Britská televízia Sky News: Cudzie maily sme nabúrali “vo verejnom záujme”

Britská televízia Sky News, patriaca do mediálnej skupiny magnáta Ruperta Murdocha, dnes priznala, že v dvoch separátnych prípadoch súhlasila s preniknutím do cudzích mailov, trvá však na tom, že to bolo vo verejnom záujme.

V jednom prípade sa redaktor Sky News dostal do mailov patriacich Anne a Johnovi Darwinovcom. John Darwin sa stal známy po tom, ako sa pokúsil fingovať vlastnú smrť s cieľom zarobiť na poistke.

Televízna stanica dnes vo vyhlásení uviedla, že “neprijíma takéto rozhodnutia ľahko ani často”, ale vyšetrovanie prípadu slúžilo verejnému záujmu.

“Sky News dodržiavajú najvyšší redakčný štandard. Podobne ako iné spravodajské organizácie sme si veľmi dobre vedomí napätia, ktoré môže vyvstať medzi zákonom a zodpovednou investigatívnou žurnalistikou,” uviedol vo vyhlásení šéf Sky News John Ryley. “Stojíme si za týmito činmi, boli redakčne oprávnené a vo verejnom záujme”.

Najväčším akcionárom BSkyB s 39-percentným podielom je spoločnosť News Corp Ruperta Murdocha. Britský regulačný úrad prešetruje BSkyB, aby zistil, či je “vhodným” majiteľom vysielacej licencie.

(TASR)

Článok nie je možné komentovať.