Reklama

AVIS prestal šíriť zo svojich miestnych DVB-T vysielačov TV Osem

Telekomunikačný operátor AVIS dnes odpojil zo všetkých svojich miestnych DVB-T vysielačov slovenskú komerčnú televíziu Osem. Zisťovali sme preto, z akého dôvodu sa tak stalo a či ide len o dočasné prerušenie distribúcie.

TV8 sme vypli z dôvodu, že k dnešnému dňu neuhradili svoje záväzky za vysielanie. Či ich uhradia a znova ich začneme vysielať, žiaľ neviem povedať,“ uviedol pre náš portál SatelitnáTV.sk Michal Kašuba z AVISu. Zástupca operátora tiež uviedol, že o jeho sieť miestnych DVB-T vysielačov má záujem nový vysielateľ, podrobnosti však nespresnil. „Máme nového záujemcu o vysielanie v našej DVB-T sieti. Spustenie odhadujem na koniec marca prípadne začiatok apríla,“ dodal.

Od dnešného dňa tak diváci z viac ako 20-tich miestnych DVB-T vysielačov po celom Slovensku nemajú prístup k programu TV Osem. Pripomeňme, že AVIS začal šíri program začiatkom januára tohto roku, krátko na to televízia ukončila vysielanie v prvom celoplošnom multiplexe.

Aktuálne je TV Osem šírená už len cez dva miestne DVB-T vysielače, ktoré však neprevádzkuje AVIS, ale Západoslovenská TV. Konkrétne je to vysielač Jaslovské Bohunice – SHMÚ (59. kanál) a Bratislava – Kamzík (37. kanál). Okrem toho ju môžu diváci prijímať prostredníctvom satelitu ASTRA 3B (23,5°E), kde vysiela v HD kvalite a nekódovane (FTA). Nachádza sa aj v ponukách vybraných káblových a IPTV operátorov ako aj v satelitných platformách Magio Sat a DIGI TV, ktoré využívajú pozíciu 0,8°W. V tomto prípade je však vysielanie kódované.

TV Osem je založená na volaniach a SMS správach od svojich divákov, ktorým ponúka hlavne vedomostné súťaže a veštenie.

Doplnené vyjadrenie televízie:
V priebehu minulého týždňa sme sa rozhodli ukončiť spoluprácu s Towercomom ako prevádzkovateľom siete vysielačov AVIS DVB-T vzhľadom na ich slabé výkonnostné pokrytie republiky a z toho vyplývajúcu nerentabilitu pre našu televíziu,“ komentovala odpojenie TV Osem.

Ďalšie zaujímavé správy:

Komentáre

  1. Tak na platby Towercomu a šírenie na Astre (dokonca v HD!) mali a na oveľa lacnejší Avis nie? Vzhľadom na to, že na Astre je TV8 na transpondéri Towercomu, by mohlo ísť o nejaký dotačný odrb – totiž že Towercom tú žumpu možno vysielal zadarmo, alebo za ceny hlboko pod trhovými. Síce neviem, prečo by to robil, ale musí to byť tak, lebo táto TV si jednoducho nikdy nemohla zarobiť ani na tretinu trhových nákladov na vysielanie, stačí trochu matematiky. A to ešte treba platiť bosorky a náklady na výrobu toho, s prepáčením, „programu“ …

    1. Ešte nejaký jed chcete pľuť? Len do toho… uľavte si znalci!

    2. @Tak takto: a ráčiš aj povedať, čo z toho vyššie napísaného nie je pravda alebo aspoň odôvodnený predpoklad? Alebo si zostaneš pri svojich nekonkrétnych a prázdnych šplechoch do prázdna? Nože sa ukáž, ty znalec!

    3. Konečne ten hnoj menom TV8 skončil …. Len škoda, že iba v DVB-T a nie úplne…

  2. Škoda, že skončila TV 213 , možno keby bola opatrnejšia s výdajmi, postupne by prežila. V miestných muxoch si viem predstaviť aj skladačku LOTOSu , alebo národnostnú a etnickú telku. Ak by ju podporilo min.kultúry, doplnila by raster.

  3. Kvalitna tv stanica mava problemy s financovanim a tv8 stanica pre mentalne retardovanych nie a nie skoncit.

    1. Už vynašli kávu bez kofeínu, pivo bez alkoholu, lietadlá bez pilotov – možno raz vynájdu aj parlament bez idiotov. Len či sa my dožijeme… 🙂

  4. Ja som to vždy vymazal z tunera aj TV Lux a Noe. Nemusím preklikávať odpad. ☺️

Článok už nie je možné komentovať.