Reklama

Otestovali si sme Voyo štart, ktoré ponúka Telekom zadarmo pre svojich zákazníkov TV služieb

Koncom októbra predstavil Telekom v spolupráci s Markízou nový benefit, ktorý majú k dispozícii všetci klienti TV služieb operátora. Jedná sa o limitovanú video službu Voyo štart. Službu som mal možnosť otestovať, vďaka tomu vám teraz môžem priniesť reálne skúsenosti. Môžete tak zistiť ako si službu aktivovať, ktorý obsah nie je klientom dostupný bezplatne, alebo na koľkých zariadeniach je možné ju využívať.
Pokračovanie nižšie:

Aktivácia Voyo štart

Bezplatná služba Voyo štart je dostupná pre všetkých, nových aj existujúcich, zákazníkov Magio TV, Magio Sat a Magio Go. Pre aktiváciu je nutné požiadať. Pokiaľ využívate jednu z uvedených TV služieb a už vám prišla SMS správa s linkom na aktiváciu, je potrebné kliknúť na uvedený link a vypísať meno, priezvisko, odsúhlasiť podmienky služby a následne kliknúť na tlačidlo „Aktivovať službu Voyo štart“. Pokiaľ vám SMS správa od Telekomu s možnosťou aktivácie Voyo štart ešte neprišla, je možné službu aktivovať kedykoľvek cez špeciálny web (telekom.sk/televizia/voyo/mam-zaujem), kde sa vyžaduje nielen meno a priezvisko, ale tiež kód adresáta, ktorý sa nachádza na každej faktúre od operátora. Po vypísaní údajov a odoslaní žiadosti o aktiváciu bola mne osobne služba aktivovaná do piatich minút. O úspešnej aktivácii informovala SMS správa a mail, kde sa nachádzajú tiež prístupové údaje. Vo väčšine prípadov sú pritom rovnaké ako do služby Magio Go.

Dostupnosť

Voyo štart môžu využívať klienti Telekomu priamo cez aplikáciu televíznej služby Magio Go a samozrejme aj cez aplikáciu Voyo (Smart TV, mobil či tablet), prípadne cez webový prehliadač v PC. Voyo je možné využívať na celom Slovensku, ako aj v zahraničí a to konkrétne v celej EÚ. Pre využívanie je samozrejme nutné internetové pripojenie s minimálnou rýchlosťou sťahovania 2 Mbps. Aplikácia Voyo je dostupná zadarmo v obchodoch s aplikáciami podľa operačného systému vášho zariadenia.

Maximálny počet zariadení, na ktorých je možné byť prihlásený, je stanovený na 5. Súčasne je však možné sledovať obsah iba na dvoch zariadeniach. Platí to ako pre plnú verziu Voyo, tak aj pre obmedzenú Voyo štart. Prihlásené zariadenia je možné spravovať v aplikácii Voyo v profile používateľa, v časti „Správa zariadení“.

Skúsenosti s Voyo štart

Po potvrdení aktivácie služby Voyo štart stačí už len spustiť aplikáciu Voyo alebo Magio Go a prihlásiť sa do nej s menom a heslom. V prípade Voyo aplikácie je ešte pred samotným prihlásením nutné vybrať prihlásenie sa cez operátora Telekom. Následne je ešte potrebné odsúhlasiť prepojenie účtu Voyo so spoločnosťou Slovak Telekom v súlade s podmienkami služby.

S Voyo štart je možné počas prvých 14 dní od aktivácie služby sledovať neobmedzený počet videí z vybraného obsahu. Blokovaný je však prémiový obsah (Voyo originál, Voyo špeciál), sekcie šport a živé televízne vysielanie staníc Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi, Nova International, Nova Sport 1 a Nova Sport 2. Uvedený obsah je dostupný výlučne iba v plnej verzii Voyo. Po dvoch týždňoch sa obsah pre užívateľov Voyo štart ešte viac obmedzí a to na sledovanie iba 5 videí každých 30 dní.

Počet dní do konca 14 dňovej ochutnávky, respektíve počet prehraných videí za daný mesiac, sa zobrazuje v aplikácii Magio Go v sekcii Voyo pri každom videu. V samostatnej aplikácii Voyo sa dozvie užívateľ o počte prezretých videí v dialógovom okne pred prehratím vybraného videa. Užívateľ má tak prehľad koľko videí si v daný mesiac spustil a koľko ešte môže. Tu by som sa ešte pozastavil, pretože jedno video je možné spustiť, pozastaviť a prehrávať aj opakovane a to maximálne 48 hodín od prvého spustenia. Ďalšie spustenie toho istého videa po uplynutí tejto doby sa už bude považovať ako ďalšie prehraté video. Podobne ako v prípade 14-dňového proma, aj tu platí, že nemožno prehrávať živé vysielanie, šport či obsah s označením Voyo original.

Vyhľadávanie v službe Voyo bolo v čase môjho testovania dostupné iba priamo v aplikácii Voyo. V Magio Go vyhľadávanie medzi titulmi Voyo nefungovalo a pri prehrávaní obsahu z Magio Go služba presmeruje priamo na Voyo. Telekom síce implementoval službu do svojej služby Magio Go, prehrávanie videí sa však aktuálne spúšťa priamo z aplikácie Voyo (pokiaľ je nainštalovaná), alebo z oficiálnych webových stránok služby. V prvých dňoch testovania sa pritom obsah prehrával priamo v aplikácii Magio Go. Osobne som preto Voyo štart využíval priamo z aplikácie Voyo a nie cez službu Magio Go.

Ako prejsť z bezplatnej služby Voyo štart na platenú

V prípade, že niekto bude chcieť využívať Voyo plnohodnotne a bez obmedzení, môže si službu predplatiť za mesačný poplatok 5,99 €. Pokiaľ by to bolo cez Telekom, platbu si potom bude účtovať priamo operátor vo faktúre za TV služby. Nie je preto nutné pridávať do účtu kreditnú kartu. Plnú verziu Voyo si môže zákazník Telekomu aktivovať kedykoľvek v aplikácii Voyo, na infolinke alebo v predajni.

Záver

Voyo štart možno považovať za limitovanú ochutnávku plnohodnotnej služby Voyo. Osobne by som určite privítal, keby bolo možné sledovať mesačne viac obsahu, prípadne by mohla byť cena pre klientov Telekomu za plnú verziu Voyo s nejakou zľavou. Každopádne spolupráca Markízy s Telekomom v podobe takejto služby je určite vítaná a navyše je v cene TV služby. Čiže aj keď má množstvo limitov, nemusia za ňu klienti platiť nič navyše. Ak teda už využívate jednu z TV služieb od Telekomu, určite si aktivujete aj Voyo štart.

Mohlo by vás ešte zaujímať