Digitálnu TV od Telekomu a DIGI využíva 474 tisíc zákazníkov, v prvom štvrťroku ich pribudlo 6 tisíc

Skupina Slovak Telekom odštartovala fiškálny rok 2015 s miernym poklesom celkových konsolidovaných výnosov na úrovni 187,4 milióna eur (medziročne zníženie o 1,7%). V prvých troch mesiacoch sa jej však darilo najmä s digitálnou televíziou.

Počet zákazníkov využívajúcich TV služby od Skupiny Slovak Telekom, do ktorej patrí aj DIGI Slovakia, dosiahol k 31. marcu 474 tisíc. V porovnaní s koncom roka 2014 je to nárast o 6 tisíc nových zákazníkov vzhľadom k tomu, že k 31. decembru 2014 využívalo digitálnu TV od Telekomu a DIGI 468 tisíc užívateľov. Ak by sme porovnali počet predplatiteľov s prvým kvartálom v roku 2014 (444 tisíc) je to medziročný nárast o 30 tisíc nových predplatiteľov.

Prvý kvartál 2015 priniesol veľmi dobré výsledky vo viacerých oblastiach. Zaznamenali sme mierny pokles na celkových výnosoch Skupiny, ale dve oblasti pevnej siete ostávajú naďalej silné: podarilo sa nám zvýšiť počet širokopásmových prístupov a TV zákazníkov na vyššie úrovne, s medziročným rastom zhruba 7 percent. Veríme, že posilníme aj mobilnú oblasť vďaka štartu novej konvergentnej ponuky Magenta 1 od marca. Som rád, že si udržiavame pozíciu LTE lídra na Slovensku a predstavili sme viaceré nové služby a produkty v B2C a B2B segmentoch. Napokon by som rád zdôraznil úspech DIGI Slovakia a jej medziročný rast výnosov o 18 percent v prvom štvrťroku,“ bilancuje Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Profitabilita Skupiny ostáva silná: na 39,1% upravenej EBITDA marži. Skupina oznámila upravený EBITDA 73,3 milióna eur za prvý štvrťrok 2015.

DIGI Slovakia vykázala silný prvý kvartál s výnosmi 7,92 milióna eur a 18%-ným medziročným rastom. Zoznam a Zoznam Mobile tiež medziročne rástli a ich výnosy za prvé tri mesiace roka 2015 sú na úrovni 1,36 milióna eur (medziročný rast: 6%). Výnosy PosAmu klesli v prvom štvrťroku medziročne o 27% na 6,49 milióna eur. Dôvodom poklesu ostáva primárne sezónnosť ICT biznisu.

Druhou zložkou rastu je podľa spoločnosti širokopásmový internet a to vďaka double-play a triple-play balíčkom. K 31. marcu 2015 dosiahol celkový počet širokopásmových prístupov Skupiny Slovak Telekom 570 tisíc.

Oblasť mobilnej siete
K 31. marcu 2015 využívalo služby mobilnej siete Slovak Telekomu 2 202 tisíc zákazníkov. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva na takmer 65 percentách.

Moho by Vás ešte zaujímať

Komentáre

  • · Edit

    mám starý digi štandart,prečo mi nejde:minimax,viasat histtory ,axn,vias.natur,drama.

  • Zaujimave, ze Digi TTV Slovakia samotne malo v roku 2010 uz 275 000 zakaznikov… Cize ked ma Magio 250 000 tak Digi prislo za 5 rokov o 50 az 60 000 zakaznikov.

Tento článok už nie je možné komentovať