Stanovisko SOI k plánovanému zavedeniu servisných poplatkov v rámci využívania služby Skylink

Poskytovateľom služby Skylink je spoločnosť M77 Group S.A., so sídlom 2, RueAlbert Borschette, L-1246 Luxembourg, Veľkovojvodstvo Luxemburské, ktorá prevádzkuje satelitnú platformu Skylink na území Slovenskej republiky.

Podľa bodu 2.1 Všeobecných obchodných podmienok Skylink pre Slovenskú republiku (ďalej len VOP), „poplatky“ pre účely týchto VOP sú peňažné čiastky stanovené v aktuálne platnom cenníku na stránke www.skylik.sk, ktoré nie sú viazané a zo strany poskytovateľa účtované za poskytovanie prístupu k neplateným či plateným programom a službám, ale sú účtované výlučne za prevádzku, správu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania (vrátane prevádzkovania zákazníckeho servisu) služby Skylink.

Obchodné podmienky predaja tovarov a poskytovania služieb si určuje predávajúci resp. poskytovateľ služieb.

Zmena obchodných podmienok je bežnou praktikou, a ak sú zmeny vykonané korektne a týmito zmenami nedochádza k porušovaniu platnej legislatívy, možno ich realizovať.

Ak v pôvodných (predchádzajúcich) VOP bolo vymienené právo ich zmeny, ako i zmeny cenníka, a ak k tejto zmene mieni poskytovateľ služieb v budúcnosti pristúpiť, nejde o konanie v rozpore s predpismi. Podstatné je, aby užívateľ bol o zmenách informovaný v dostatočnom časovom predstihu (v tomto prípade k informovaniu dochádza 3 mesiace pred účinnosťou zmien) a aby užívateľovi bolo umožnené zrušiť zmluvu, ak so zmenami nesúhlasí, ktorá podmienka je taktiež dodržaná.

V zmysle uvedeného, ohlásené zavedenie poplatkov od 1.9.2012 nesúvisí so spoplatňovaním prístupu k neplateným či plateným programovým službám, ale ide o servisné poplatky, ktoré pokrývajú náklady na prevádzku, administráciu, technické zabezpečenie a podporu poskytovania služieb satelitnej televízie Skylink vrátane prevádzky zákazníckeho servisu.

Nejde teda o spoplatnenie satelitného príjmu, ktorý bol v prípade základného programového TV súboru deklarovaný bezplatný. Tento zostáva bezplatný aj naďalej.
Spoplatnenie servisným poplatkom sa týka služieb súvisiacich so servisom satelitnej služby.

Podľa vyjadrenia mediálneho zástupcu luxemburskej skupiny M77, ktorej dnes Skylink patrí, publikovaného v médiách dňa 5.6.2012, spoločnosť bude kontaktovať každého zákazníka adresnou zásielkou s ponukou na predĺženie zmluvy s novými obchodnými podmienkami. Keď zákazník s nimi nebude súhlasiť, spoločnosť s ním rozviaže zmluvu. Takýto postup umožňujú nové VOP, platné od 15.6.2012, ako i staršie VOP, platné od 1.9.2010.

Reklamné TV-šoty, ako i reklama na iných mediálnych nosičoch, ktorá prezentuje služby Skylink bez poplatkov, je v danom okamihu korektná, nakoľko v súčasnosti žiadne spomínané poplatky zo strany poskytovateľa služby účtované ešte nie sú.

V súvislosti s uvedeným, konanie poskytovateľa služieb Skylink je za daných okolností plne v súlade s deklarovanými obchodnými podmienkami a nejaví v danom smere známky porušenia platnej legislatívy.

(SOI)

Moho by Vás ešte zaujímať

Komentáre

  • …bodka, padla klec – uz ste videli, aby sa statna firma „zastala“ jednotlivca, kazdy kazdeho kryje a robi vsetko preto, aby znizovala zivotnu uroven ludi a „pomahala“ naplnat vrecka tych, ktori ich maju dostatocne plne!

  • Asi si zalozim firmu kde zozeniem tak ako skylink 2.4 miliona ludi s tym ze vsetko bude zadarmo. Po pol roku poviem ze menim obchodne podmienky a budem si uctovat servisny poplatok 1.2 euro. A som za vodou. CHACHACHA

  • Po precitani sa mi zdvihol zaludok a idem zvracat. Dufam ze aspon za riekou Moravou /čoi/ budu mat triezvejsi nazor

  • som zvedavý, či mi vrátia peniaze za kartu (3999,-SK), keď nepodpíšem novú zmluvu, je to všetko v (_!_)

  • No konečne Vám to došlo….nalapali vtáčka…….predaj a zlúčovanie predsa malo svoj zmysel už v základoch.

  • Stanovisko SOI považujem za nekorektné a zavádzajúce. Ako zákazník som si zakúpil kartu od spoločnosti Skylink ešte v júni 2011 s tým, že v zmysle bodu 2.1 Všeobecných obchodných podmienok som uhradil jednorazový 75,- € práve za prevádzku. Túto „politiku“ jednorazového poplatku použila spoločnosť Skylink práve ako reklamný ťah pre „lanárenie“ nových klientov,s proklamáciou, že nebudeme platiť mesačné poplatky za prevádzku…Vyrúbením nových mesačných poplatkov voči nám – klientom – sa mení náš právny status a cítim sa podvedený a oklamaný. Je nečestné zverejňovať právne nevyvážené stanovisko SOI bez uvedenia mena konkrétneho človeka, ktorý sa schováva za organizáciu SOI. Obchod je založený na dohode a za raz zaplatený produkt by som už nemal palatiť daľšie poplatky. O tom ten obchod bol, keď som ho v júni 2011 uzatváral. A teraz zrazu – pod vplyvom chamtivosti nového majiteľa – chcú odo mňa ďaľšie peniaze za prevádzku – ináč mi zabránia prístup…To nie je nič seriózne. To je proste sprostý podvod, navyše odobrený niekým zo SOI, ktorý sa za svoje vyjadrenie ani nehodlá verejnosti predstaviť. Predstavte si obchodníka, ktorý vám predá produkt za ním proklamovaný jednorazový poplatok 75,-€ s tým, že sa jedná o konečnú sumu…A následne spoločnosť predá a nový majiteľ prehlási, že musím platiť dodatočné mesačné poplatky, spojené s prevádzkou, ináč z raz zakúpeného produktu už nebudem mať nič…Dochádza Vám to? Mne to došlo dávno.

  • · Edit

    Nic nam nevratia,tu by pomohlo jedine v ramci bojkotu aby sa vsetci uzivatelia tak na Slovensku a Cesku,spojili za jednu spolocnu vec,nakolko aj v minulost sa ukazalo ze v jednote sila-IGNOROVAT ZMLUVY A IGNOROVAT SERVISNY POPLATOK,ale aby sme uspeli by to museli vsetci urobit,tym ze sme nejednotni to prave umocnuje takymto podvodnikom necestne s nami jednat!!!A pokial sa nezjednotime nie je sanca ,voci vetru stat.JA som ochotny znicit karty a nezaplatit im ani cent,otazne je kolki by sa pripojili.Pokial sa nebudeme spolocne branit bude to bohuzial,zo strany novodobych vykoristovatelov len horsie.

  • nie je nutne znicit karty, kym funguju treba ich pouzivat
    bojkot formou neprijatia zmluvy a neplatenia servisnych polatkov je nevyhnutny. Ak totiz urcity pocet ludi toto podpise a zaplati, Skylinku to postaci na prezitie a legalizaciu tohoto vydierania klientov a ich dalsi krok bude pravidelne kazdorocne zvysovanie servisneho poplatku z 1, 20 na 2, 3, 5 Eur/mesacne, az sa to vyrovna s inymi podobnymi sluzbami.
    Je to ako ked varite zabu – nemozete ju hned hodit do horucej vody, lebo to zbada a vyskoci, ale ked ju date do studenej a pomaly ju zohrievate, zaba sa postupne uvari….

  • · Edit

    tak to som si mohol myslieť, že Skylink nebude bez poplatkov naveky, to že by som už rozmýšľal o nejakej inej alternatíve / MAGIO, FIBER TV/, lebo takto klamať ľudí, že už nikdy žiadne poplatky. Treba to úplne odignorovať, ale viacerí, nie len pár jednotlivcov, aby sa dosiahlo to, že nebudú žiadne ďalšie servisné poplatky…“ Keď vtáčka lapajú pekne mu spievajú…“

  • mozny postup pre nespokojnych:
    1.zahtit SOI staznostami na postup Skylinku
    2.po zaslani novych zmluvnych podmienok Skylinkom na Vasu adresu nesuhlasit so zmluvnymi podmienkami a ukoncit zmluvny vztah vyrovnamim. Vy vratite dekodovaciu kartu a oni nech vratia jej cenu /programy boli zadarmo takze cena by sa mala vratit v plnej vyske a programy ktore boli spoplatne v balikoch ste si kupovali a platili zvlast/
    ak nic z toho nezafunguje tak krok3
    3. hromadna zaloba na Skylink za porusenie zmluvnych podmienok

  • Vazeni pracovnici SOI. Ono je to s dekodovacou kartou Skylink asi ako s permanentkou na kupalisko. Ak si v pondelok zakupite permanentku na 10 dni a zaplatite za nu 50€ mozte ju pouzivat 10 dni a neplatite uz nikomu nic.
    Ak sa v stredu zmeni cena permanentky na 10 dni na hodnotu 60€ , moze ale tato cena plati pre zakaznikov ktori si kupia permanentku od stredy. Od zakaznikov ktori si kupili permanentku v pondelok a utorok uz nema pravo nikto pytat dplatok 10€ aj ked v case zvysenia ceny za sluzbu permanentka bola este platna

  • SOI (Štátna obchodná inšpekcia) a aj spoločnosť M77 sa v zmysle článku, zverejnenom na tejto internetovskej stránke a aj v denníku SME, zo dňa 6.júna 2012 (na prvej a ôsmej stránke) dopustila voči čitateľom a aj nám – klientom spoločnosti Skylink klamstva. Obe spoločnosti svorne tvrdia, že zavedením mesačného poplatku vo výške 1,2 eura (od 1. septembra 2012)sa nedopustili porušenia platných zákonov SR. Obe tvrdia, že sa nejedná o poplatky za televízne satelitné programy, ktoré sú grátis – ale jedná sa o servis a prístup k nim. Ale tak tomu bolo aj pred 1. septembrom 2012! Aj pred 1. septembrom sme platili len za servis a prístup ku satelitným programom. Rozdiel bol však v tom, že sme platili jednorazový a konečný poplatok (spravidla vo výške okolo 75,-€) s tým, že predajca vtedy deklaroval, že úhradou tejto sumy zo strany klienta už Skylink nebude požadovať platiť žiadne dodatočné, či mesačné poplatky. O tom ten obchod bol. A pracovník SOI sa teraz vyjadruje, že M 77 má právo od nás – starých klientov požadovať platiť mesačný poplatok…A ja sa pýtam za čo ešte, keď som to už v minulosti v zmysle platnej zmluvy zaplatil? Ak som niečo zaplatil – a cenu si predávajúci stanovil jednorazovú a konečnú – tak akým právom po mne požadujú platiť nanovo? Na vedenie SOI právom padá hanba! Fúj! Hnus. Chce sa mi gŕcať z tých podlých tvrdení pracovníka SOI, ktoré boli o danej veci zverejnené…Namiestro aby chránili čestnosť, poctivosť, spravodlivosť a právo v obchodovaní, uchyľudú sa ku zavádzaniu a klamaniu.

  • Takýto postup umožňujú nové VOP, platné od 15.6.2012, ako i staršie VOP, platné od 1.9.2010.

    Jenže spousta uživatelů měla karty před těmito daty, nevíte jaké byly původní smluvní podmínky?

  • · Edit

    Dobré čítanie, dík za to. aspoň si ľudia navzájom takýmto spôsobom otvoria oči. Je také porekadlo – bohatne sa na ľudskej hlúposti – asi na tom niečo pravdy bude…

  • @Vla: Je jedno aké boli pôvodné VOP – všetky VOP mali v závere klauzulu o možnosti zmeny VOP zo strany firmy. Ak zákazník so zmenou nesúhlasil, mal možnosti od zmluvy odstúpiť. Ak neodstúpil a naďalej používal služby spoločnosti, súhlasil s novými podmienkami. Rovnako to funguje aj u bánk, mobilných operátorov a u stovkách ďalších firiem.

  • Z toho, čo som mal možnosť si preštudovať naozaj nejde o porušenie VOP, tam mali vždy vyhradenú možnosť zmenu VOP i cenníka. Jednoznačne to ale vidím na klamlivú a zavádzajúcu reklamu „Slovenské a české progrmy navždy bez poplatku“ – preto som zaplatil za kartu oveľa vyššiu cenu ako mali o kokurencie, preto som zaplatil ďalšie pri výmene za ICE kartu (našiel som vo VOP niečo o životnosti karty – povedzme, že to mohlo znamenať ukončenie Cryptoworksu). Jednorázovo som investoval asi 100 Eur a teraz by som mal mesačne platiť 14,4 ročne – oproti konkurencii, napr. freeSAT je to oveľa nákladnejšie, tam majú 20 Eur za kartu a 20 Eur ročne… Pokúsim sa v tomto zmysle napísať sťažnosť na SOI, dosť by mi ale pomohlo nájsť tú ich reklamu „navždy bez poplatkov“, či už vo forme obrázkov, videí – to čo som našiel, väčšinou nič moc…

  • Páni a dámy (dáma), táto zmena VOP dostala do peknej „brindy“ aj malých predajcov a montérov, ako som bol do tohoto týždňa i ja (skončil som s xxx-linkom a s D..I a M…OM nemám zmluvu). Myslíte si, že moji zákazníci budú pýtať peniaze späť od M77? To asi nie… navyše okolo 50% klientov mám takých, pre ktorých je 100 E polovica mesačného príjmu… takže ak niekomu M77 vypovie zmluvu, nech si uvedomí, že to boli aj ľudia, ktorí nemajú teraz peniaze na nový hardvér a že sa cítia geniálne oklamaní. Ja by som to videl na hromadnú žalobu, ale to by museli najprv o veci ľudí informovať.
    Písal som o tejto veci do RTVS, JOJ, Markízy a TA3 do ich geniálnych spravodajstiev .. myslíte si, že niekto informuje ľudí o podvode za milion euro mesačne z peňaženiek ľudí.. videl už niekto z Vás nejaké oznámenie o zmene podmienok? asi nie.. ale o zmene transpondérov vedia informovať už mesiace pred tým.
    Preto Vás prosím a vyzývam zároveň, bombardujte spravodajstvá televízií, nech sa o veci začne hovoriť! Len aby potom nenastala hromadná hystéria…ale ľudia majú právo vedieť, čo sa na nich upieklo ešte skôr,ako 15.6 prídu do platnosti nové VOP…alebo nie?
    Zdraví..
    L.

  • Tak som to vcera dostal (Czlink). Tip na postup:
    – nezaplatit nic, ani nic nepisat na Skylink (tym neprijmete nove VOP a nepotvrdite Skylinku prijatie zasielky, ktora obsahuje vetu o podmienecnej vypovedi)

    – ak vas po 1.9. vypnu, podat staznost na Skylink a na SOI, lebo vas vypli bez pravoplatnej vypovede (nebudu vediet zdokladovat dorucenie vypovede, lebo to posielali ako mass mailovu zasielku D+4) a pri platnosti starych VOP (lebo tie ste neakceptovali)

    Cim viac bude takychto staznosti, tym lepsie. Trochu pohybu do tych mutnych vod…

  • · Edit

    Ked firma zavedením poplatku stratí všetkých zákazníkov, myslím že si to rozmyslí, preto neplatte nikto. Spoliehajú sa na to, že 1,2 € nie je veľa a všetci závisláci to zaplatia. Osobne nevidim dôvod platit čokolvek za sledovanie televizie ktorá vysiela viac reklamy ako vecí, na ktoré sa chcem pozerat.

  • · Edit

    takze dost ma tato informacia zaskocila kedze som si kupoval kartu s tym ze mam za asi 80 eur to co v tych reklamach naozaj ponukaju! nenazyva sa nahodou toto ako ZAVADZANIE ZAKAZNIKA? neviem ale myslim si ze na Slovensku uz fakt nema zmysel hovorit o serioznosti firiem a hlavne nasho politickeho systemu ked toto dovolia! len ma hneva to ze ja alebo Vy vsetci tu pisete a oni sa nam smeju do ksichtu! je to pre nich biznis a nie hoicijaky…ide o miliony eur! a preto sa pytam…dokedy toto mienime trpiet??? podme do ulic! PODME SI POVEDAT SVOJ NAZOR! a nie vypisovat po internete! zamyslite sa! toto uz nieje demokracia…..kto suhlasi?? tak nech ide 17 novembra do ulic a ukaze ze mu zalezi na nasej republike…….

  • · Edit

    A este nieco…v SOI su takisto len ludia a ked im niekdo nieco ponukne do spravneho vrecka tak hadajte co urobia??? je mi z toho vsetkeho zle a som rad ze momentalne pracujem v zahranici

  • · Edit

    Férové má byť možnosť vrátiť skylinku ich kartu ,a oni vrátia 100eur

  • SOI má pravdu, že servisné poplatky nie sú v rozpore so zákonmi. Každý kto si kúpil kartu a zaregistroval ju, automaticky súhlasil s obchodnými podmienkami a z toho nevykľučkuje žiaden zákazník.
    V rozpore so zákonmi je, ako SKYLINK pristupuje k vymáhaniu servisného poplatku od zákazníkov.

    1. Podvodným nútením zákazníkov k výmene karty.
    Firma IRDETO predala SKYLINKU kódovací program na kódovanie TV programov v Cryptoworks. To že sa tento rok končí technická podpora tohto programu znamená len toľko, že v prípade technických problémov s programom bude musieť SKYLINK výrobcovi za vyriešenie problému zaplatiť. Doteraz to bolo riešené formou paušálneho ročného poplatku. NIE JE PRAVDA, ŽE VÝROBCA ODSTAVÍ TENTO PROGRAM. JE TO KLAMLIVÁ PROPAGANDA SKYLINKU, AKO PRINÚTIŤ zákazníkov pristúpiť k výmene kariet a tak prijať nové VOP. Riaditeľ CS link, verejne deklaroval funkčnosť starého systému do roku 2015. Príkladom na ukončenie technickej podpory môže byť napríklad balík MS OFFICE XP od MICROSOFTU. Podpora je ukončená ale všetci čo ho majú zakúpený, ho môžu používať ďalej.

    2. Zablokovaním dekódovacej karty
    V zmysle zákona je dodávateľ povinný predložiť odberateľovi daňový doklad na uhradenie požadovanej sumy. Je to jeho povinnosť a nemôže ju obchádzať informáciami v TV či na svojich web stránkach. Ono je pekné rozprávať, že budú písomne kontaktovať všetkých svojich klientov. Skutočnosť je však iná. Zablokovávajú dekódovacie karty bez písomného kontaktovania zákazníkov, bez doručenia faktúry a upozornenia na dôsledky jej neuhradenia. Takéto nútenie zákazníkov, zablokovaním karty uhradiť servisný poplatok prípadne vymeniť si dekódovaciu kartu za novú (tým automaticky pristúpi zákazník na nové VOP), je sprosté vydieranie a porušovanie VOP (programy zadarmo). Týmto postupom SKYLINK by sa mala zaoberať SOI a MF by malo zvažovať odobratie vysielacej licencie a následne zákazníci podať hromadnú žalobu na SKYLINK za utrpené finančné škody. Nejedná sa len o dekódovacie karty ale aj satelitné prijímače a psychickú ujmu.

Tento článok už nie je možné komentovať