AVIS spustil nový miestny DVB-T vysielač v Rožňave

Telekomunikačný operátor AVIS spustil nový miestny DVB-T multiplex v meste Rožňava na východnom Slovensku. Obyvatelia tohto okresného mesta ako aj blízkeho okolia môžu cez anténu sledovať nové programy. Stačí len spustiť automatické ladenie na televízore prípadne set-top-boxe.

Na základe povolenia, ktoré vydal spoločnosti AVIS, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) vysiela multiplex na 32. kanáli (562 MHz) s vertikálnou polarizáciou, maximálny výkon ERP v nulovej rovine je 500 W. Nadmorská výška vysielača je 315 m. n. m., výška stredu anténového systému nad terénom 35 m. Systém zdrojového kódovania MPEG-2 a MPEG-4. Povolenie je platné do 31.12.2018.

Podľa našich informácií bol vysielač spustený v stredu 1. júna 2016. Aktuálne šíri dva české televízne programy Šlágr TV a TV Noe. Oba vysielajú nekódovane a v kompresnom formáte MPEG-2. Kapacita multiplexu nie je ešte zaplnená, do budúcna by sa tak ponuka mohla rozšíriť o ďalšie programy.

Základné parametre vysielača
Rožňava 32. kanál (562 MHz), pol. V, povolený výkon 0,5 kW
Programy: Šlágr TV a TV Noe
Prevádzkovateľ: AVIS

Moho by Vás ešte zaujímať

Komentáre

  • Výborne , ďalší vysielač na východe Slovenska , postupne sa mapa zapĺňa a to je dobré. Až bude hustota a signál kvalitný , konečne možno zmizne ten prehnaný počet parabol na strechách , hlavne v rómskych osadách , veď DVB-T je grátis .

  • Škoda že len 2 TV stanice okrem tých 7 čo máme v RV. Kedy sa dočkáme Mux 1 a o plustelke ani nehovorím, asi až v roku 2025….

  • Teraz dve , o týždeň možno ďalšie dve , alebo aj tri. Postupne sa po Slovensku Muxy Avisu zaplňajú
    / Košice už majú päť programov/

  • A v Rimavskej Sobote má Avis v muxe až 6 programov – Noe, INTV, Slágr, Tv Hronka, Tv Rimava, Tv Locall.

  • Predpokladám, že čoskoro už INTV v Avis-e nebude vôbec. Bodaj by som sa škaredo mýlil, ale platiť za prenos treba a bez ich zrejme najsledovanejšej relácie – správ, to majú už asi zrátané

    • · Edit

      Prepni si na Russia Today (satelit, stream …) a mas to iste, akurat v anglictine, resp. spanielcine. Ved na kazdom ich „spravodajskom“ sote svietilo logo RT. A v tejto suvislosti mi je zahadou, co na tych ich spravach mohlo stat 26k eur mesacne. Zeby platy pre troch tragedov, co to zbuchali dohromady, prelozili do slovenciny a odmoderovali?

  • Problémom je situácia na Slovensku , že niet koho dať do muxov , stojí to dosť euro a každý iba prežíva .
    Možnosťou by bolo pospájanie regionálnych médií po krajoch , vzniklo by tak osem silnejších a tie by išli do všetkých muxov v kraji . Podobne v pohraničných regionoch by mohli ísť programy s poza hranice , len treba cez projekty nájsť eura na financovanie pre menšiny.
    Príkladom je , že napr. v MI v UPC sa nevysiela ani jeden UA program , no RU tam je , paradox.

  • Ešte doplním :

    V muxe Mi – by mohol byť ešte program z Užhorodu , Šarošpataku

    V PO – program z Krosna, Rzesova

    V KE – program z Miškolca, Niregyházi

    Samozrejme je treba súhlasy a financovanie doriešiť.

Tento článok už nie je možné komentovať