Reklama

Už čoskoro sa začnú prelaďovať DVB-T/T2 vysielače, poznáme júlové termíny

Divákov, ktorí prijímajú programy prostredníctvom terestriálneho vysielania (DVB-T/T2), čaká v najbližších mesiacoch prelaďovanie z dôvodu uvoľňovania pásma 700 MHz (49. až 60. kanál), ktoré od členských štátov žiada Európska únia. Toto pásmo bude totiž v budúcnosti využívané pre potreby mobilného internetu.

Okrem toho je naplánovaný aj prechod prvého celoplošného multiplexu zo súčasnej normy DVB-T na novšiu DVB-T2. Na Slovensku tak budú dostupné dva celoplošné multiplexy v norme DVB-T (MUX2 a MUX3) a dva už v novšej DVB-T2 (MUX1 a MUX4). V prípade použitia kodekov sa zatiaľ nič nemení.

Prevádzkovateľ celoplošných DVB-T/T2 vysielačov, spoločnosť Towercom, začne s prelaďovaním už v stredu 3. júla 2019 v regióne Štúrovo (vysielač Štúrovo – Modrý vrch) a postupne sa budú pridávať ďalšie vysielače a prevádzače (TVP) v regiónoch južného a východného Slovenska. Pripomíname, že prelaďovať sa bude až do leta 2020, výnimkou zimných mesiacov.

V tabuľke nižšie uvádzame orientačné dátumy prelaďovania v letnom mesiaci júl 2019. O ďalších podrobnostiach a presných termínoch budeme ešte samozrejme našich čitateľov portálu SatelitnáTV.sk informovať.

VysielačOrientačný dátumZmena kanálov
Štúrovo – Modrý vrch3.7.2019MUX2 z 21 na 45
MUX3 bez zmeny (48)
Nitra – Zobor9.7.2019MUX1 z 50 na 28
MUX2 z 21 na 45
MUX3 bez zmeny (48)
MUX4 bez zmeny (31)
Kráľovský Chlmec – Malý vrch11.7.2019MUX1 z 57 na 23
MUX2 z 59 na 37
MUX3 bez zmeny (25)
Plán MUX4 na k22
Snina – Magurica17.7.2019MUX1 z 57 na 23
MUX2 z 59 na 37
MUX3 bez zmeny (25)
Plán MUX4 na k22
Prešov – Šibená hora23.7.2019MUX4 z 37 na 22
MUX1 a MUX2 sa prelaďuje 22.8.2019
Košice – Dubník24.7.2019MUX1 z 57 na 23
MUX2 z 59 na 37
MUX3 bez zmeny (25)
MUX4 bez zmeny (22)
Medzilaborce – TVP Medzilaborce24.7.2019MUX2 zo 40 na 46
MUX3 z 54 na 40
Prakovce – TVP Prakovce24.7.2019MUX2 z 59 na 37
MUX3 bez zmeny (25)
Šarišské Sokolovce – TVP Šarišské Sokolovce24.7.2019MUX2 z 59 na 37
Torysa – TVP Torysa24.7.2019MUX2 z 55 na 24
MUX3 z 24 na 42
Stará Ľubovňa – TVP Stará Ľubovňa24.7.2019MUX3 z 24 na 42
Turňa nad Bodvou – TVP Turňa nad Bodvou24.7.2019MUX2 z 27 na 21
MUX3 z 33 na 42
Nová Baňa – TVP Nová Baňa II.31.7.2019MUX2 z 21 na 45
MUX3 bez zmeny (48)
Hriňová – TVP Hriňová31.7.2019MUX2 zo 60 na 21
MUX3 bez zmeny (33)
Opava – TVP Opava31.7.2019MUX2 zo 60 na 21
MUX3 bez zmeny (33)
Žiar nad Hronom31.7.2019MUX2 z 51 na 37
MUX3 bez zmeny (33)
Banská Štiavnica – Sitno31.7.2019MUX1 z 50 na 28
MUX2 z 21 na 45
MUX3 bez zmeny (48)
MUX4 bez zmeny (31)

Ďalšie zaujímavé správy:

Komentáre

  1. už som dvakrát písa tým tr..lom, raz v apríli a pred týždnom že mux1 zo Zobora ktorý bude preladený 9.7. z 50k na k28 bude na kolíznej frekvencii z CZ/ PS12 Brno-Kojál ktorý má výkon 100kw a vysiela taktiež na k28, a v okresoch TO,NR,BN,PE,TT kde sa dá príjmať vysielanie tohoto CZ/muxu zo silou a kvalitou signálu 100/100 sa budú navzajom krížiť.A to isté bude z vysielačom Banská štiavnica-Sitno ktora tiež mení frekvenciu 1muxu z 50k na k28 ale 31.7.t.r.Doteraz mi nikdo z kompetentných ani slovom neodpovedal na moje maily.Mám plustelku a chcel som ju predplatiť na dva CI moduly ale nič nebudem predplacať pokým sa mi neozvú a nebude preladený mux1 a uvidím ako to bude dodr..né.Viem že PS12 končí 6/2020 a delí sa na finalne siete mux22 a mux23.Takže to bude skoro rok mišmaš a nebude to sledovateľné.Tu vidieť ako tovertr.tli sledujú na akých frekvenciách sa vysiela v okolitých štátoch.

    1. Lenze ono tie frekvencie niekto prideluje. Treba pisat skor tam. Navyse toto museli schvalovat aj v CR a myslim ze i v HU. Zjavne to nikomu neprekaza.

    2. K 28 má pridelené Slovensko. CZ ho môže využívať , len dočasne. Smer Slovensko určite nepraží 100kW.

  2. Co trojčíš, na Slovensku ti SK Muxy půjdou bez problému a CZ Muxy z Moravy jsou nejsou pro Slovensko určeny a tak klídek. Kanály si Towercom nepřiděluje sám ale patřičné orgány ako ČTÚ v České republice. Z pohledu těchto orgánů je jakýkoliv TV signál cizího státu na území Slovenska nežádoucí nebo rušící a neměl by tam správně vůbec být. Podobný problém je i na Moravě kdy jeden CZ Mux má již velmi dlouhou dobu dodatečně od ČTÚ přidelen stejný kanál s Krížavou a také s ČTÚ nic nevyřešíš!!! Pokud signál z Moravy neovlivní v daných oblastech pro které jsou SK primárně určeny jejich příjem, tak se můžeš postavit aj na hlavu nebo si stěžovat na lampárně a rozhodně ne u Towercomu protože mu frekvence byly přiděleny tak jak byly!!!

  3. Zase budete robit blbost unás tesedikove na kanál 28 ide ceské mux to preto robia abisme nepozeraly ceské muxi nő nevadí ale poriadne bude rusit slovenské mux ako teraz rusí nieco na zobor kanál 31

  4. A ešte som zvedavý, ako bude fungovať tá Torysa, keď Dubina a Kotník búdú mať na 24 VERNUX a Torysa po novom MUX2.

    1. Zdravim co bude blokovat v Toryse ohladom prekryvaca Homolka ?

  5. A čo 37 MUX4 Prešov?
    Povolenie je platné iba do 30. 06. 2019, a 24. 07. 2019 to musí byť čisté, kvôli Dubníku.

  6. zdeno kto trojči,teraz počuvaj PS12 z Kojálu je taká silná že tie SK vysielače zo smiešnými výkonmi ľahko prebije takže hovorím že bude problém prijmať 1muxSK v okresoch ktoré som označil.Mimochodom CZ muxy idú aj ked mám sito otočené na Vertikal.Nežiješ tu tak neposudzuj.

  7. Za komunistov som nemohol pozerať, zapadonemecké a rakúske programy lebo boli rušene. Teraz sa nebudú dať sledovať tie české. ŠtB bola šuvix proti týmto trolom

    1. V rámci objektivity tu je reálny stav veci.
      V Bratislave išla normálne rakúska ORF aj rakúske rádiá-nikto ich nerušil-bežne sme ich pozerali a počúvali-na vojne sme počúvali bavorské rádiá a chalani z chebu hovorievali že pozerajú bežne bavorskú TV takže ak sa niečo rušilo tak jedine Slobodná európa(mimochodom propaganda ako 5viňa financovaná kongresom USA)ktorá sa však dala chytať mimo dosahu rušičiek na dedinách.Bežne sme počúvali Hlas Ameriky,radio Canada,radio Monte Carlo,Deutschewelle,BBC,radio ,Radio Vatikan ktoré nerušili.

    2. V rámci objektivity sa tu už písalo, že blízko pri hraniciach (BA, Cheb…) komančovia nemohli rušiť rakúske a nemecké médiá, lebo by to zasahovalo na cudzie územie a to by skončilo fiaskom na medzinárodných súdoch. Ale vo vnútrozemí ich rušili, najmä v Čechách. Slobodná Európa nebola „propaganda ako sviňa“, bola naopak zdrojom informácií, ku ktorým sa našinec nedostal alebo boli hrubo prekrútené práve komunistickou propagandou. Kongresom USA bol myslím financovaný Hlas Ameriky, nie Slobodná Európa, ale tým si nie som úplne istý, tak sa nebudem hádať. A aby ľudia v ČSSR nemohli pozerať a počúvať západné médiá, umelo sa tu zavádzala nekompatibilita – „východná“ norma FM, iný offset frekvencie zvuku pri TV a pod. Toto síce niektorí šikovní kutilovia vedeli obísť, ale snaha o cenzúru tu určite bola. A rušičky tu boli nasadené určite na viac staníc, nie iba na Slobodnú Európu. Tak sa to nesnaž zlahčovať a vytvárať klamlivý dojem, že pred ’89 tu bola pohoda a sloboda a nikto nikomu nezakazoval sledovať západné médiá. Mimochodom, keď niekomu chceli eštébáci zničiť život a hnať ho pred súd za „podvratnú činnosť“ a/alebo „nepriateľstvo k socialistickému zriadeniu“, ako priťažujúcu okolnosť mu automaticky prifarili počúvanie „štvavých západných staníc“. To tiež o mnohom svedčí…

    3. Myslím si, že obmedzenie príjmu zahraničných programov je skôr o reklamách. Slovenskí vysielatelia silou mocou chcú nám tlačiť do tváre slovenské reklamy a obmedziť zahraničné, aby sme mali menej možností porovnávať ceny, a zistiť, že v zahraničí všetko dostaneme lacnejšie.
      To sa dá porovnať s bývalými komunistickými praktikami, zatajiť informácie zo zahraničia a udržať verejnosť v nevedomosti – tak s nami môžu robiť čo chcú, a vnucovať nám predražené produkty.
      Televízia je o reklamách, ale musia byť prerušené aj inými programami, aby mali aj sledovanosť.

    4. Divák: to o čom hovoríš, platilo v spore o vysielanie skupín Novy a Primy u našich operátorov (a podobne Markízy a Jojky v ČR). Ale toto je iný prípad – frekvencií je málo, multiplexov veľa v relatívne malom regióne, takže kolíziám sa jednoducho nedá vyhnúť. Nemyslím si, že by niekto úmyselne bránil príjmu zahraničných TV u nás a naopak – už len preto, že je to dvojsečná zbraň, lebo keď sa „pretláčajú“ rôzne MUX-y na tej istej frekvencii, môže to skončiť tým, že sa (minimálne v niektorých lokalitách) vymažú vzájomne. Preto nikto z operátorov ani vysielateľov nemá o kolízie záujem a tam, kde k tomu dochádza, je to spravené až po dôslednom zvážení úrovne signálov. A ešte k tým reklamám – tu nejde o potlačenie zahraničných reklám, aby sme nemohli porovnávať ceny so zahraničnými, to vôbec nie. Aj naše TV by rady dávali zahraničné reklamy – ale kto by si ich objednával, keď povedzme taký zahraničný mobilný operátor u nás neponúka svoje služby? (To ako príklad.) Tu ide o to, že príjem českých TV staníc znižoval sledovanosť tých našich a príjmy televízií z reklamy závisia aj od sledovanosti, to je celé. A už sa tu o tom písalo veľakrát, že skupiny Nova a Markíza majú rovnakého majiteľa, rovnako ako skupina Joj a Prima. Preto sa taká Nova stiahla zo Slovenska – aby neodhrýzala zo sledovanosti sesterskej Markízy a tým aj z príjmov z reklamy.

    5. kurosawa:
      na záhorí tiež nerušili ORF a dalej vo vnútrozemí nebolo treba rušiť lebo výkon rakúskeho vysielača nedošiel až na oravu či stred slovenska-tiež sa riadili medzinárodnými normami a ppovoleným výkonom a pridelenou frekvenciou.
      Slobodná Európa bola propaganda ako 5viňa či sa ti to páči alebo nie. My ktorí sme ju počúvali to vieme zhodnotiť a BOLA financovaná kongresom USA – vysielala z NSR – Mníchov, tak isto Hlas Ameriky vysielaná z USA.Tak isto sme počúvali aj iné spomenuté stanice vysielali na krátkych vlnách.
      Nič nezľahčujem len uvádzam veci na pravú mieru a práveže sa snažím informovaním zabrániť hoaxom a klamstvám.Výchdná norma bola v niektorých rádiách ale západná norma bola v tesláckych rádiách bežne a aj v tuzexe si mohol kúpiť magneťák s rádiom kde bola západná norma takže nepreháňaj že sa tu nemohlo počúvať a pozerať.Nikto netvrdí že tu bola pred 89 sloboda a objektivita to nie je ani dnes.Dnes je horlivými jedincami osočovaný človek ktorý si chce prečítať aj iné informácie ako z oficiálnych propagandistických médií ktoré hlásajú jednotne len jednu pravdu.Ako sa nám to podobá s minulosťou však?To tiež o niečom svedčí .

    6. Le Fu, „Preto sa taká Nova stiahla zo Slovenska – aby neodhrýzala zo sledovanosti sesterskej Markízy a tým aj z príjmov z reklamy.“
      Prečo ma kritizuješ, veď píšeš o tom, čo ja?
      Sledovanosť, reklamy, to je najdôležitejšie.
      Keď už sme u toho, JOJ a Prima si vedeli vybaviť sledovanie niektorých programov Primy na Slovensku so slovenskými reklamami, ale u Markízy na to asi nemajú rozum.

    7. aj z počutia viem, že tí, ktorí boli v CZ na vojenskej službe v juhozápadných mestách tak pozerali „načierno“ západné TV, len potom sa musel naspäť televízor preladiť na program ČST, aby niekto nato neprišiel.

    8. Divák: nekritizujem ťa, len som to trochu upresnil a doplnil. V základnej veci, že ide hlavne o príjmy z reklamy, s tebou plne súhlasím. Inak, čo sa týka Jojky, tak tá aspoň vysiela FTA, na rozdiel od nenažranej Markízy, ktorá je aj spoplatnená, aj vysiela množstvo reklamy…

    9. lolo: veď Záhorie je tiež blízko rakúskych hraníc, takže tam rušiť nemohli, to som už písal. Ale signál z Rakúska došiel dosť ďaleko do vnútrozemia, minimálne pokryl Podunajskú nížinu. No a hlavne sa rušili nemecké TV v Čechách, tam došiel signál dosť ďaleko, z každej strany. A samozrejme, že rakúske, nemecké aj čs. vysielače vysielali v súlade s medzinárodnou koordináciou, thank you, cpt. Obvious! Ale rušičky nie – preto ich na kanáloch platne pridelených západným TV mohli používať iba obmedzene. Ale používali sa, a nie málo. Čiže komančovia bránili ľuďom sledovať západné médiá, to je fakt. Že niekde sa to dalo, to je súčasť zľahčovania, pretože to neznamená, že vtedy bola sloboda – jednak to bolo napriek prekážkam zo strany ‚verchušky‘ a hlavne za to hrozili problémy, keby sa na to prišlo. Takže netáraj, že nezlahčuješ. Slobodnú Európu, Hlas Ameriky a pod. som tiež počúval. Nebudem sa teraz hádať, kto ju financoval, už som povedal, že si tým nie som celkom istý, neskôr si to vygooglim. Ale nazvať pravdivé informácie „propagandou ako sviňa“ chce poriadnu drzosť. A to, čo ďalej píšeš, ťa iba usvedčuje, že doteraz veríš hlúpostiam a propagande, vtedy komunistickej, dnes konšpirátorskej. A ešte drzo označuješ za propagandu fakty. Čo sa týka rádií, tak zase trepeš, absolútne drvivá väčšina vyrábaná vo východnom bloku a dostupná u nás mimo Tuzexu nemala západný rozsah FM! A že mi ich prešlo rukami… Jediná výnimka, na ktorú si spomínam, bola Tesla Domino, ale tá prišla na trh až koncom 80. rokov a aj tak nemala celý rozsah západnej FM normy, iba po 104 MHz. Pritom spočiatku západné stanice vysielali v hornej časti rozsahu, aby nerušili TV v pásme R2. A áno, v Tuzexe sa dali zohnať aj prijímače so západnou normou, ale koľko ľudí si to mohlo asi tak dovoliť? No a k tomu zbytku, čo píšeš: dnes tu je ďaleko-ďaleko väčšia objektivita v médiách, ako pred ’89. Áno, v tých oficiálnych. Trochu rozumiem tomu, ako sa robí poctivá novinárčina, ako sa overujú tvrdenia v správach, koľko článkov seriózni novinári nevydajú, lebo ich jednoducho nevedia dôkladne overiť. To na konšpirátorských h@vn@stránkach neexistuje – a prečítal som si ich dosť, aby som si spravil prehľad. Mnohé tvrdenia na nich odporujú už samotnej logike či fyzike, takže ani netreba robiť nejaký hlboký prieskum, aby bolo jasné, akú majú úbohú úroveň! O slobode vtedy a dnes škoda reči – dnes ťa nikto nemôže buzerovať, predvolať na Februárku a zavrieť za to, že sleduješ nejaké médiá – vtedy mohli. A nie, nikto ťa neosočuje za čítanie konšpirátorských somarín – ak im veríš, si blbý, no a potom už nejde o osočovanie, lebo osočovanie je z definície nepravdivé hanlivé tvrdenie o nejakej osobe a to v tomto prípade neplatí – hanlivé síce je, ale nie je nepravdivé. Bodka. Ale môžeš ich čítať a sledovať celkom slobodne. A ja sa ti za to môžem slobodne smiať. Tak netáraj, že dnes tu nie je sloboda. Vďaka tej slobode môžeš aj vypisovať nezmysly do diskusií, čo Kubánci a obyvatelia KĽDR nemôžu – komunistické režimy, chápeš. A na záver: pravda je naozaj len jedna. Žiadna alternatívna pravda neexistuje. (Je jedno, či ide o jednoduchú pravdu typu výrok, skutkové tvrdenie a pod., alebo o komplexnú pravdu typu teórie.) Ak je niekde n právd, tak vždy n-1 z nich sú lži. Môžeme sa k nej priblížiť a pochopiť ju viac alebo menej, ale vždy bude len jedna. Veľmi jednoduchý príklad: „Vonku prší.“ Áno – nie. Oboje naraz nemôže byť pravda. Skomplikujme to: „U nás často prší“. Najprv potrebujeme definovať pojem „často“ a „u nás“, ale aj tu môže existovať len jedna pravdivá verzia. A tak ďalej. Rozumieme sa? A to sa stále ešte pohybujeme v rovine primitívnej výrokovej logiky. 🙂 Takže ak oficiálne médiá hlásajú jednu pravdu, je to práve preto. Samozrejme, môžu hlásať aj jednu lož, ako za totality. Konšpirátori sú predovšetkým tí, ktorým pravda nesedí, lebo ich napríklad usvedčuje z toho, že sa nesprávajú v súlade s tým, k čomu sa formálne hlásia. Ďalší príklad: som kresťan, kresťanstvo vyžaduje, že ‚milovať budeš blížneho svojho‘, atď. Ale ja nenávidím cigánov, utečencov, teplošov, Židov, Američanov, atď., tak budem veriť alternatívnej „pravde“ o tom, ako nás okrádajú, utláčajú, kolonizujú, vykorisťujú, ohrozujú, atď., aby som ospravedlnil svoju nenávisť, kompenzoval svoju kognitívnu disonanciu a v neposlednom rade zdieľal emócie s podobne postihnutými a posilnil svoj pocit, že nenávisť (a strach, ktorý ju spôsobuje a posilňuje) je väčšinový, t.j. všetko je ok, som normálny. Ale to už príliš odbočujem od témy…

    10. kurosawa:
      píšeš samé táraniny až z toho bolia oči
      ako sme tada počúvali a pozerali západné stanice keď to zakazovali a nedalo sa to a na každom paneláku bola natočená anténa na rakúsko a v čechách na nemecko?
      ak niekto považuje Slobodnú europu za objektívne médium tak je presne taký istý ako fanatický komunista za socializmu ktorý obhajuje objektivitu rudého práva.
      Presne taký bol repertoár aj rétorika fanatikov len z opačnej strany, kto to nevidí mal by si dať dole ružové okuliare.To že naivne veríš dnešnej propagande ťa len usvedčuje že si doteraz nič nepochopil o tvojej blbosti ťa nebudem presviedčať lebo to je dopredu zabitý čas.

    11. Akira,
      aj u nás na dolniakoch cez spoločnú anténu sa pozerala ORF, nielen MTV, ktorá v pondelok nevysielala. Počúvali sme Ö3, Radio Laxenburg doma i istý čas na PVI (počas ZVS tajne, ale počúvali a to dosť ďaleko od hraníc) 😉 . RFE ani RT (Tirana) som skúsil popočúvať, no tú propagandu sa nedalo… Neberiem nikomu jeho názory, len lietať z jedného extrému do druhého, to neprosím. Ani prikazovanie, čo je správne a čo nie. Vraj sloboda. Tu ide o prešti*v*nie sa „strážnych psov“. Mimochodom Rakúšania vraveli aké zlé nekvalitné potraviny máme. Potom som s úžasom sledoval, ako s plnými nákupnými vozíkmi nakupovali na Kamennom námestí a brali ich do Vaterlandu, ale to bolo v roku 1989.
      Načim používať vlastný chochmes, a nie slepo očúvať vtĺkanie „právd“ hegemónov.
      A ešte niečo, po 21. decembri 2007 môžeme chodiť cez hranice voľnejšie, len A a D nám obmedzovali pracovné povolenia po 1. máji 2004 zopár rokov, hoci sme už boli v jednom košiari. No mimokošiarových, hlavne po roku 2015, bez problémov prijímali.
      Voľakedy sa dalo a smelo sledovať zahraničné stanice bez zakódovani, bez kartičiek, či iných „vymožeností“ techniky obmedzovania.
      Vivat libertas!

    12. lolo: už som ti asi 3x povedal, že blízko hraníc – BA, Záhorie a pod. – to rušiť nemohli a aj to, prečo nemohli. Takže si západné stanice nepočúval a nepozeral preto, lebo bola sloboda, ale preto, že komančovia nemohli technicky ustrážiť všetko. Ale ty to klamlivo interpretuješ tak, že tu bola sloboda (nikto nič nezakazoval), lebo niekto mohol pozerať ORF. A nemuselo to byť zakázané oficiálne – jeden vtip z čias totality výstižne hovorí o tom, ako sa odlišujú rôzne režimy: v anarchii je všetko povolené, aj čo je zakázané, v demokracii je povolené všetko, čo nie je zakázané, v socializme je zakázané všetko, aj čo je povolené. Že v Čechách boli na nemecké stanice nasadené rušičky, to viem nabetón, mal som tam kopec známych. A viem aj o ľuďoch, ktorí boli predvolávaní na výsluchy, lebo ich niekto udal, že majú anténu natočenú na Nemecko. Takže len ďalej prekrúcaj, aká tu bola sloboda, lebo v BA sa dala bežne chytať ORF… A potom si povieme, kto píše táraniny, až oči bolia. Nereagoval si na žiadny môj konkrétny argument, len opakuješ dookola to svoje kotkodákanie, že sa tu dali slobodne chytať rakúske stanice, že nikto nič nezakazoval a ignoruješ súvislosti. Slobodnú Európu som nepočúval dlhé roky, ani som nevedel, že ešte vysiela, ale za totality som ju sledoval pravidelne a bola určite objektívna. A neverím dnešnej propagande – veď som úplne jasne skritizoval konšpirátorské weby, ktoré špinavú propagandu a hoaxy šíria. Aby bolo jasné, ja nepotrebujem niečomu a niekomu veriť – na vieru sú odkázaní tí, ktorí majú slabý rozhľad a vzdelanie a nedokážu sami kriticky vyhodnotiť informácie a ich hodnotu. Tí sa potom musia rozhodnúť, komu uveriť. A vždy sa rozhodnú pre lož, pretože vyhovuje ich nízkym pudom a dáva im pocit nadradenosti. To ty tu vypisuješ, ako je niekto „osočovaný“ za sledovanie „alternatívnych médií“ (aj keď si to zabalil do iných slov, asi si zbabelý na to, aby si pomenoval veci priamo), tak by si mal so sklonenou hlavou šúchať nohou v kúte a pomlčať o tom, kto naivne verí dnešnej propagande a kto je fanatik. Lebo alternatívne médiá sú niečo ako alternatívna matematika – oboje môže existovať, ale je to pi***ina. A kto tomu verí, je blb – či už verí špinavej „alternatívnej“ propagande, alebo tomu, že 2+2=5. Ale má na to právo – len potom nemôže trepať o tom, aká je tu dnes nesloboda, lebo si takto šliape po jazyku – hlavne v súvislosti s obhajobou totalitného režimu a jeho údajnej slobody, lebo niekde sa dala pozerať ORF! Mimochodom – aj to až potom, ako si niekto kúpil TV z tuzexu alebo mu ju niekto šikovný upravil na príjem západnej normy zvuku s offsetom 5,5 MHz! A poznámka úplne mimo témy – už slovo „osočovať“ samo osebe spoľahlivo identifikuje konšpirátorského trolla, či skôr trotla – asi tak, ako tvar slova „človekovi“ identifikuje katolibanca 😀 – to myslím položartom, ale je dosť zaujímavým faktom, že niektoré názorové „bubliny“ podozrivo často používajú isté špecifické výrazivo.

    13. Jojo: čo sa týka príjmu ORF a spol., už som k tomu dosť napísal lolovi vyššie, nebudem sa opakovať. O Slobodnej Európe tak isto – kto ju považuje za propagandu – myslím v časoch pred ’89 – tak sa jednoducho hlási k zločineckému totalitnému režimu. A to, čo píšeš o slobode, sú táraniny – sloboda neznamená, že ostatní nesmú kritizovať tvoje názory, to je častý omyl zadubených ľudí. Nie je to ani „vtĺkanie právd“, ani prikazovanie, čo si máš myslieť – ak by to bolo tak, potom robíš to isté aj sám, vždy keď povieš svoj názor. To by potom nebola možná absolútne žiadna komunikácia, vládzeš to pochopiť? Sloboda je to, že ťa nikto nemôže za tvoje názory a slová trestať, pokiaľ to nie je explicitná výzva k násiliu alebo popieranie holokaustu – to popieranie by som zrušil, nech si aj náckovia slobodne trepú svoje hlúposti všetky, vrátane tejto jednej. Aha, ty si písal, že tu niekto prikazuje, čo je správne – to akože podľa teba nemajú zákony prikazovať, že kradnúť a vraždiť sa nesmie, či ako? Alebo si to pletieš s prikazovaním, čo si máš myslieť? To je nezmysel – to som písal o pár riadkov vyššie. To o Rakúšanoch je smiešne a neviem, čo si tým chcel povedať – akože všetci Rakúšania majú jeden názor, či ako? Ak jeden Rakúšan kritizuje kvalitu našich potravín a iný chce ušetriť a kupuje ich, lebo má na kvalitu iný názor a další, lebo to má v paži, čo z toho akože vyplýva? 😀 Poriadne od veci si zaťal, veru… Áno, treba používať vlastný chochmes – tak to rob. Ale na to potrebuješ vzdelanie, analytické a kritické myslenie, schopnosť používať logiku, schopnosť nepodliehať javu zvanému „wishful thinking“ a predovšetkým ochotu podstúpiť tú námahu – áno, vzdelávať sa, starostlivo zvažovať veci a overovať fakty je dosť ťažká práca. Potom si nebudeš trebárs mýliť práva s privilégiami, ako v tej časti, kde píšeš o obmedzení prístupu našincov na trh práce v Nemecku, Rakúsku a pod. A takisto možno začneš rozlišovať medzi vstupom na územie (utečenci – tiež prestaň byť zbabelý a používaj pravé výrazy) a prístupom k práci (našinci po 1.5.2004). A že sa voľakedy dali zadarmo sledovať zahraničné kanály? Aj dnes sa dajú – Astra 19,2E, Hotbird 13E, Astra 28,2E a tucty dalších, cezhraničný presah z ČR, Poľska, Maďarska… Tak o čom preboha točíš? Navyše dnes máš oveľa viac staníc a nehrozí ti za to postih – a netrep, že pred ’89. sa „smelo“, už som tu k tomu popísal dosť, nebudem sa opakovať.

    14. kurosawa:
      stále tie isté táraniny ako na politickom školení mužstva to už je na liečbu.
      Lýda Rakušanová a Medek by z teba mal radosť ale Kryl by ti pekne naložil.

      Nám určite komunisti rušili vysielanie poliakov a český okruh lebo sme ho v BA nechytali a na orave a kysuciach to nechali lebo by rušičky rušili príjem v Poľsku a Ostravsku.:)))))

    15. lolo: jediný, kto tu trepe, si ty. Ani na jedno faktické tvrdenie nevieš reagovať, žiaden argument nevieš napísať, iba všeobecne táraš, alebo opakuješ dookola to, čo už bolo vyvrátené a snažíš sa odpútať pozornosť od svojej argumentačnej impotencie kvázivtipnými bonmotmi. Si ako ten povestný holub, s ktorým tu skúšam hrať šach – hrať nevieš, pravidlá neovládaš, tak zhodíš figúrky, os**ieš šachovnicu a ešte sa budeš víťazoslávne naparovať… A Kryla si do huby neber, lebo sa určite v hrobe obracia. Je to vlastne na smiech, že sa tu oháňaš Krylom a pritom obhajuješ zločinecký totalitný režim, ktorý Kryla prenasledoval…

    16. Rušička na Slobodnú Európu bola aj na vysielači Košice – Čižatice

    17. kurosawa:
      na hlúposti ktoré si popisoval som ti odpovedal-čo viac chceš napísať?Zakazovali pozerať ORF a predsa sme ju pozerali.Nelogicky by komunisti zakazovali pozerať ORF v nermčine ktorú ovládalo minimum ľudí ale Hlas Ameriky,BBC,Deutschewele,Vatikán by v češtine a slovenčine nechali bez rušenia-rušili iba Slobodnú Europu-americkú staniciu (propagandu ako 5viňa),rádiá ktoré sa vyrábali pod značkou Tesla v BA si môžeš nájsť aj na bazároch ,(nevyznám sa tak do techických záležitostí ale ak si spomínam tak bol systém PAL(to je tá ,,západná,, norma pre TV) a Secam)východná-ale ak si dobre pamätám takaj Francúzsko používalo Secam.Dnes by sme mohli tiež povedať že Západ používa DVBT-2 hevc 265 a ty si musíš dokupovať setoppbox aby si to mohol pozerať(to je technickým vývojom tak ako v minulosti sa technológie vyvíjali.
      Nikto nespochybňuje že kedysi bola neobjektivita ale trvať na tom že dnes je je taký istý nezmysel a vidieť to aj na fanatikoch ako si ty ktorí tiu robia politické školenia a považovať slobodnú europu za objektívnu stanicu to je ako tvrdiť že v 1989 bol zavraždený študent Šmíd(alias Zifčák)kde túto dezinformáciu,klamstvo,hoax šírila práve tá ,,objektívna,,Slobodná európa dokonca do istej doby financovaná z CIA.

    18. lolo: nie, na väčšinu konkrétnych vecí si neodpovedal, len si všeobecne táral. Ani ten typ TV, o ktorý som ťa žiadal, si neuviedol – asi vieš prečo – lebo keď príde na konkrétne fakty, krásne sa ukáže, že rozprávaš somariny. A táraš aj teraz, opakuješ dookola to, čo som ti už 4x vysvetlil, tuším si úplne tupý, tak to stručne zhrniem ešte raz – komančovia nezakazovali sledovať západné stanice oficiálne, ale robili všetko pre to, aby to ľuďom znemožnili a aj ich zato buzerovali, keď mali príležitosť. Že si mohol ty a celá BA sledovať ORF nebolo vďaka „slobode“ za socíku, ale vďaka tomu, že niektoré veci (rušenie blízko hraníc) sa proste technicky nedajú zvládnuť. Ale komančovia sa snažili, napríklad vytvorením umelej nekompatibility, rušičky dali aspoň tam, kde mohli, atď. Ako ti to ešte vysvetliť, aby si to konečne pochopil? To sú proste fakty, dá sa to overiť, keď neveríš mne, už ti to tu napísali aj iní, napr. j s vyššie, alebo si to vygoogli. A netrep, že rušili len Slobodnú Európu, pretože rušili aj iné stanice, predovšetkým tie vysielajúce v cz/sk jazyku, vrátane Hlasu Ameriky a Rádia Vatikán. Ale západné médiá im vadili všeobecne, napr. nemčine aspoň trochu rozumie fakticky každý Prešpurák (tu znovu táraš, že nemčinu ovládalo minimum ľudí!), takže aj preto to robili – akurát práve v BA s tým nemohli veľa urobiť, ale to na podstate veci vôbec nič nemení! A v technike sa fakt nevyznáš, preto si pletieš normy PAL a SECAM (kde sa s prižmúreným okom dá hovoriť o technickom vývoji) a normy CCIR a OIRT, kde bola vytvorená zámerná nekompatibilita (offset zvuku posunutý z 5,5 na 6,5 MHz), bez technického opodstatnenia! Dôvod bol výlučne politický – zabrániť ľuďom z východu počúvať západné stanice. Rovnako to bolo s pásmom VKV I. A s tým DVB-T2 už úplne trepeš, lebo tam išlo fakt výlučne o vec technologického vývoja a začali sme to používať v rovnakej dobe, ako „Západ“ (už len preto, že Západ sme aj my). Nie je v tom ani náznak politických schválností, ako to bolo pri OIRT a VKV I. Takže len ďalej trep svoje nezmysly a obhajuj totalitu, napriek jasným faktom. A keď ti tie fakty predložím, tak ja robím politické školenia, áno? Sa spamätaj, lebo máš totálne zvrátené vnímanie reality… No a ešte k tej Slobodnej Európe – ako som už napísal, neviem, či je dnes objektívna, nepočul som ju strašne dávno, ale za socíku bola. Minimálne v porovnaní s boľševickými štátnymi médiami. Dnes sú vo všeobecnosti médiá – áno, tie mainstreamové – oveľa objektívnejšie, ako boli médiá za totality. A to napriek bulvarizácii (kto chce, ten sa vie bulváru vyhnúť). Ale toto asi budem zbytočne vravieť konšpirátorskému trotlovi, ktorý odmieta fakty a logiku nevie používať. K tomu Šmídovi – informáciu o jeho zabití priniesli prakticky súčasne všetky médiá, pretože to „niekto“ podsunul tlačovým agentúram. A všetky médiá správu dementovali, okamžite po tom, ako vyšla pravda najavo. Takže trepeš kolosálne nezmysly, že Slobodná Európa (RFE) šírila hoaxy a dezinformácie, pretože 1) to urobili všetky médiá, vrátane ČST (to si dobre pamätám!), nie iba RFE, 2) urobili to nie s úmyslom klamať, ale pretože samé boli oklamané, 3) priniesli opravu a ospravedlnenie hneď, ako to bolo možné. Toto tie tvoje „alternatívne médiá“ nikdy nerobia, naopak, hoaxy a dezinformácie prinášajú úmyselne – tak, ako si to práve urobil ty – keď vyjde najavo, že to bol nezmysel, neuverejnia opravu a ospravedlnenie, ale v lepšom prípade stiahnu článok a čušia ako voš pod chrastou, v horšom trvajú na zjavnej lži – ako to robíš ty v celej tejto diskusii. A obviňuješ iných z toho, čo sám robíš! Charakter ti asi nič nehovorí… Alebo si tak odtrhnutý od reality, že ti to vôbec nedochádza! A čerešnička na torte je to, že RFE nejaký čas bola financovaná z CIA – okrem toho, že je to len apel na emócie (= logický klam, falošný argument), z ktorého nič nevyplýva, t.j. iba sa pokúšaš spojiť RFE s niečím, čo ti pripadá ako negatívne – vieš, aký rozpočet má CIA? To nevie nikto, pretože nemá samostatnú kapitolu v štátnom rozpočte, ako ju nemajú ani spravodajské služby iných štátov. 😀 Tieto položky sú skryté pod kapitolami iných ministerstiev a nikto mimo CIA nevie, aký rozpočet má CIA – takže o jej výdavkoch sa nedá oficiálne zistiť už vôbec nič. 😀 Mimochodom, ak niečo financuje CIA, robí to cez nastrčenú firmu, alebo skôr cez reťaz takýchto firiem… A prečo by to preboha vôbec robila, keď RFE bola (vraj) financovaná Kongresom USA? Takže ak niekto tvrdí, že niečo financuje CIA, tak buď a) má prístup k tajným informáciám z kuchyne CIA, b) prináša informáciu, ktorú CIA sama zverejnila, alebo c) tára sprostosti, až to búcha dvermi. Hádaj, čo z toho je najpravdepodobnejšie? 😀 A toto je krásna ilustrácia celého tvojho štýlu diskusie – sám tresneš hoax a tvrdíš, že niekto iný je neobjektívny a zverejňuje hoaxy! A toto isté robia „alternatívne médiá“, asi preto tak sadnú tvojmu naturelu. To by jeden blil, velebnosti…

  8. Ach, to zas budú menej chapavy ľudia
    nasr*tí, že prečo im to nejde a prečo to musia preladovat…

    Ako kompenzáciu by mohli pridať nejaký program do bezplatnej ponuky .. Napr. aspoň JOJ HD (1080i) by mohla byť zadarmo a mali by sa aspoň načo vyhovoriť – „Preladujeme pre lepší obraz“ 😀 😀

  9. Pre redakciu. Sú nejaké dostupné informácie o prelaďovaní v HU, AT, CZ ? Kedy a na akú frekvenciu sa budú posúvať tamojšie muxy? Ď

    1. To je dobrá otázka, taký článok by bodol. Nech je to pekne pohromade a diváci nemusia hľadať informácie po kúskoch a v cudzích jazykoch. Okrem HU, AT a CZ by bodli aj informácie o prelaďovaní v PL.

    2. Ak to bude aktuálne, budeme sa prelaďovaniu v susedných krajinách samozrejme venovať.

  10. No takže na 1 rok sa môžem rozlúčiť s 28k z Kojálu v Hlohovci.. aj 33k ČT zo Zlína ruší TT mux a 49k Nova zo Zlína ruší zase TT mux. Zobor chytám aj keď je anténa ,,chrbtom“ v horizontále

    1. to Maros Aha zabudol som ale tuším aj tak naposledy som tam nemal signál

    2. V Hlohovci vyskúšaj príjem z vysielača Jihlava – Javořice K33, 35, 30, teda okrem toho K33 a aj potom po prechode ak ti bude rušiť nejaký miestny vysielač tak skús príjem z tohto vysielača. Niektorí, ktorí písali v diskusiách ide v okolí Piešťan aj južnejšie aj vysielač Praděd.

    3. Nepisal som čo mi ide 🙂
      22k Zlín Nova T2
      25k Zlín Óčko
      26k Kojál ČT HD T2
      28k Kojál Prima T2
      33k Zlín ČT SD (niekedy)
      40k Kojál Nova
      Niekedy sa ukáže Praděd ale Jihlava – Javořice asi bude problém s kopcom ale vyskúšam. Skúšal som aj 10kw vysielače
      43k a 46k Hodonín ale ani ťuk

  11. Vedel by my tu niekto poradiť či dvb-t box zircon Plustelka je blokovany na cz muxy či len sk muxy na tom idú

    1. Nie je blokovaný. Môžeš na tom chytať aj zahraničné stanice. Ale Česi už v DVB-T2 vysielajú v kodeku HEVC (h.265) a tento kodek Zircon nepodporuje, takže budeš mať len zvuk, bez obrazu. Normálny príjem CZ staníc budeš mať len pri DVB-T, ktoré však onedlho vypnú a prejdú čisto na DVB-T2 s HEVC.

  12. A za socializmu (70 – 80. roky) sa v Bratislave napr. v Petržalke a iných mestských častiach montovali do spoločných TV antén (STA) aj antény na príjem ORF 1 a ORF 2 ? ? ? alebo nie. resp. ak ste sa pozerali na paneláky tak boli antény nasmerované na Viedeň?

    1. napíšem ti to takto: pripojil si TV koaxiálom k zásuvke na TV v byte a išla ORF 1 a 2 a MTV na koaxiál .Keď dávali nejaký horor na ORF tak všetky decká v triede na druhý deň rozprávali dej toho hororu drakula, na strednej každý počúval Ostereich 3 a každý piatok tuším išla americká hitparáda ,,povinne,, počúvané:))).

    2. Áno, len treba dodať, že na AT rádiá nebol potrebný žiadny koaxiál, len obyčajná prútová anténa, že na príjem ORF bol potrebný TV so západnou normou z Tuzexu – za bony, rozumej marky či doláre, prípadne technická úprava TV z východného bloku, že STA boli celkom často poskrývané za výťahovými šachtami či inak zakamuflované, aby nepútali pozornosť z ulice a v paneláku nesmel byť udavač. A že aj tam, kde sa príjem ORF ticho toleroval „zhora“, to okamžite vyhodili na oči každému, kto sa dostal do nemilosti z iných dôvodov… Ako súčasť obvinenia.

    3. kurosava:
      prečo tu šíriš klamstvá?
      my sme žiadny TV z tuzexu nemali a ORF sme chytali na spoločnú anténu,bratranec mal TV z multiservisu(socialistický splátkový predaj za Kčs)a chytal ORF na TV Tesla tak ako aj ostatní (niektorí dokonca chytali signál tuším na aj dipolovú anténu-videl som na stojane ktorá stála na TV)
      Kamoši zo školy keď som bol u nich tiež nemali žiadne tuzexové TV.Čo si pamätám tak technická úprava sa robila napr. v ruských Rubínoch(ktoré sa vtedy v čssr predávali) kde kvôli norme nešiel zvuk ale obraz išiel – riešilo sa to malým plošákom s pár súčiastkami)za 100 kčs fuškárovi zo servisu do vrecka
      Ano na rádiá z AT človek nepotreboval koaxiál to ani nikto nepísal.

    4. lolo: tak sa pozrieme, kto tu šíri klamstvá… Nože daj aspoň jeden konkrétny typ TV zo socialistickej výroby – ktorý nebol určený na export – a hneď zistíme, či dokázal prijímať západnú normu zvuku bez úpravy. Určite si spomenieš aspoň na jeden, keď si tu menoval kopu známych, ktorí prijímali ORF so zvukom bez toho, aby mali TV z Tuzexu a v pôvodnom stave! Kecy o dipólovej anténe sú irelevantné, o tom reč nebola.

    5. Tie najmenšie a najkratšie UHF pásmové antény YAGI sa dali v pohode dať úplne dole na stožiar STA a nebolo ich na strechách panelákoch na stožiaroch STA zdola z ulice vidieť.

      A čo sa týka VHF pásma, vysielač Viedeň vysielal na kanále E5, čo je vlastne frekvenčne R6, len má posun zvuku. Na stožiaroch STA je nad tou hrubšou rúrou ešte vysoká tenká tyč – to nie je bleskozvod (ale dá sa uzemnením urobiť z nej bleskozvod – má úchyt na uzemnenie), ale tá tenká tyč je VKV II prútová anténa a má aj valcovitý zosilňovač, raz som videl vypadnútý z jednej rúry STA-čky a písalo na ňom VKV II 87,5 – 108 MHz. A ak je silný signál, čo na kanále E5 z Viedne bol, tak si myslím, že aj táto prútova anténa na STA-čkách ho zachytila, hoci bola vertikálna a signál na E5 horizontálny, ale mal silný výkon 100 kW (za socializmu sa vo Viedni používali tieto kanály E5, 24, 34, 30, 41).

      A ešte čo sa týka VKV II, tak v roku 1986 začal z Kamzíka na frekvencii 101,8 MHz vysielať prvý VKV II vysielač stanicu Rádio Melódia, takže komančovia nevedeli, či ľudia na Podunajskej nížine majú VKV II antény na príjem Melódie alebo na rakúsky rozhlas…

    6. Ta tyc bola AM radio a ten valec bol zlucovac AM+FM a stadial potom kabel do kanalovej vlozky, samozrejme ze „niektory kutilovia“ to vedeli upravit aj inak 😉

  13. v prvom rade sa vas infocentre opytaju ci mate anteny vo V , nie ci ich mate v H aby ste mohli prijmat aj mimoslovenske vysielace 😀

  14. Zaujímavá debata sa tu strhla ohľadne minulosti. Každý tu popisuje svoje vlastné skúsenosti, z vlastne lokality a hádame sa, kto má pravdu. Pravdu majú všetci. (vlastné skúsenosti) Ale otázka ostala vo vzduchu: prelaďovanie CZ, HU, AT, PL ??

    1. odpoveď je – všetky krajiny to musia stihnúť do 30.6.2020 (alebo žiadať EK o výnimku)

  15. Ešte nechápem jednej veci, v tehnických knihách o anténach zo 70., 80. a 90. rokov sa písalo, že v UHF pásme sa vertikálna polarizácia nepoužíva preto, že je úzka vlna (UHF dipól je menší ako VHF/VKV, kde sú veľké antény a dipóly), že nemá zmysel v UHF používať vertikálnu polarizáciu a dnes sa používa v UHF pri DVB-T aj vertikálna polarizácia.

    1. Neviem, odkiaľ to máš, ale príde mi to ako nejaké nedorozumenie – veď V aj H polarizácia sa používa aj pri oveľa vyšších frekvenciách, než je UHF pásmo, kde sú dipóly dlhé pár milimetrov – typický príklad je satelitný príjem v C, Ku a Ka pásme. Bolo by dobré vyhľadať tú pasáž a citovať ju, lebo mi to nedáva zmysel. Okrem tej časti, že dipól UHF antény je menší, ako u VHF či VKV, to je samozrejme pravda, lambda = c/f – t.j. nepriama úmernosť medzi vlnovou dĺžkou a frekvenciou.

  16. Tak,zostávame pri kodeku DVB-T2/H.264 AVC,mimochodom české muxy sa dajú krásne naladiť aj v niektorých lokalitách okresu PD.

  17. rusili nerusili teraz rakuske programy su vsetky kodovane volne su len sd verzie orf1,orf 2 W a atv a atv 2 aspon u mna to tak ide ked je dobry signal okres zlate moravce vsetky hd napr.servus tv orf v hd pro7 atd.su kodovane

    1. To je pravda, ale nemeckú verziu Servus TV vo full HD, ako aj SD verzie Pro7, Sat1, Kabel1, RTL, RTL II, Vox, Nitro, Super RTL, HD verzie 3sat, ZDF (+neo a info), Das Erste, Arte a hromadu dalších máš zadarmo na Astre 1. Alebo si zožeň kartu SimpliTV a máš to cez anténu z Rakúska, bez mesačných poplatkov, iba za kartu sa myslím platí.

Pridaj komentár

Komentáre nesúvisiace s článkom, obsahujúce nadávky, urážky, odkazy, politiku, ako aj tie, ktoré porušujú platné pravidlá a zákony, budú vymazané bez udania dôvodu.