Reklama

SES prenáša viac ako 8 300 televíznych kanálov do 367 miliónov domácností po celom svete

Spoločnosť SES dnes oznámila, že počet domácností, ktoré priamo alebo sprostredkovane prijímajú televízny signál z jej družíc, za rok 2019 narástol o 12 miliónov na 367 miliónov. Zistenia každoročnej štúdie Satellite Monitor spoločnosti SES opäť potvrdzujú jej pozíciu celosvetovo vedúceho dodávateľa video obsahu cez satelit. Získané dáta tiež dokazujú, akú dôležitú úlohu satelit naďalej zohráva pri dodávaní obsahu čo najväčšiemu globálnemu publiku.

Najväčší podiel na náraste o 12 miliónov televíznych domácností majú satelitné a káblové vysielanie. Počet ich príjemcov v roku 2019 vzrástol o 9 miliónov na 153, respektíve 149 miliónov domácností. Rozšírenie IPTV a terestriálnej televízie za minulý rok narástlo celkovo o 3 milióny na 43 a 21 miliónov domácností.

Štúdia Satellite Monitor tiež zachytáva rozšírenie technického dosahu družíc SES naprieč niekoľkými kontinentmi vrátane Európy, Afriky, ázijsko-pacifického regiónu a Latinskej Ameriky. Európa pritom zostáva najvýznamnejším trhom pre spoločnosť SES s celkovo 168 miliónmi domácností prijímajúcimi signál prostredníctvom flotily satelitov SES, ktorých počet v roku 2018 narástol o jeden milión. Ďalším kľúčovým trhom je Severná Amerika so 69 miliónmi televíznych domácností.

V Latinskej Amerike zabezpečuje SES signál pre 42 miliónov domácností, čo je výrazné navýšenie v porovnaní s 34 miliónmi z roku 2018. Čiastočne k nemu došlo vďaka vypusteniu novej družice SES 14, ktorá podporuje rozšírenie káblovej televízie a IPTV v tejto oblasti. Aktuálny ročník štúdie je navyše prvým, ktorý obsahuje dáta získané z Indonézie a Filipín. Celkovo SES obsluhuje 39 miliónov domácností v ázijsko-pacifickom regióne formou priameho satelitného vysielania (Direct-to-Home, DTH). Ako ďalej vyplýva zo štúdie, SES dodáva digitálny televízny signál 13 miliónom domácností na Strednom východe a 35 miliónom domácností v Afrike. Na tomto kontinente a v ázijsko-pacifickom regióne SES v uplynulom roku zvýšil svoj dosah celkovo o 5 miliónov domácností.

Prieskum spoločnosti SES navyše odhaľuje kľúčové trendy na poli satelitného vysielania, napríklad zachytáva prechod z analógového na digitálne vysielanie a nástup formátu HD. Koncoví zákazníci v Ghane či Nigérii volia satelitnú televíziu pre jej výhodnejší pomer cena-výkon a pre širokú škálu bezplatných (FTA) kanálov, než by si kupovali nový hardvér a prechádzali na digitálne terestriálne vysielanie. Podľa štúdie Satellite Monitor v Európe naďalej rástol podiel HD vysielania, ktoré prijíma 167 miliónov domácností pri medziročnom zvýšení o 5 miliónov. Satelit zostáva najobľúbenejšou formou prenosu vo formáte HD, čo podčiarkuje hlavné prínosy tejto technológie, teda spoľahlivosť a efektivitu šírenia video obsahu k obrovskému publiku.

Vysielatelia a operátori satelitnej televízie potrebujú robustný a spoľahlivý prenos dát, aby mohli uvažovať o rozšírení svojich aktivít na ďalšie trhy. Po viac ako štvrťstoročí zostáva SES jediným poskytovateľom satelitných prenosových riešení na svete, ktorý pravidelne a dôkladne monitoruje satelitný telekomunikačný priemysel v určitých krajinách a identifikuje dôležité trendy, ktoré našim zákazníkom pomáhajú rozvíjať ich podnikanie,“ vysvetľuje Ferdinand Kayser, výkonný riaditeľ SES Video. „Výsledky nášho každoročného prieskumu trhu Satellite Monitor ukazujú, že satelit zostáva najvýhodnejšou infraštruktúrou pre prenos vysoko kvalitného obrazu. A že napriek meniacim sa návykom v prijímaní audiovizuálneho obsahu ľudia stále sledujú lineárne televízne vysielanie, ktoré naďalej konkuruje distribúciou obsahu cez internet formou OTT.

Každoročná štúdia SES Satellite Monitor zobrazujú už od roku 1994 detailný technický dosah flotily družíc SES a prináša cenné vhľady do telekomunikačného trhu a globálnych trendov. Zákazníci spoločnosti SES, ako sú vysielatelia a poskytovatelia obsahu, ju považujú za dôležitý nástroj.

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Ja mám satelit najmä kvôli počtu programov (rátam počet „pozerateľných“ programov, nie celkový), a to € už zaplatím, dokonca necelé (aj vopred na dlhší čas), ale využívam antik, nie skylink. Ale keď už satelit, tak aj s motorom, aby išli aj všetky FTA programy dostupné v danej oblasti.

  2. Primárne pre signál využívam ale Eutelsat, nie Astru, teda nie SES.

Komentáre už nie sú povolené.