Reklama

Nová sezóna Formuly 1 štartuje už tento víkend. Kde sledovať priame prenosy aj so slovenským komentárom?

Najrýchlejšie motoristické preteky na svete budú môcť diváci na Slovensku a v Českej republike opäť sledovať exkluzívne na športových staniciach Sport 1 a Sport 2, ktoré sú súčasťou väčšiny operátorov v oboch krajinách. „Nové štúdio F1, upravené krídla, nové dvojice jazdcov, ale aj klasická zostava komentátorov, rovnaká rivalita a obľúbené pretekárske okruhy,“ komentuje krátko pred štartom novej sezóny F1 vysielateľ.

Formula 1 na staniciach Sport 1 a Sport 2, to je po štyroch rokoch plných priamych prenosov už tradičné spojenie. AMC Networks International – Central and Northern Europe ako prevádzkovateľ týchto športových staníc si už roky klade za cieľ prinášať športovým fanúšikom to najlepšie zo svetového športu a preteky Formuly 1 to napĺňajú vrchovatou mierou. Vďaka našim staniciam neprídu milovníci najrýchlejších monopostov na svete ani o sekundu pretekov, kvalifikačných zápolení a tréningov,“ hovorí Marcel Mareš, Country manažér AMC Networks International pre Českú republiku a Slovensko.

Každý víkend pretekov v sezóne 2019, ktorá sa tento rok pretiahne od polovice marca až do decembra, sa začne priamymi prenosmi štvrtkových a piatkových tréningov na stanici Sport 1. Počas samotného víkendu pretekov diváci na Sport 1 uvidia urputné boje v kvalifikáciách a na sesterskej stanici Sport 2 budú môcť sledovať samotné preteky. Aj tento rok budú samozrejmosťou u hlavných pretekov aktívne dve audio stopy – česká a slovenská.

Každej Veľkej cene bude samozrejme predchádzať predpretekové štúdio, ktorým bude fanúšikov sprevádzať osvedčená zostava komentátorov. A tu sa diváci už od úvodnej Veľkej ceny Austrálie dočkajú atraktívnej zmeny. Tradiční a obľúbení komentátori Tomáš Richtr, Števo Eisele, Josef Král a Richard Gonda totiž divákov privítajú v úplne novom štúdiu Formuly 1,“ dodáva Mareš.

Zmeny vo Formule 1: Krídla aj hmotnosť
Zmeny zaregistrujú diváci nielen v štúdiu, ale aj na trati počas samotných pretekov. Už tradične totiž došlo k úpravám monopostov. Tou najmarkantnejšou je úprava rozmerov predného aj zadného krídla. Predné sa posunulo dopredu a narástlo do výšky aj do šírky. A nárastu veľkosti sa dočkalo aj to zadné. Všetky tieto zmeny majú za cieľ jediné, uľahčiť predbiehanie prostredníctvom redukcie vzdušných turbulencií za monopostmi a tým preteky zatraktívniť.

Jednou z vecí, ktorá sa od vlaňajšej sezóny zmenila, je aj povolená hmotnosť jazdcov. Tí si už nemusia tak prísne sledovať svoju štíhlu líniu a namiesto toho sa môžu venovať naberaniu svalov. Po novom musia vážiť minimálne 80 kilogramov vrátane sedačky, zatiaľ čo v minulosti mohli stajne kompenzovať ľahších jazdcov rozložením rozdielnej hodnoty minimálnej hmotnosti vo vozidle tak, aby zlepšili jeho stabilitu.

Predsezónne testovanie: Zaujalo Ferrari
Posledné týždne mohli stajne skúšať nové monoposty na okruhu v Barcelone. A tieto testy naznačili jedno – Ferrari je opäť vo forme. Po závere vlaňajšej sezóny, keď tím z Maranella bojoval sám so sebou, sa totiž zdá, že by Mercedes tento rok mohol mať problém s obhajobou titulu.
To nakoniec naznačili aj komentáre, vychádzajúce z britskej stajne, ktoré priznávali, že Ferrari lepšie zvládlo prechod na nové technické špecifikácie a momentálne má náskok približne pol sekundy na kolo. Ako na tom však tímy sú v skutočnosti, to ukáže až nadchádzajúci víkend pretekov. Mercedes mohol počas testov blafovať a testovať vyladenie monopostu bez snahy o čo najrýchlejšie kolá.

Ferrari však má dôvod na optimizmus. A nielen kvôli výborným výkonom svojej jednotky, Sebastiana Vettela, ktorý jazdil najrýchlejšie časy testov. Výborné výkony totiž predvádza aj nováčik v tíme Charles Leclerc. Áno, ten Leclerc, ktorému v minuloročnej sezóne s najväčšou pravdepodobnosťou zachránil život kontroverzný ochranný prvok HALO. Vzadu bude číhať vždy nebezpečný (súperom a občas aj sebe) Max Verstappen zo stajne Red Bullu. Tá po rokoch ukončila spoluprácu s Renaultom a prešla k Honde. Pomôže nová spolupráca stajni s býkom v znaku prerušiť hegemóniu dua Mercedes – Ferrrari?

Ako vidí nadchádzajúcu sezónu Formuly 1 komentátor Števo Eisele:
Kto zastaví Hamiltona? Vyškolí Leclerc Vettela? Aké divočiny predvedie Max Verstappen? Bude sa Ricciardo škeriť v Renaulte a pripíjať si s Kimim na pódiu? Ako sa prejavia nové pravidlá? Sezóna 2019 ponúka parádne výzvy, zápletky a neľútostný boj o svätý grál F1. Na slovenskej audiostope kanálov Sport1 a Sport2 sa na vás tešíme spolu s Richardom Gondom, Martinom Trenklerom a Štofim Rosinom. Kvalita, zábava a (ne)tradičné súťaže – formulové prenosy neboli nikdy pútavejšie.

Kalendár Formuly 1 2019
DátumGrand Prix
17. marecAustrália
31. marecBahrajn
14. aprílČína
28. aprílAzerbajdžan
12. májŠpanielsko
26. májMonako
9. júnKanada
23. júnFrancúzsko
30. júnRakúsko
14. júlVeľká Británia
28. júlNemecko
4. augustMaďarsko
1. septemberBelgicko
8. septemberTaliansko
22. septemberSingapur
29. septemberRusko
13. októberJaponsko
27. októberMexiko
3. novemberUSA
17. novemberBrazília
1. decemberAbú Zabí

Ďalšie zaujímavé správy:

Komentáre

Pridaj komentár

Komentáre nesúvisiace s článkom, obsahujúce nadávky, urážky, odkazy, politiku, ako aj tie, ktoré porušujú platné pravidlá a zákony, budú vymazané bez udania dôvodu.