Reklama

Markíza a Nova budú mať nového vlastníka, CME bola predaná za približne 2,1 miliardy USD

Slovenská televízna skupina Markíza, ako aj sesterská TV Nova, budú mať nového vlastníka. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME) dnes oznámila, že uzavrela konečnú dohodu o kúpe pridruženou spoločnosťou skupiny PPF Group N.V. (PPF) pri hotovostnej transakcii v hodnote približne 2,1 miliardy USD.

Očakáva sa, že akvizícia bude dokončená okolo polovice roku 2020, pod podmienkou schválenia regulačnými orgánmi a splnenia bežných podmienok uzatvárania. Realizácia transakcie nepodlieha žiadnym podmienkam financovania.

Skupina PPF investuje do viacerých trhových segmentov, ako sú finančné služby, telekomunikácie, biotechnológie, nehnuteľnosti a strojárstvo. PPF pôsobí v Európe, Severnej Amerike a v Ázii a spravuje aktíva vo výške viac než 45 miliárd eur (k decembru 2018).

Nákupom spoločnosti CME, respektíve jej mediálnych aktivít v piatich európskych krajinách, sledujeme predovšetkým cieľ doplniť náš telekomunikačný biznis v strednej a východnej Európe. Chceme využiť synergie medzi tvorbou mediálneho obsahu a jeho distribúciou. Naším motívom je teda predovšetkým rozvíjanie telekomunikačného a mediálneho biznisu. CME je dobre fungujúcou spoločnosťou a po jej prevzatí neplánujeme žiadne unáhlené zásahy do jej fungovania,“ uviedol Petr Kellner, majoritný akcionár PPF.

Spomeňme, že CME vlastní aktuálne televízie v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady a Ring.bg), Rumunsku (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International a PRO TV Chisinau), Slovinsku (POP TV, Kanal A, Brio, Oto a Kino), na Slovensku (TV Markíza, Markíza International, Doma, Dajto) a v Českej republike (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold).

Ďalšie zaujímavé správy:

Komentáre

  1. PPF Group N.V, „znie“ to holandsky, ale vlastnia ju Renáta a Petr Kellnerovci.
    (PPF Group N.V. (“PPF”) oznámila, že prostredníctvom svojich dcérskych spoločností podpísala dohodu so spoločnosťou Central European Media Enterprises Ltd. (“CME”) o jej plnom prevzatí. Akvizícia bude financovaná kombináciou vlastných prostriedkov a seniorného zaisteného akvizičného úveru 1,150 miliardy eur, ktorý zahrňuje tiež revolvingový rámec.
    Globálnymi koordinátormi štrukturovaného financovania pre PPF sú BNP Paribas a Société Générale.
    Financovanie transakcie vo výške 1,150 miliardy eur bolo upísané bankami BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Credit Suisse, HSBC, Société Générale a UniCredit v úlohe vedúcich aranžérov a bookrunnerov.
    Société Générale v rámci transakcie vystupuje ako agent financovania a Komerční banka ako agent zaistenia.
    White & Case a KPMG poskytovali poradenstvo na strane PPF a Allen & Overy na strane bánk – vedúcich aranžérov.)

    1. 5er95: Ale áno. Samotná Mrkvýza je síce (s výnimkou pár filmov cez víkend) stanica o ničom a spravodajstvo má plné bulváru, ale stále je nezávislé.

    2. Spravodajstvo Markízy je tendenčné – pro“liberálne“.
      Je to podobná ideologická propaganda, akú robí SME. Objavujú sa tam aj zhodné témy a podobné témy, ideologicky nevhodné, sú ignorované. Aj všeobecné správy sú pravidelne tendenčne komentované, veľmi často ideologickými „aktivististami“ z politických (ne)ziskoviek.
      Kto takéto „spravodajstvo“ nevyvažuje aj inými zdrojmi, tan je jednostranne dezinformovaný.

    3. Milan: a sme doma. Keď sa náckom či konšpirátorom niečo nepáči, lebo to odporuje ich zvrátenému vnímaniu sveta, označia to za liberálnu propagandu. Lenže dôležité sú fakty, nie nálepky, ktoré im dáš. Takže buď konkrétny a menuj, aké nepravdivé fakty odzneli v spravodajstve, ktoré sú tie ignorované, ideologicky nevhodné témy, ktoré „politické neziskovky“ tendenčne komentujú správy (je to síce celé na hlavu padnutý nezmysel, ale som zvedavý, ako sa z toho vyzuješ :-D)… Pokiaľ neuvedieš konkrétne príklady, je celý tvoj komentár iba hromádka nezmyslov. A k tomu „vyvažovaniu“ inými zdrojmi… OK, akože každá pravda má byť podľa teba „vyvážená“ lžou, či ako? Keď niekto povie, že Zem je guľatá (pre prípadných hnidopichov: má tvar geoidu, viem), musí za tým v mene „vyváženosti“ odznieť názor plochozemca, že Zem je doska? Máš to trochu pomýlené…

    4. Žiadne z médií nie je nezávislé, každé je financované z nejakých zdrojov, ktoré očakávajú od médií lojalitu k zdrojom financií.

    5. dr. B. Nutty: Treba sa informovať z viacerých zdrojov a vyskladať si „puzzle“. Niekedy vyjde zaujímavý obraz.

    6. Pokiaľ nejaké médium úmyselne klame, aby vyhovelo svojim chlebodarcom, tak v ňom pracujú darebáci bez chrbtovej kosti. Samozrejme, sú aj také médiá. Ale je celkom ľahké rozoznať to. Keď niekto hádže všetky médiá do jedného vreca („mainstream“), tiež klame (seba, väčšinou). Ale našťastie je u nás veľa novinárov a redaktorov, ktorí vedia a chcú robiť svoju prácu poctivo a postavia sa na odpor, ak sú na nich vyvíjané tlaky zhora, aby deformovali spravodajstvo v niečí prospech. A prípadne radšej odídu inam, alebo sú vyhodení (napr. tak, ako to bolo v RTVS po nástupe Řezníka, zo SME tiež odišla časť novinárov, keď Penta kúpila 40%-ný majetkový podiel v tomto denníku – a to ešte skôr, než na nich mohol niekto začať tlačiť. Preventívne.) Takže sa mýliš, médiá môžu byť aj nezávislé od majiteľov a ich peňazí, záleží na ľuďoch, ktorí v nich pracujú. Aj v SME sa bez rozpakov navážajú do svojho spolumajiteľa (v súvislosti s Kočnerovou Threemou, napríklad). Ako som povedal, dá sa to ľahko rozoznať… A samozrejme, každý získava informácie z viacerých zdrojov, to je konštatovanie zjavného. Ale Milan to myslel trochu inak, z kontextu jeho príspevku vyplýva, že mal na mysli „vyvažovanie“ tzv. alternatívnymi (aký eufemizmus, lol) zdrojmi. Nech ma opraví, ak sa mýlim, ale asi mal na mysli niečo ako Slobodný vysierač, medzičasom skapatá INTV, RT, hlavné správy, Zjem aj flek, aeronet a podobné paškvily, kde sa seriózna informácia ocitne iba nedopatrením.

    7. dr. B. Nutty: Ja pozerám správy aj na RTVS, JOJ, Markíza aj ČT24. Veľmi dobre sa dá rozpoznať údajnú nezávislosť na všetkých. Len keď si všimneš, ktorá stanica ktorú správu zverejní a o čom mlčí. Na každej nájdeš niečo, o čom hlboko mlčia, pre nich sú niektoré správy nepríjemné – z dôvodu lojality.
      Zo zahraničných správ je najvierohodnejšia česká televízia, mnoho správ som sa dozvedel iba od nich, slovenskí novinári o veľa veciach čo sa deje v zahraničí mlčia.

    8. Milan +
      Tendenčné spravodajstvo je tu vykresľované ako vyvážené a všetko čo im nejde po ruke je označované ako konšpirácia a fašistické,nacistické.Znovu nastupuje totalita tentokrát pod frázami o slobode a demokracii.Boja sa naozajstnej slobody a preto kvičia keď sa človek môže dozvedieť aj niečo iné ako to čo ponúka cez svoje médiá mafia.

    9. Všetci to vieme…pod kožu-pod povrch ide jedine spravodajstvo Markízy.A príbeh bude pokračovať,po predaji CME-PPF chce odkúpiť skupinu Markíza…“PENTA“

    10. Re: dr. B. Nutty
      Toto nie je fórum o politike a ja tu nemienim viesť politické diskusie. Ale keď tu už bolo spomenuté spravodajstvo Markízy, vyjadril som aj ja svoj názor, ktorý je odlišný od Tvojho.
      Ale vidím, že som trafil, hneď si spomenul „náckov“ a „konšpirátorov“. To o Tebe vypovedá viacej, ako si myslíš. Keď máš na očiach klapky z jednostranného „spravodajstva, diskusia by aj tak bola zbytočná.
      Ale spomeniem aspoň jeden príklad – protesty Kataláncov v Španielsku. Markíza s tým prišla až po pár dňoch a protesty vykreslila tendenčne ako násilné.

    11. Divàk: ako mozes oznacovat ct ako najdoverihodnesju medzinarodnu tv, asi moc nekukas, lebo hlasa agendu ceskej vlady

    12. franta: Myslel som najdôverihodnejší zo mnou spomenutých v predošlom komente. Vari nechceš povedať, že napr.: CNN (communist network news) je dôverihodnejší?

    13. Odkedy odborník na všetko – Macko tvrdil, že vysielanie cez anténu končí, lebo TV Markíza končila s vysielaním a DVB-T potápala a Macko behal s anténou a robil si žarty, tak TV Markízu som vymenil za JOJ. 🙂

  2. Pre redakciu:

    Mohli by ste zistiť, či nový majiteľ vráti stanice TV Markíza, TV Doma a TV Dajto do voľného vysielania FTA cez anténu v DVB-T, tak ako Nova a spol vysiela v CZ voľne cez anténu v DVB-T.

    1. Myslím, že toto najbližších pár mesiacov nezistí nikto.

  3. redakcia:
    mňa by skôr zaujímalo, ako je to s rakúskymi muxami. doteraz som naladil ATV2 (FTA) na K34, a teraz ide na K21. prelaďujú? máme info, odkiaľ kam budú prelaďovať? Ď

    1. Na 34. kanáli je možné prijímať na Slovensku vysielače Wien alebo Semmering. Nemáme info o tom, žeby sa tam niečo menilo. Naposledy sme monitorovali k34 v sobotu 26. októbra a všetko fungovalo. Na 21. kanáli ste mohli naladiť vzdialenejší S. Poelten/Jauerling. V posledných dňoch totiž boli zlepšené prijímové podmienky. Skúste si to ešte overiť a dajte vedieť. Vďaka.

  4. vyhoďťe narkózu aj s jej klonmi z Plustelky,zbytočne tam žerú bitrate.Nemienim platiť za reklamy a hlavne za propagandisticko totalitné spravodajstvo !!!

  5. snáď sa vráti Markíza,Doma a Dajto aj do DVBT ked sú v čechách stanice Novy tiež v DVBT…uvidíme

    1. Čo? Veď sú tie stanice pre reklamy v DVB-T, len sa im mália €€€ alebo $$$ za ne, tak sú za poplatok. (Programová ponuka Plustelka Štandard.)

Pridaj komentár

Komentáre nesúvisiace s článkom, obsahujúce nadávky, urážky, odkazy, politiku, ako aj tie, ktoré porušujú platné pravidlá a zákony, budú vymazané bez udania dôvodu.