezervou následující stanice.
      SK + CZ: Jednotka HD, Dvojka HD, Trojka SD, Lux SD, Noe HD, ČT 1 HD, ČT 2 HD, ČT 3 HD, ČT D / art HD, ČT 24 HD, Barrandov HD, Sport 5 SD, REBEL SD

      maďarské: M1 HD a M2 HD

      SK regionálky: Central SD (Nitra), Považie SD (region TN), Severka SD (region ZA), Vegy SD (Trnava), TV7 SD (region Poprad – prešovská TV), TV9 SD (Bratislava), Hronka TV SD (region Bánska Bystrica), Východ TV HD (region KE – košická TV)

      a nakonec ještě rómská televize Romana SD

  10. Čo sa čudujete na Slovensku je to tak za všetko treba platit!

    1. @Zdenek Ja som to už skušala len mám vo vyhlade velku smrekovú alej.Parabola dostupná len po 28,2 a už ďalej žiaden signál.Mám nejakú parabolu 60×50 teraz mám astru19,2 viac ma láka ten terestrial od mladosti ale už mi zdravotný stav a aj vek veľmi nedovolí chodiť a loviť signál po kopcoch.

    1. Ako som napisala znárodniť a basta veď sa tam prelievajú peniaze aj s Rtvs.

  11. Stále poniektorí zabúdate na jednoduchý fakt, že Towercom sa môže aj rozkrájať, ale keď u nás nevznikajú nové TV, ktoré by chceli vysielať vo free DVB-T a staré odchádzajú, nespraví s tým absolútne nič. Iste, Towercomu možno kadečo vyčítať, napríklad vysoké ceny, ale v momente, keď odišla Markíza a ovce húfne začali podpisovať zmluvy s platenými platformami, aby neprišli o Farmu, Hornú Dolnú a podobné s*ačky, bolo vymaľované a už nikto tento trend nezastaví. Towercom môže znížiť ceny o 90% a stále budú telky stáť pred jednoduchou voľbou: platiť Towercomu, alebo nechať si platiť od kábloviek, IPTV a satelitných operátorov, v oboch prípadoch si divákov (rozumej: ovce) udržia. Takže nie je o čom. Môžeme si za to sami a ani zrušenie monopolu Towercomu vôbec nič nevyrieši. A nesúhlasím s tvrdením, že DVB-T bolo u nás zbabrané od samého začiatku. Teda vlastne zbabraný (rozumej: skorumpovaný) bol presun majetku Rádiokomunikácií do rúk Towercomu, nastavenie podmienok vrátane použitia zastaraného kodeku MPEG-2, nedostatočného pokrytia MUX1 a MUX4 a podobne, ale napriek tomu bola ponuka staníc vo FTA DVB-T na tunajšie pomery slušná – STV1, STV2, chvíľu aj STV3, Markíza, Dajto, Doma, Fooor, Joj, Joj Plus, Wau, Slovak Sport, neskôr Senzi, s kartou / modulom Plustelky bez mesačných poplatkov ČT1, ČT2, Lux, ďalší Slovak Sport, regionálky… Rozbeh bol dobrý, bolo na čom stavať. Potom Slovak Sporty krachli, Markíza zrušila Fooor a STV trojku, Senzi odišla z FTA a celé to neskôr vyvrcholilo krátkodobým vyradením Dajto z FTA DVB-T (zrejme test, koľko si v Mrdkíze môžu dovoliť voči divákom) a onedlho celej skupiny Mrdkíza. A za to, že sa nevrátila nazad s plačom a že sa to celé teraz rúca, si môžeme sami, ako som už povedal. Prvých pár mesiacov mala totiž výrazný pokles sledovanosti, ale do pol roka bola zase jednotkou. Vďaka, dementi! V ČR budú mať komerčné stanice veľmi ťažký život, ak odídu z FTA DVB-T2 a ony to vedia. Takže som zvedavý na tamojší vývoj – tu u nás je to jasné, do troch rokov zostanú vo FTA DVB-T/T2 len programy RTVS, Lux a pár regionálnych.

  12. @ Von Tekwitz 24.11.2020 o 7:11 :

    Presne ako píšeš a plne súhlasím s tebou. Keby asi do pol roka väčšina nezačala húfne podpisovať zmluvy s platenými platformami kvôli Markíze, Doma a Dajto tak by sa možno vrátili naspäť do neplateného DVB-T keď by im naďalej rapídne klesala sledovanosť. Nedá sa na dlani vytrhnúť chlup keď tam nie je a je čo by tam ako Towercom zaradil keď na Slovensku existuje celkovo iba šesť staníc od Markízy s Joj. Možno celkovo sedem okrem RTVS s Lux keď by sa tam tam rátalo aj Jojko ktorá je teraz iba platená televízia.
    To má ako Towercom šíriť niečo čo zatiaľ ani momentálne vôbec nie je a to ešte na svoje náklady bez akéhokolvek.
    Pokiaľ by aj v Českej republike nemala napr. Nova záujem šíriť svoje programy zadarmo v DVB-T tak by to bolo následne rovnaké ako na Slovensku alebo v Rakúsku kde majú ešte o veľa horšie DVB-T ako na Slovensku. Veď v Rakúsku cez anténu okrem ORF a miestnych regionálok existujú iba rakúske celoplošne televízie ATV HD, ATV 2, PULS 4, ďalej hudobná gotv a ešte spravodajstvá oe24.TV s PULS24 . Inak v rakúskom DVB-T už iba samé nemecké stanice RTL, PRO7 atd. kde sú iba rakúske reklamy namiesto nemeckých. V tom Rakúsku je v DVB-T voľne bez kódu iba ORF 1 s ORF 2 v SD kvalite a ešte ta rakúska súkromná ATV 2. Takže to rakúske DVB-T je naozaj o veľa horšie ako to slovenské a navyše nemeckému nesahá ani po členky pokiaľ viem.

    1. Tu sa stále zabúda aká je kúpna sila mediálneho trhu na SR. Ak mám väčšie množstvo záujemcov (ČR)môžem tak znižovať cenu distribúcie aby som zaplatil prevádzkové náklady a mal aj zisk.Čím budem mať menej záujemcov(SR) aby som pokryl výdavky a mal malý zisk budem zvyšovať cenu-a to je pozícia Towercomu kedže železo,elektrika a ľudia stoja svoje tam aj tam (obdobne malé obchodíky nemajú silu tlačiť dole rabat pri svojich kusových objednávkach u výrobcu tak ako siete hypermarketov, ktoré odoberajú kamióny)A tak nám väčšie trhy posilujú,rozvíjajú sa a menšie chátrajú, odumierajú a nakoniec ich preberú tie silnejšie.

    2. @ vorel – presne! A to je situácia v DVB-T/T2 len malou ilustráciou toho, o čo všetko sme prišli rozdelením federácie – len preto, aby mali hejslováci chvíľu radosť a predovšetkým aby mohol Mečiar a jeho banda beztrestne kradnúť bez dohľadu federálnej vlády. Väčší trh vždy znamená výhody pre všetkých zúčastnených. A väčšinu strát z rozdelenia si ani neuvedomujeme, lebo nie sú také zjavné, ako bieda v terestriálnom TV vysielaní.

  13. V Madarsku, na juznom Zempline, stat vlastni DVB-T vysielac aj znasa naklady regionalnej Tv Zemplen, vlastnenej samospravou. Tam sa naopak sukromne medium do daneho muxu ani nedostane. Mne, Tv Vychod, ticho zavidia madarske sukromne media, ze mozem vysielat cez Avis takmer na celom vychode, no ja mam problem, ako ziskat na prevadzku financie, ked ani jedna z kampani, ktore boli aj zazmluvnene sa nerealizovala. ( vid.VsZP )

    1. „ze mozem TV Vychod vysielat cez Avis takmer na celom vychode“

      Čo je to takmer na celom východe? Na ktorých vysielačoch ešte nie je TV Východ, ktoré chýbajú? K27 Prešov, K28 Poprad e ešte ktoré? Inak, keď v Stropkove prejde MUX 4 z K28 AVISu na finálny K30, tak K28 sa uvoľní, len otázne je, či tam dajú Plustelku Viac alebo Regionálny multiplex.

    2. V Maďarsku je špecifická situácia. Štát platí len tie médiá, ktoré sa pokorne plazia v prachu pred Orbánovou vládou a verklíkujú jeho hlúpu propagandu. Slobodné médiá tam zanikajú pod tlakom vlády. Také podmienky by si pre svoju regionálku asi nechcel.

  14. Tv Vychod ( pred tym Tv Zemplin a Tv Senior ) na vysielacoch v Presove a Poprade vysielali, no zial niet tolko financii na platby za sirenie. Dnes Tv Vychod vysiela cez viac ako 30 operatorov ( MMDS, IPTV a TKR), preto tvrdim , ze takmer na celom vychode.

Komentáre už nie sú povolené.