Reklama

Televízia JOJ dnes oslavuje 10 rokov

Televízia JOJ začala vysielať pred 10 rokmi – 2. marca 2002. Za túto dobu sa vyprofilovala na silnú plnoformátovú televíziu, ktorá udáva trendy na domácom televíznom trhu a aktuálne jej patrí postavenie lídra v reklamne najdôležitejšom a divácky najatraktívnejšom hlavnom vysielacom čase.

Svoje vysielanie TV JOJ odštartovala 2. marca 2002 o 19. hodine hlavnou spravodajskou reláciou Noviny a hneď v prvý večer odvysielala priamy prenos finále súťaže krásy Miss Universe Slovenskej republiky 2002. Postupne si budovala svoju programovú štruktúru a profilovala svoje tváre, z ktorých viaceré sú v televízii dodnes. JOJka patrí k priekopníkom v prinášaní nových formátov na slovenský televízny trh a veľmi rýchlo získala povesť dravej, mladej a modernej televízie.

Medzi prvé veľké úspechy patrí vybudovanie silného hlavného spravodajstva pod vedením šéfredaktora a terajšieho riaditeľa spravodajstva TV JOJ Rolanda Kubinu, ktoré sa po presune na 19:30 hod. postupne stalo jednou z najsledovanejších relácií na Slovensku. Od roku 2008 začala TV JOJ vysielať o 19:00 hod. spravodajstvo Krimi Noviny, minulý rok premenované na KRIMI, ktoré sa v najťažšej možnej konkurencii vyprofilovali na rovnocennú a konkurencieschopnú spravodajskú reláciu. Aktuálne je hlavné spravodajstvo NOVINY TV JOJ najsledovanejšou spravodajskou reláciou na Slovensku (január-február 2012, 12-54). Úspešné sú aj ďalšie spravodajské a publicistické relácie ako Noviny o 12:00, Noviny o 17:00, Noviny Špeciál, či magazín TOPSTAR.
Pokračovanie nižšie:


Prvým veľkým úspechom na poli zábavy bola ešte v roku 2003 veľká šou IQ Test národa, ktorá bola mimoriadne úspešná a hovorilo o nej celé Slovensko. Prvá kastingová reality šou Dievča za milión (rok 2004) patri doteraz k najúspešnejším projektom televízie. Až následne prišla konkurencia s podobným typom programu. Podobne to bolo aj pri prvej „kontajnerovej“ reality šou na Slovensku, ktorú priniesla práve TV JOJ. Išlo o formát Vyvolení (rok 2005 a 2006), ktorý JOJke priniesol mimoriadny úspech a počas jej vysielania po prvýkrát porazila svoju najväčšiu konkurenciu. Nasledovali mnohé ďalšie, väčšie i menšie šou programy, pričom veľký zlom na poli zábavy nastal v roku 2010, kedy TV JOJ odvysielala celosvetovo najúspešnejšiu talentovú šou Česko Slovensko má talent, ktorou prelomila dovtedajšiu prevahu konkurencie v produkcii veľkých šou programov. Úspech prvého ročníka znamenal pokračovanie aj uplynulú jeseň a aktuálne prípravy na ďalší ročník. Záujem divákov i ostatným médií vyvolala aj ďalšia licencovaná šou Farmár hľadá ženu (2010, 2011), ktorá taktiež televízii priniesla postavenie jednotky na trhu. To, že TV JOJ udáva trendy, potvrdzujú aj následné kroky konkurencie, ktorá sa snažila uspieť s podobnými formátmi.

TV JOJ sa stala lídrom nielen v prinášaní nových formátov, ale aj v produkcii pôvodných slovenských seriálov. Prvou lastovičkou bol seriál Mafstory, prelomovým bol denný seriál Panelák, ktorý sa stal najsledovanejším slovenským seriálom, výrazným posunom v seriálovej tvorbe na Slovensku bol seriál Keby bolo keby, doteraz mimoriadne úspešný je televíznymi cenami ovenčený komediálny seriál Profesonáli, divákov i odbornú verejnosť zaujal seriál Odsúdené, záujem vyvolal Dr. Ludsky a tých seriálov bolo ešte oveľa viac. Práve úspešná seriálová tvorba posunula TV JOJ vyššie a v súčasnosti možno konštatovať, že so svojou pôvodnou tvorbou TV JOJ predstihla konkurenciu ešte skôr ako s celkovým podielom na trhu. So značkou JOJ sa na Slovensku spájajú aj úspešné zahraničné seriály, medzi tie najdlhšie vysielané a najsledovanejšie doteraz patria kriminálky CSI, ale napríklad aj seriál Kosti, ktorý dosahuje vyššiu sledovanosť ako aktuálna pôvodná seriálová tvorba konkurencie.

Ďalších relácií, rôznych formátov, filmov, či seriálov bolo za uplynulých desať rokov vysielania oveľa viac, ako je možné ich na tomto mieste menovať. Okrem samotného naplnenia televízneho obsahu sa TV JOJ výrazne posunula aj v rámci internetu a zavádzania nových technológii. V súčasnosti napríklad úspešne fungujú internetové stránky televízie, spravodajský portál Noviny.sk, zábavno-športový portál Huste.tv a pracuje sa na ďalších novinkách. Televízia sa angažuje aj v charite najmä cez Nadáciu TV JOJ, ale napríklad aj pri spoluorganizovaní projektu Srdce pre deti. Značka JOJ prenikla aj mimo televízny biznis napríklad svojou účasťou na veľkých hudobných festivaloch a propagujú ju aj kaviarne JOJCAFÉ a kinosály JOJCINEMA.

Do ďalšej „desaťročnice“ vstúpi TV JOJ s niekoľkými novinkami, tou najvýraznejšou bude nová reality šou Hotel Paradise, ktorá sa divákom v exkluzívnej predpremiére predstaví už túto sobotu večer a následne odštartuje 5. marca. Nových i overených formátov a seriálov však bude v aktuálnom roku oveľa viac. 10. narodeniny oslávi TV JOJ so svojimi divákmi aj formou veľkej súťaže, počas ktorej budú diváci každý deň hrať o garantovanú výhru 10 000 eur. Pravidlá hry televízia komunikuje vo svojom vysielaní, na webe i prostredníctvom rádio spotov a inzercie. Denné žrebovanie hry odštartuje v utorok 6. 3. 2012 a jej moderátor Ľuboš Sarnovský postupne privíta zaujímavých hostí, ktorých diváci poznajú práve z vysielania TV JOJ.

10 rokov TV JOJ – to je úspešný príbeh úspešnej televízie, ktorá sa postupne vypracovala na lídra v pôvodnej tvorbe, v prinášaní nových formátov, v určovaní trendov, v modernej grafike a v neposlednom rade práve v roku svojich 10. narodením dosiahla aj na pozíciu trhového lídra. „Desať rokov života je už celkom slušný kus cesty. TV JOJ to spočiatku nemala vôbec jednoduché. Trpezlivo si však budovala svoju značku a program. Strategické plánovanie a investovanie do pôvodnej tvorby, rozumný programing, oživenie slovenskej seriálovej tvorby, trpezlivosť pri budovaní spravodajských relácií a postupné rozširovanie ponuky o nové i licencované formáty priniesli svoje ovocie“, zhodnotil uplynulé obdobie generálny riaditeľ TV JOJ František Borovský.

(TV JOJ)

Mohlo by vás ešte zaujímať

Komentáre

  1. Dobrý večer aj ja by som Vám chcela zablahoželať k 10výročiu. Televíziu JOJ
    mám veľmi rada dokonca aj televízne správy máte lepšie ako v konkurenčnej.No mrzí ma že občas uverejňujete reality šou ktorá človeka až
    šokuje tak ako nezmyselná šou boli vyvolený tak je teraz o to viac šokujúca
    reality šou HOTEL PARADIS .Nerozumiem o čo tam ide lebo tam dievčatá
    robia intrigy,ohovárajú sa a to čo tam robia má byť vzorom pre našu mládež?
    Je to naozaj neuveriteľné za čo sa dajú získať eurá.Nič tam nerobia len si užívajú,ohovárajú atď a za toto majú vyhrať 50000eur? Tak to je naozaj neuveriteľné mám obavy že za chvíľu bude reality šou o prostitúcii.Skôr
    si myslím že ako vyhodiť toľko eúr za
    sexuálne párenie sa by bolo lepšie a krajšie venovať sa charite alebo urobiť reláciu ktorej zisk by pomohol chudobným. Naozaj toto je zbytočne vyhadzovanie financií.A ak to už predsa len vysielate tak Vás prosím zmente vysielací čas po 23hodine nech si to pozerajú sexu chtivý ľudia.Na tej šou je pekná a zaujímavá len reklama nič viac tam naozaj nieje zaujímavé a pútavé.Trebunová

  2. Dobrý den, ja nebudem komentovať tento článok, ale chcem Vás poprosiť, či by ste nemohli tú hudbu pri programoch stíšiť. Sme starší ludia, slabo počujeme a napr. relácia Súdna sien, Lampáren, … je slabo počuť hlasy redaktora alebo hercov. Ináč sme s Vami spokojní.

Komentáre už nie sú povolené.